PROPOSTES PEDAGÒGIQUES GENERALS

En aquest espai afegirem diferents informacions del vostre interès:

Benvolgudes famílies,

Amb l’ànim de voler acompanyar-vos però sense voler incrementar l’excés d’informació que pot atabalar-nos, us anirem compartint propostes que estem destriant de diferents bancs de recursos molt diversos i que ens semblen que poden informar, distreure, alegrar, acompanyar, en definitiva, fer passar aquests moments d’una manera més agradable. Desitgem que aquest espai acompleixi aquests objectius.

 

♣ BENVINGUDES I BENVINGUTS A LA SETMANA DE SANT JORDI!!

Us compartim una tria de 6 propostes per celebrar un Sant Jordi a casa. Trobareu moltes idees per fer manualitats, escoltar i llegir contes i recomanacions de lectures per a petits, mitjans, grans i més grans.

Us desitgem una molt bona setmana de Sant Jordi!!!!!


     1 ♦ PROPOSTES DE SANT JORDI A L’EDU365 : Sant Jordi a Cavall Fort, Conte de Sant Jordi, Williem Shakespeare, Activitats organitzades per la Generalitat de Catalunya, Coneix el món dels fantàstics dracs, Auca del llibre i de la rosa, Dites i refranys per Sant Jordi, Llegenda de Sant Jordi en anglès, Crea la teva pròpia animació, …. I MOLT MÉS!!!

 

 

     2 ♦ LLIBRES I PROPOSTES PER AL CONFINAMENT DEL JAUME CENTELLES, un gran mestre i expert en literatura: Jaume Centelles ens presenta “Més!”, la història d’un drac que cada nit abans d’anar a dormir li demana a la seva mare que li expliqui la història del Cua Llarga.

 

     3 ♦ FER-SE UNA DISFRESSA DELS PROTAGONISTES DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI: La xarxa  de biblioteques de l’Hospitalet ens proposa fer-nos una disfressa d’algun personatge de la llegenda de Sant Jordi i fotografiar-nos o enregistrar un vídeo i pujar-ho a Instagram amb el Hashtag  #SantJordiLH.

Organitza diferents tallers virtuals durant la setmana per ensenyar-te a fer les disfresses i el dijous 23 d’abril a les 18h t’esperen a la xarxa per gaudir de l’espectacle especial de Sant Jordi. No us ho perdeu!!!

 

 

     4 ♦ ROSES DE PAPER I ALTRES MANUALITATS PER SANT JORDI: Roses de paper, de tela…; targetes regal; punts de llibre; cors fets a mà; dracs, …

 

     5 ♦ LECTURES RECOMANADES  SANT JORDI 2020 CLASSIFICADES  PER EDATS: INFANTIL, CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR.

 

 6 ♦ LECTURES RECOMANADES  SANT JORDI 2020 PER ADULTS: Selecció de novel·les i assajos per aquest Sant Jordi 2020.

Molt bona setmana de Sant Jordi i molt bones lectures!!!!!

♣ BON DIMARTS, 31 de març!!

Bon dia!! Us compartim 14 reflexions de la pedagoga Eva Bach sobre el confinament des d’una mirada de les nostres filles i fills grans. Ens pot ajudar a saber com se senten, com ho viuen i què necessiten. Sabem que a vegades ens costa entendre el que ens volen dir.

Bon dia!! Us compartim 14 reflexions de la pedagoga Eva Bach sobre el confinament des d’una mirada de les nostres filles i fills grans. Ens pot ajudar a saber com se senten, com ho viuen i què necessiten. Sabem que a vegades ens costa entendre el que ens volen dir.

 

«El meu gran refugi: el mòbil i els amics»

1. El meu gran refugi aquests dies són el mòbil i els meus amics i amigues. Però el millor sou vosaltres, família.

2. Encara que a vegades ens enfadem, que sembli que no m’importeu i que us ho digui massa poc: us estimo molt i molt.

3. Vint-i-quatre hores junts cada dia es pot fer una mica pesat, però quina gran oportunitat! Per a petits plaers com dinar, jugar, conversar o riure plegats. Per pausar i alentir el ritme, estrènyer els nostres llaços i descobrir noves maneres de viure.

4. Mirem de posar-nos les coses fàcils i atenguem les necessitats de cadascú. Hi ha d’haver estones en què dialoguem i estones en què no ens parlem. Que pugui fer coses a porta tancada, a la meva habitació.

5. Si em veieu aïllat en el meu món, no penseu que soc insolidari, em dol quan veig tant dolor i pateixo per tu, mare, per tu, pare, per tu, àvia, i per tu, avi.

6. A vegades em costa parlar-ne i compartir-ho. Però veure com van pujant els contagiats, com mor i pateix tanta gent, creieu que em deixa indiferent?

7. Aquieteu-me i no deixeu que entri en pànic. Encara que ja sigui més gran, necessito paraules dolces com quan era infant. No feu cas de la meva cara, les acollirà i agrairà la meva ànima.

8. Necessito aferrar-me a l’esperança: si la nostra gent gran va passar una guerra, nosaltres superarem aquesta pandèmia. Tornarem a trepitjar la sorra de la platja, a somiar desperts damunt de l’herba, a contemplar la lluna sota les estrelles.

9. M’imagino que us sonarà una mica estrany, que us digui jo el que normalment em dieu vosaltres: preneu-vos tot això seriosament, cuideu-vos molt i no feu rucades.

10. Vosaltres, avis i àvies, quedeu-vos quietets a casa, que us estimo més que a ningú i em feu molta falta. Aviat ens podrem fer la més gran de les abraçades. Mentrestant, truqueu sempre que vulgueu, estigueu tranquils i aguanteu.

11. Als profes us demano que us cuideu molt. Encara que us pugui estranyar, us apreciem i us trobem a faltar. Després d’aquest pal de confinament, tornar a classe no estarà gens malament.

12. Amb els deures no us passeu massa, que també ens en posen els altres. I, si us plau, no ens n’ompliu tot el dia, que ens cal temps per reflexionar i millorar aspectes de la nostra vida.

13. A tots els meus amics i amigues, us trobo a faltar com l’aire que es respira. I encara que sigui fan de les pantalles, el que més enyoro és el vostre tacte.

14. Per si algú encara dubta del meu altruisme, m’ofereixo a passejar el gos cada dia i a baixar les escombraries.

 


♣ BON DILLUNS, 30 de març!!

Benvolgudes famílies, com heu passat el cap de setmana?

Comencem aquesta tercera setmana de confinament amb noves propostes que anirem penjant a l’espai famílies.
En aquesta secció avui us volem compartir una dansa molt divertida que vam aprendre les mestres i els mestres el primer dia d’escola. Ens va donar molta força per encarar el nou curs i ara desitgem encomanar-vos-la també. Us animem a practicar-la amb els vostres fills i filles, veure-ho que bé us ho passeu!!!

♣ BON DIVENDRES, 27 de març!!

Avui volem compartir amb vosaltres un article d’una mestra que parla de tot el que estem vivint aquests dies de confinament. A nosaltres ens ha fet pensar que com a societat  ens ha d’ajudar a avançar i que haurem de canviar el paradigma educatiu que volem per als nostres fills i filles, si és que ja no hem fet ja.

Us desitgem molt bon cap de setmana!!


 

Perdran el curs?

D’aquests dies o mesos en parlaran fins que siguin avis i àvies.

Dia a dia vivim el confinament. I és vivint-lo que anem coneixent què passa i què ens passa.

I ens desanimem. I ens animem. I parlem. I callem. I fem… I hem de pensar que aprenem. Som a la societat del fer i ara, tret dels que tenen a les mans els serveis essencials, per actuar hem de parar. Una paradoxa que ens costa molt d’encaixar i que potser és el gran aprenentatge que n’hem de treure. Ens costarà més o menys, però seria encara més dolorós passar per tot això sense avançar socialment.

I de l’escola, què se’n diu? Com si no fossin prou els patiments que podem tenir a causa de la malaltia, el confinament, la feina, el sotrac econòmic de cadascú, i tantes i tantes coses que ens han vingut a sobre. Doncs hi ha qui ara es preocupa per l’educació dels infants des del paradigma de la vida que teníem.

Els nens i les nenes necessiten, si pot ser, aire fresc per créixer. Terra, aigua, aire, amics, mestres, reptes, recerques, jocs, converses i llibres. I les persones adultes, quan pot ser, també necessitem el mateix. Però la realitat s’imposa. I avui la vida ha canviat i ens ha canviat.

I ara quina és l’escola dels infants? Doncs molt semblant a la dels adults. La d’aprendre a encarar l’inesperat, el que voldries fer i no pots, les possibilitats que tenies a les mans a casa i no sabies, les relacions intenses amb els que estimes, la creativitat de l’avorriment, la resiliència, la perseverança i la calma, l’agraïment… I sobretot l’esperança. Saber que no estàs sola i que tens uns vincles que no es trenquen amb els que avui no pots abraçar i aprendre que de vegades viure vol dir aturar-se per col·laborar en un repte fet de milions de persones que, com tu, no saben gaire què fer.

Perdran el curs? Aquesta és la pregunta que m’ha fet asseure davant el full en blanc. Quin curs? D’aquests dies o mesos en parlaran fins que siguin avis i àvies. I el que n’hauran après els enfortirà per sempre. Som una escola de vida, i la vida ha canviat.

Parem ja de pensar en forma de notes i d’aprenentatges que avui no resolen les seves preguntes més essencials. I provem de descartar la pressa com a mesura del créixer. Mai hi ha un temps perdut. Per què no aprofitem, també les famílies i els mestres, i la societat sencera, per aprendre alguna cosa? Perquè potser, si calgués posar notes, el zero més rodó ens l’emportaríem els adults que hem consentit, uns amb més responsabilitat que altres, que el món es capgiri d’aquesta manera contra una humanitat tan deshumanitzada.

Dolors Feixas és mestra d’educació infantil de l’Escola Cooperativa El Puig.

 

♣BON DIJOUS, 26 de març!!
Reforçant la proposta del nostre equip de Pedagogia Terapeutica que ahir us vam compartir, us adjuntem un article de com elaborar un horari amb les propostes d’activitats que volem fer per tal organitzar-nos el dia i crear una rutina que ens facilitarà viure de manera més còmoda la jornada.
Des que va començar el confinament i l’escola és tancada ha passat més d’una setmana i ja haureu organitzat algunes rutines. Amb les pautes que ens proposa la mestra Nati Bergadà podeu revisar, modificar i replantejar el que considereu. ESPEREM QUE US SIGUIN ÚTILS!!

Els passos que podem seguir per elaborar el nostre horari són els següents:

 

  1. Pensem en les estones de menjar/descans que cal tenir en compte en l’horari

A l’hora de crear l’horari cal tenir en compte que els infants es cansen amb facilitat de les activitats i que la seva atenció no és massa llarga. De manera que caldrà preveure fer canvis d’activitats per tal que estiguin motivats i no es cansin. Ens pot ser molt útil fer petites aturades en les estones de menjar. Per exemple:

  • Fer un primer esmorzar al matí per iniciar la jornada.
  • Fer un segon esmorzar a quarts d’onze o les onze per trencar el matí (Així mantenim la rutina que es fa a l’escola)
  • Fer una parada a l’hora de dinar.
  • Fer un berenar a mitja tarda, cap a quarts de cinc les cinc (Així mantenim la rutina que es fa a l’escola)
  • Acabem el dia amb el sopar.

Cal preveure l’estona de la migdiada que és una estona molt necessària per poder desconnectar tots plegats, reposar i carregar piles per aguantar la tarda. En aquesta franja cal que els infants tinguin clar que és una estona per anar a dormir o mirar una pel·lícula. Parar una estona al migdia ens permetrà entomar amb més energia la tarda i també farà que el dia no es faci tan llarg.

 

2. Pensem quines diferents tipologies d’activitats podem fer

Per tal que els infants estiguin motivats i es mantinguin actius cal pensar diferents tipologies d’activitats que podem fer durant la jornada. Per exemple:

  • Activitats educatives com pot ser escriure, llegir, fer jocs educatius, matemàtiques, mirar vídeos educatius …
  • Activitats artístiques com treballs manuals, dibuix, fer plastilina, pintar mandales, crear una maqueta …
  • Activitats lúdiques com un joc de taula, jugar amb els playmobils, fer un puzle, jugar a la play …
  • Activitats esportives com jugar amb una pilota, ballar, córrer, fer un circuit esportiu, fer ioga … (Cal pensar en les possibilitats d’espai que es disposa a casa)
  • Tasques domèstiques com escombrar, treure la pols, ordenar l’habitació, parar la taula, desparar el rentaplats …

 

3. Creem el nostre horari

Elaborem un horari conjuntament amb els infants en què distribuïm les diferents tipologies d’activitats que volem fer  al llarg del dia. Cal vetllar perquè durant la jornada puguin tenir una estona per fer una activitat més acadèmica, una estona per fer una activitat artística, una estona per gaudir i jugar, una estona per fer una activitat esportiva i una estona per fer algunes tasques domèstiques.

Cal tenir en compte que a les primeres hores del dia els infants a nivell mental estan més “frescos”  i cal aprofitar aquesta serenor per fer activitats més acadèmiques.

En el cas d’infants que siguin més moguts pot ser convenient fer activitat esportiva a mig matí i a mitja tarda. D’aquesta manera podran calmar el neguit i gestionaran més bé el dia.

 

4. Pengem el nostre horari

Un cop l’horari estigui fet cal que el pengem en un lloc visible de casa perquè el puguem anar a consultar cada vegada que toqui fer canvi d’activitat. Un possible lloc per penjar-lo pot ser la nevera.

És un horari orientatiu que permet omplir la jornada als infants i ajudar-los a estructurar el dia. En cas de voler fer modificacions, canviar temporalitzacions, fer adaptacions no hi ha cap problema. Simplement cal parlar-ne i valorar els canvis/adaptacions/modificacions que es volen fer.

 

Aspectes que cal tenir en compte

  • L’organització temporal

Sovint els infants es desorienten i no saben quin dia de la setmana és ni en quina franja horària del dia es troben. Això els desconcerta i els fa posar de mal humor. En aquests moments, sense anar a escola, encara els costarà més. Cal que ajudem als infants a situar-se temporalment, ja que això els donarà tranqui·litat i els permetrà viure amb més estabilitat.

Una bona manera d’assegurar que els infants reconeguin en quin dia de la setmana ens trobem és recordar al matí quin dia de la setmana era ahir per descobrir quin dia de la setmana és avui.

Per ajudar als infants a situar-se en quina franja horaria del dia es troben, és important aprofitar les estones dels àpats per assegurar que els infants són conscients que estem esmorzant (matí), dinant (migdia), berenant (tarda) o sopant (vespre).

 

  • Mantenim els hàbits i rutines bàsiques

Tot i que els nostres fills/es no poden anar a l’escola ni a l’institut és important que mantinguin els hàbits bàsics per intentar normalitzar al màxim possible la situació que estan vivint. Cal que entre setmana mantinguin uns horaris a l’hora de llevar-se i a l’hora d’anar a dormir per no perdre les rutines que teníem assolides.

Als matins, tot i que no podem sortir de casa, és important que es vesteixin i es treguin el pijama per mantenir unes rutines bàsiques. Es poden posar roba còmoda per estar per casa però anar amb el pijama tot el dia farà que els infants estiguin molt desorientats i els farà sentir-se més cansats de tot plegat.

Tot i que és una situació excepcional que ens ha destarotat a tots els nostres ritmes de vida, cal que mantinguem les hores de son i els hàbits mínims que ens permetran orientar-nos i sentir-nos més equilibrats.

 

  • Canvis entre les activitats

Els infants necessiten canviar sovint d’activitats, ja que la seva atenció és limitada i es cansen amb facilitat. Cal tenir en compte però que a vegades entre una activitat i una altra hi ha uns minuts en els quals sovint es creen conflictes.

Quan hi ha més d’un fill a la casa, les baralles entre germans sovint succeeixen en aquests moments de transició entre una activitat i una altra. Són instants curts però que generen neguit, malestar i disputes. Si ens anticipem a aquestes situacions, podrem educar els infants perquè en siguin conscients i es puguin reduir aquests conflicts.

 

 

Conclusió

Cal tenir en compte que en el nostre dia a dia no estem acostumats a tenir gaire temps lliure. De sobte ens hem trobat amb la situació excepcional que ens hem de quedar, com a mínim quinze dies, tancats a casa. En aquests dies els infants/adolescents no podran anar a l’escola i molts pares/mares no podran anar a treballar o ho hauran de fer des de casa.

És normal que no ens sentim còmodes, que fins i tot això ens provoqui una mica d’angoixa. Però la necessitat és important i cal que prenguem mesures per poder sobreviure a aquests dies de confinament el millor possible.

Tenir tota la jornada per endavant sense saber què fer ens suposa un problema en molts casos per petits i grans. Elaborar un horari amb les propostes d’activitats que volem fer ens permetrà a tots organitzar-nos el dia i crear una rutina que ens facilitarà viure de manera més còmoda la jornada.

Cal pensar que els infants, en molts casos, no saben distreure’s sols i necessitaran contínuament el suport de l’adult. Seran dies esgotadors però si els podem atendre, si estem per ells, si els acompanyem, si els ajudem … ells ens ho agrairan i el seu comportament serà molt més correcte. Si pretenem que ells s’espavilin sols, que siguin totalment autònoms i que es gestionin totalment sols, ens trobarem que contínuament tindrem conflictes, seran desafiants, estaran malhumorats perquè no sabran què fer i com gestionar aquesta situació.

Els infants i adolescents necessiten la figura de l’adult per poder gestionar aquests dies de tancament a casa. El comportament que tinguem tots plegats, adults i infants, possibilitarà que hi hagi un bon clima de convivència a casa o per contra que siguin moments plens de neguit, nerviosisme, tensió i crits.

En cas de poder ser dos adults a casa hi ha la possibilitat de fer relleus entre els adults, de manera que un adult atén a la canalla i l’altre s’allibera per fer tasques de la llar o per descansar. Després s’intercanvien els papers.

Cal pensar en positiu i veure que en aquesta situació que ens trobem podrem gaudir de passar moltes estones junts en família que normalment el ritme estressant del dia a dia no ens ho permet fer gaire. Així que aprofitem aquestes circumstàncies per gaudir d’estones enriquidores en família que ens permetin crear bons vincles de relació entre els diferents membres de la família i gaudir d’un bon clima de convivència a casa.

 

 

♣ BON DIMECRES, 25 de març!!
Avui us volem compartir unes propostes pel dia a dia que han elaborat el nostre equip de Pedagogia Terapèutica. Aquí teniu l’enllaç:

dia a dia

 

♣ BON DIMARTS, 24 de març!!
Avui us volem compartir unes propostes de la Nati Bergadà (blog), mestra de pedagogia Terapèutica i psicopedagoga. Ens parla de la importància que tots col·laborem i participem a les tasques domèstiques per tal que la convivència a casa sigui bona sempre i més en aquests dies de confinament,  és una molt bona oportunitat per ensenyar-los a fer les tasques de la llar.
Hi trobareu:
  • Un llistat per edats de les tasques que poden fer els vostres fills i filles.
  • Els beneficis que els aporta aquesta col·laboració.
  • Com ens podem organitzar per fer la planificació.
Aprofitem les hores que tenim en aquests moments per educar els nostres fills i filles i crear uns hàbits i rutines que beneficiïn a tota la família.

ESPEREM QUE US SIGUI DE MOLTA UTILITAT!!!


Quina és la realitat?

La realitat que ens trobem és que el ritme del dia a dia fa que tots anem molt enfeinats i estressats i que no tinguem temps per ensenyar als nostres fills/es a col·laborar en les tasques de la llar ni temps per esperar que facin les coses.

Aquesta realitat està fent que els nens/es d’avui visquin a les cases com si fos un hotel sense tenir en compte que ells han de participar i col·laborar per afegir el seu granet de sorra pel bé de la comunitat familiar.

Les conseqüències d’aquesta situació són greus. Els infants:

  • Es comporten de manera egoista i no actuen com si fossin membres d’una comunitat familiar.
  • Són poc agraïts perquè no són capaços de reconèixer l’esforç que fan les mares i pares en el dia a dia.
  • Es mostren irresponsables perquè no tenen interès a fer les coses, sempre fan el mínim esforç possible.
  • Tenen poca autonomia perquè sempre esperen que els adults els hi solucionem tot.
  • Són poc organitzats, desordenats i deixats, perquè saben que ja vindrà algú darrere per ordenar-ho i netejar-ho.
  • Tenen molt poca tolerància a la frustració, sempre els solucionem tots els problemes que tenen.
  • Són molt ganduls, sembla que tot els costa molt d’esforç i vulguin estar tot el dia sense fer res.
  • El seu ritme de treball és molt lent, per petita cosa que se’ls demani triguen molt i són poc resolutius.
  • Tenen pocs hàbits adquirits tant pel que fa a la higiene personal com els hàbits de treball.
  • Són poc disciplinats i poc constants, el que comencen a fer un dia l’endemà ja ho han oblidat.

 

Quines tasques poden fer els nostres fills/es?

Hi ha un gran ventall de tasques de la llar de tipologia molt diversa, que comporten diferents graus de dificultat i que es duen a terme en franges horàries molt variades. Cal que, tenint en compte l’edat dels nostres fills/es, repartim les tasques de manera que tots puguem col·laborar en les tasques de la llar.

Amb la participació de tots els membres de la família podrem repartir les tasques de la llar  i alleugerir la carrega als pares i mares. Implicar els fills en les tasques de la llar els farà ser membres actius i participatius de la comunitat familiar.

A continuació trobareu un llistat de tasques de la llar que els vostres fills/es podran fer (Les edats són orientatives). Podeu descarregar el llistat clicant a la imatge.

Tasques de

 

Quins beneficis aporta que els nostres fills/es col·laborin en les tasques de la llar?

Implicar els nostres fills i filles en les tasques de la llar  aporta molts beneficis, en aquest apartat ho descobrireu:

  • Potencia que hi hagi una millor convivència en el nucli familiar.
  • Possibilita que els diferents membres de la família cooperin per un bé comú.
  • Potencia que els infants augmentin la seva autonomia.
  • Afavoreix que els infants se sentin membres actius i participatius de la comunitat familiar.
  • Potencia que els infants siguin més agraïts i empàtics, que valorin els esforços que fan els altres.
  • Afavoreix que es creïn vincles més potents entre els diferents membres de la família.
  • Potencia que els infants siguin més responsables i que actuïn amb més maduresa.
  • Alleugereix la sobrecàrrega a què estem sotmesos els adults en el nostre dia a dia.
  • Potencia que els infants siguin més disciplinats i metòdics. 
  • Afavoreix que els infants siguin conscients de l’esforç que comporta fer les tasques de la llar.
  • Possibilita que els diferents membres de la família puguin reduir el nivell d’estrès.
  • Potencia que els infants aprenguin les tasques de la llar per ser independents en un futur.

 

Com ens podem organitzar?

Per organitzar les tasques de la llar entre els membres de la família podem seguir els passos següents:

  • Detectem les tasques de la llar que cal dur a terme en el dia a dia. Fem un llistat.
  • Repartim aquestes tasques entre els diferents membres de la família.
  • Elaborem un horari que reflecteixi les tasques setmanals que duran a terme els diferents membres de la família.
  • Pengem aquest horari en un lloc visible per poder vetllar que es compleixin els acords presos.

Els primers dies d’implantar l’horari de tasques de la llar, pot ser que els nostres fills i filles es despistin i que els hàgim de recordar les tasques que han de fer. També pot ser que mostrin poc interès per fer-les i que hàgim de recordar-los constantment les tasques que han de fer i el motiu pel qual les han de fer.

Cal que vetllem perquè es duguin a terme les tasques de la llar que s’han acordat. Si som constants i metòdics, amb el temps acabaran sistematitzant aquestes tasques i les faran de manera rutinària sense suposar-los cap esforç. Cal que aquestes tasques de la llar formin part de la rutina que desenvolupen en el seu dia a dia.

 

Conclusió

Tots els membres de la família poden participar, en la mesura que sigui possible, a les tasques de la llar. Cal que impliquem els nostres fills i filles perquè des de petits agafin bons hàbits i rutines que els permetin sentir-se membres actius i participatius de la nostra família. Aquests hàbits potenciaran que creixin sent responsables i autònoms.

Les tasques de la llar en general ens avorreixen a tots/es i són unes feines que sempre fan mandra fer. Però la veritat és que, un cop t’hi poses, es fan amb facilitat i la recompensa de poder gaudir d’una casa neta i ordenada no té preu.

Si comptem amb més mans, amb més participació en l’hora de fer aquestes tasques, més lleugera serà la feina per tots. El treball cooperatiu entre els diferents membres de la família potenciarà que creem uns vincles més forts.

Aprofitem la situació de confinament en què ens trobem actualment per educar els nostres fills/es. Ensenyem-los com es fan les tasques de la llar, repartim les diferents tasques a fer i potenciem uns bons hàbits i rutines. 

Moltes gràcies !!

 

♣ BON DILLUNS, 23 de març!! Avui sí que fa un dia per quedar-se a casa, oi?

 

Us volem compartir 14 idees a tenir presents durant aquests dies de confinament que la pedagoga i educadora emocional Eva Bach ha redactat posant-se a la pell dels més petits. És autora de llibres com Pares i mares influencers, escrit amb Montse Jiménez, o Educar per estimar la vida.

1. Protegeix-me dels pitjors virus: el de l’egoisme i el de la por.

2. Digue’m que estigui tranquil o tranquil·la, que no ens morirem tots.

3. Fes-me entendre que no és un drama, que passen coses pitjors al món.

4. Recorda’m que tenim casa i que això és una gran sort.

5. I que ens tenim nosaltres, que això m’alegra el cor.

6. Ensenya’m el gran valor de la llibertat, la responsabilitat, la solidaritat, l’esforç…

7. Explica-m’ho bonic, digue’m que ens quedem a casa per amor i no pas per por, perquè estimen i cuidem la nostra vida i la vida de tothom.

8. Fem videotrucades als avis i a les àvies, que enyoro les seves abraçades.

9. Les estones que estiguem cansats, o tristos, o ratllats, digue’m que això passarà, que acabarà bé, que ens en sortirem.

10. I que cada dia més, falta un dia menys.

11. De notícies, les justes; i d’alarmants, ni una. Pensem junts com podem ajudar-nos i, quan això s’acabi, com podem celebrar-ho.

12. Fem un horari, com a l’escola, i que hi hagi l’hora del riure, la de no fer res, la d’avorrir-me…

13. També una estoneta de somnis, de fantasia, d’imaginar trapelleries i coses que tenim prohibides

14. I sessions a dojo d’amanyacs, de massatges, de petons que s’escapen d’un conte i no ens caben a les galtes.

Ahir  VAM ESTRENAR LA PRIMAVERA!!!! i volem compartir amb vosaltres una preciosa cançó que omplirà les nostres cases de colors, aromes i esperança. Teniu la lletra per poder-la cantar amb els vostres fills i filles.

M’hauria agradat estar despert
aquell matí que amb un vestit verd
entre uns bladars
ell va arribar.

Venia xiulant, com un infant.
Tenia plenes d’ocells les mans
i cel amunt
els anava escampant.

El voltaven les abelles.
Duia un barret de roselles
i a la bandolera
em duia la primavera
el vint de març.

M’hauria agradat estar despert
o haver deixat els balcons oberts
i en el meu son
intuir com
teules i branques s’omplen de nius
i el roc eixut torna a mullar-se al riu
i el crit agut d’una perdiu.

I del conill la mirada
i olorar la matinada
que a la bandolera
ens va dur la primavera
el vint de març.

M’hauria agradat estar despert.
Jeure damunt d’un roc com un lluert
de panxa al sol
i amb un flabiol,
i haver sortit a rebre’l com cal
i guarnir amb flors de paper els portals
com si fos temps
de carnaval.

Però aquell matí jo dormia
tranquil, perquè no sabia
que a la bandolera
em duia la primavera
el vint de març.

1. IMPORTANT: PREINSCRIPCIÓ POSPOSADA FINS A NOU AVÍS

2. Materials de l’editorial Teide:

Benvolguts/udes,

Davant d’aquesta ⚠️ situació excepcional i tan difícil, des d’Editorial Teide volem seguir mostrant-vos el nostre ?? reconeixement permanent a la vostra feina i el nostre suport incondicional perquè, en la mesura del possible, els ?‍??‍ vostres nens i nenes puguin seguir ️ treballant i aprenent de manera constant, còmoda, completa i  gratuïta.

Així, us fem arribar un  enllaç a tot un seguit de ?✂️?➗ continguts i activitats d’Educació Infantil i Primària organitzats per cursos i per àrees. És una tria de propostes que, regularment, s’aniran  ampliant durant els dies de confinament. ? Infants, famílies i mestres hi trobareu una oferta renovada i amb criteris absolutament curriculars.

✅ Accedir-hi és ben senzill; només heu d’enviar a les famílies aquest  enllaç i aquestes breus  instruccions. ❗️ És important que cada usuari seleccioni els continguts del curs que estigui fent.

INSTRUCCIONS

  1. Clicar l’enllaç https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/
  2. Clicar el botó ACCEDEIX
  3. Triar el curs i després la matèria

? No cal cap descàrrega ni identificació personal.

Només estar disposat a aprendre!

 

80 Recursos educatius per aprendre des de casa

 

 

Academons Primaria: App de homeschooling

https://bit.ly/Academons_Gratis

Smartick: App para repasar matemáticas

https://bit.ly/Smartick_15

AMCO: jocs de mates i llengua

https://bit.ly/smile_learn

Celebriti Edu: jocs de primària i secundària

https://bit.ly/Cerebriti_Edu

emtic: recursos educatius

https://emtic.educarex.es/229-nuevo-emt/recursos-para-el-aula/2422-22-bancos-de-recursos-educativos-digitales-que-conviene-tener-a-mano

Edu365: www.edu365.cat

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>