4T

Setmana del 8 al 12 de juny

 

Les tutores de quart volem compartir amb vosaltres, la nostra alegria i satisfacció en veure el resultat de les vostres tasques. No hi ha res que aturi el vostre afany per descobrir i investigar!

A la vegada, la Irina  està molt contenta veient el resultat dels vídeos que l’hi esteu enviant preparant la vostra “Lemonade”. 

Com podeu comprovar l’aigua i el context també està present al classroom d’anglès amb la cuina saludable o el que ara coneixem com la “healthy cooking”.

Per tancar el nostre context “L’aigua ens dona vida?”, la setmana passada us vam fer arribar 3 tasques que les podreu fer fins el 12 de juny

El plaç d’entrega és més llarg perquè són tasques que recullen tot el que heu anat fent durant aquestes 6 setmanes i cal que hi dediqueu més temps i així poder fer un bon retorn.

Aquells de vosaltres que les acabeu abans del dia 12, podeu mirar de repassar les tasques que teniu per corregir o bé fer aquelles que teniu pendents.

Quart, un últim esforç i gaudiu fent el “challenge” que us hem proposat!.

Una abraçada virtual a tots i a totes!

Cesca, Anna i Marta

 

 

 

 

 

 

 

Setmana del 25 al 29 de maig

Hola a tots i a totes,

Heu vist quina calor que comença a fer? Com ve de gust beure un got d’aigua ben fresqueta…

Aquesta setmana l’educació física i el context venen junts de la mà.

Estàs preparat per resoldre el següent repte? Llegeix amb atenció: 

“Saps com utilitza el nostre cos l’aigua?”

Amb aquesta pregunta investigable descobrireu perquè el vostre cos desprèn aigua quan esteu cansats o bé quan teniu molta calor.

Així que, estigueu atents i atentes al classroom.

Gaudiu experimentant i feu-nos arribar les vostres tasques. 

Esteu fent molt bona feina!

Bona setmana! 

Anna, Cesca i Marta

 

 

 

Setmana del 18 al 22 de maig

Voleu saber quin és el repte d’aquesta setmana? Sí, oi? Doncs estigueu atents i atentes:

“L’aigua ens pot fer mal?”

 

Cada vegada teniu més coneixement sobre aquesta font natural de vida per a tots i totes nosaltres. 

Però, l’aigua sempre actua de manera positiva? Tot això i més ho resoldreu aquesta setmana amb les tasques que us hem proposat. 

Mireu el classroom i treballeu com fins ara. Recordeu de lliurar les tasques un cop les acabeu i no us oblideu de revisar-les amb atenció.

Endavant i bona setmana cicle mitjà.

Ens veiem virtualment tot fent un meet.

Cesca, Anna i Marta

Setmana de l’11 al 15 de maig

Aquesta setmana l’alumnat de 4t haurà de resoldre la següent pregunta investigable:

L’aigua sempre és bona?

Per mitjà d’experiments i de càlculs matemàtics esbrinareu i podreu saber si a casa vostra feu un bon ús de l’aigua o bé en feu un abús.

Us volem felicitar perquè esteu responent i avançant molt bé en aquest nou context.

Seguiu així, treballant i enviant les tasques pel classroom com fins ara.

Endavant, bona setmana i ens veiem pel meet,

Anna, Cesca i Marta

 

Setmana del 4 al 8 de maig

Esteu molt engrescats i engrescades i això ens agrada moltíssim.

Aquest setmana al classroom resoldrem la pregunta investigable: Té gust l’aigua?

Investigant i sabent una mica més, descobrirem noves propietats de l’aigua. 

Farem de científics i científiques fent experiments molt divertits on posareu a prova la vostra habilitat i el vostre coneixement sobre el context que vam iniciar la setmana passada.

Endavant cicle mitjà bona feina!

Una abraçada virtual i ens veiem pel meet.

Mestres de 4t

 

 

 

 

Setmana del 27 a l’1 de maig

Ha arribat el nou context. Mireu atentament el llançament de la primera pregunta investigable i endavant.

Al classroom trobareu tot el que necessiteu per avançar en el nou context.

Esteu molt actius i actives i això ens anima i ens alegra molt.

Seguiu llegint en veu alta i ens veiem pel meet.

Una abraçada,

Tutores de quart

 

 

Divendres, 17 d’abril

HOLA A TOTS I TOTES!

Avui us proposem tot una sèrie d’activitats per treballar l’euro (monedes i bitllets) que és la nostra moneda per anar a comprar. Preparats?

Agafa un full . Fes el títol de l’activitat: L’EURO.  Després ves responent a les activitats que et proposem.

 

Activitat 1. INVESTIGUEM

Utilitzem  el símbol  per donar nom a la moneda que fem servir, però què és en realitat aquest símbol? Per què es va triar per anomenar  la nostra moneda?

 

Activitat 2. PRACTIQUEM

Aquí teniu una sèrie d’activitats per poder repassar tot allò que hem anat treballant a l’escola. Podeu anotar al vostre full el títol de l’activitat que heu fet i fer una petita valoració:

  • Si us ha agradat o no i per què.
  • Si ha estat fàcil o difícil.
  • Què heu après.

L’euro, què és això?

Eurobingo (activitats jclic html5)

El euro (activitat jclic html5)

Anem a comprar

 

Activitat 3. RESOLEM PROBLEMES

Ara et presentem els següents problemes.

 

PROBLEMA 1

He anat a la botiga. Hi havia els següents productes:

Pensa i escriu dues llistes de compra sabent que només et pots gastar 10€!

Tens un exemple a la Llista1

LLISTA 1 LLISTA 2 LLISTA 3
-una ampolla d’aigua (1€)

-una dotzena d’ous (2€)

-un pot de sabó (7€)

 

No em sobra cap euro.

 

   

 

PROBLEMA 2

Qui dels quatre pot comprar un joc que val 66’50 € ? 

ANNA PAU CLAUDIA JOAN
2 bitllets de 20€

4 bitllets de 5€

3 monedes de 2€

4 monedes de 50 cèntims

3 monedes de 10 cèntims

4 monedes de 1 cèntim

1 bitllet de 20€

6 bitllets de 5€

7 monedes de 2€

2 monedes de 50 cèntims

5 monedes de 10 cèntims

2 monedes de 1 cèntim

2 bitllets de 20€

3 bitllets de 5€

6 monedes de 2€

1 moneda de 50 cèntims

1 moneda de 10 cèntims

8 monedes de 1 cèntim

1 bitllet de 20€

7 bitllets de 5€

5 monedes  de 2€

6 monedes de 50 cèntims

1 moneda de 10 cèntims

2 monedes de 1 cèntim

L’Anna té estalviats

 _______________€

El Pau  té estalviats

 _______________€

La  Claudia  té estalviats

 _______________€

El Joan  té estalviats

_______________€

 Si vols pots dibuixar els bitllets i monedes que té cadascú per poder calcular el total. Per exemple

 

PROBLEMA 3

 Si estalviem 1 € i 50 cèntims  cada dia, quants diners tindré estalviats en una setmana?

 I en el mes d’abril?

 

Una forta abraçada de les mestres de Cicle Mitjà! Tenim moltes ganes de veure-us a tots i totes!

 

 

 

 

 

 

Divendres, 9 d’abril

ESCOLTEU, CICLE MITJÀ PREPAREM LA PASQUA?

ENS AJUDEU?

Aquí teniu algunes propostes per aquests dies de vacances de Pasqua.

1 ) Com diu la tradició els padrins portaran una mona al seu fillol o fillola. Però aquestes vacances seran una mica diferents perquè ens hem de quedar a casa, així que farem la mona nosaltres!

En els següents links trobareu alguna idea o recepta:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/la-proposta-una-mona-casolana/video/4022491/

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/cuines-amb-marc-ribas/pessic-de-mona-de-xocolata/video/5843967/

Quan acabis de fer-la escriu la recepta que has utilitzat en un full i dibuixa o posa una imatge del resultat final.

Però si no recordes com escriure una recepta mira pas a pas el següent link:

https://www.slideshare.net/mercebolufer/text-instructiu-la-recepta-de-cuina-a-cm

2 ) La segona proposta que us fem és la de pintar un Ou de Pasqua.

Si mires aquest enllaç veuràs d’on ve aquesta tradició i així podràs fer més bé aquesta manualitat i sorprendre a la teva família.

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/lorigen-de-lou-de-pasqua/video/5498520/

Endavant sorprèn-nos amb la teva imaginació i creativitat.

 

3) Us proposem un joc: Busquem els ous de pasqua!

Amb aquesta proposta podeu fer de detectius i amagar els ous de pasqua per casa.

Demana si us plau, uns caramelets o dolços i escriu en trossos de paper missatges i la teva família haurà de trobar els tresors amagats.

 

4) Si vols escriure un coronaconte durant aquests dies, connectat al canal Terrassa i segueix la proposta de Canal Terrassa.

Per més informació segueix aquest enllaç:

https://terrassadigital.cat/canal-terrassa-convoca-un-concurs-diari-de-coronacontes-durant-el-confinament/

 

5) I per últim, vols enregistrar la teva animació lectora?

Demana que et gravin en vídeo o gravin la teva veu explicant la teva posada en escena i fes-ho arribar a les tutores per mail.

Passeu una bona Pasqua família. Una abraçada molt forta als més eixerits i eixerides de l’escola Enxaneta!

Mestres de cicle mitjà

https://www.youtube.com/watch?v=A1uoNApon2o

https://www.youtube.com/watch?v=hl3B4Ql8RtQ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miércoles, 1 de abril

Buenos días,

¿Cómo estáis todos y todas? ¿Ya habéis resuelto la actividad de los helados? Esperemos que os gustara. Hoy os proponemos que os convirtáis en periodistas y entrevisteis a alguno de vuestros familiares.

 

¿Sabéis qué es una entrevista?

La entrevista es un texto periodístico en el que se dan a conocer las ideas y opiniones de un personaje.

Sí, sí, es un diálogo preparado donde un entrevistador (vosotros y vosotras) piensa qué preguntas quiere hacer a su entrevistado (vuestro padre, madre, hermano, hermana…) con el objetivo de conocer más a esta persona y después…le formula todas esas preguntas!

Podemos hacerle preguntas sobre su infancia, su trabajo, sus gustos, sus aficiones, sus recuerdos… También podéis preguntarle sobre cualquier tema que os interese conocer. Podéis inventarlas vosotros y vosotras pero si os faltan ideas aquí os dejamos algunas para inspiraros.

 IDEAS DE PREGUNTAS PARA LA ENTREVISTA

EJEMPLOS DE ENTREVISTAS INFO K

 

¿Preparados y preparadas? Para que todo salga bien os recomendamos seguir estos pasos.

  1. Pensar a qué persona entrevistar.
  2. Coger un papel, pensar y apuntar las preguntas que vais a hacer.
  3. Leer las preguntas para aseguraros que están bien ordenadas (siguiendo un orden lógico).
  4. Ensayar la presentación y la lectura de las preguntas en voz alta. Si queréis ser verdaderos periodistas podéis preparar una presentación breve y terminar con un agradecimiento o un comentario personal.
  5. Preguntar a vuestro familiar cuando le iría bien que le hicieseis la entrevista.
  6. Buscad un móvil o una grabadora para poder grabar la entrevista y escucharla siempre que queráis.
  7. OPCIONAL para aquellos alumnos/as que quieran practicar la escritura con el teclado: transcribir la entrevista o parte de ella al ordenador.
  8. Si os apetece podéis compartir con nosotras como fue la experiencia o enviarnos el resultado final de esas súper entrevistas (preguntas, fotos, vídeos, audios…). Estaremos encantadas de recibir más noticias vuestras!

Y, lo más importante de todo, disfrutad mucho del proceso de preparación y de la entrevista. ¡Adelante periodistas!

SEGUIMOS DISFRUTANDO DE LA MÚSICA

Un abrazo muy grande,

MAESTRAS DE CICLO MEDIO

 

 

 

 

 

Dilluns, 30 de març

Hola noies i nois! Com va tot? Cliqueu en aquest enllaç i trobareu la proposta de treball!

Proposta de treball PROBLEMA GELATS

I per animar-nos una mica escolteu aquesta proposta: https://www.youtube.com/watch?v=ze3mLus_Bbc&list=RDze3mLus_Bbc&start_radio=1

SOM INVENCIBLES!

MESTRES DE CICLE MITJÀ

PETONETS!

 

 

 

 

Divendres, 27 de març

HOLA BONICS I BONIQUES DE CICLE MITJÀ,

Amb aquesta proposta us arriba una tasca per imaginar i crear sense parar.

Us atreviu a construir un edifici, una andròmina o un invent utilitzant cossos geomètrics? Segur que sí, no en tenim cap dubte!

Sabeu que estem envoltats de figures i cossos geomètrics. Però els sabeu reconèixer?

Seguiu els passos següents i endavant:

  • Clica el següent enllaç i llegeix atentament: https://www.slideshare.net/jpicas/cossos-geomtrics-10159192
  • Busca per casa teva material reciclat com: Escuradents, canyes, gominoles, plastilina, silicona, goma o munt de cosetes que tens i et poden servir.
  • Pensa abans de començar el que vols construir i dibuixa en un full a part el teu disseny.
  • Crea la teva idea unint les canyes o els escuradents tot formant els cossos geomètrics necessaris per fer la teva construcció.
  • Fes una foto del que has fet i envia-li a la teva tutora per mail.

Idea: Dins la teva construcció pots posar joguines petites i simular una escena de la vida real.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Vols ballar una mica, sí? Clica aquest enllaç:    https://www.youtube.com/watch?v=anAdklPd42U

I si aquest cap de setmana, vols escoltar música o bé preparar una festa per celebrar que tot anirà bé clica aquest enllaç:   https://www.youtube.com/watch?v=VR-C4KYtCvw

BON CAP DE SETMANA ALS MÉS EIXERITS DE L’ESCOLA!

UNA ABRAÇADA BEN FORTA,

MESTRES DE CICLE MITJÀ

 

 

25 de març del 2020

Hola noies i nois! Com va tot? Us proposem una tasca que us tindrà un xic ocupats/ades  uns dies. Però cal que estigueu al cas de la web perquè anirem penjant més feinetes. Ja sabeu que ens haurem de quedar a casa uns dies més del què s’havia previst i no ens podem adormir o estar tot el dia fent “panxing”.

Ja sabeu que ens iniciem en el context de la Prehistòria. Volem que elaboreu un còmic  sobre la Prehistòria d’un màxim de 6 vinyetes.

INSTRUCCIONS PER A L’ELABORACIÓ DEL CÒMIC

1r PAS

Abans de començar a fer-ho cal elaborar un guió (el podeu fer a mà) on haureu d’explicar què succeeix a cada vinyeta i què cal dibuixar. Aquí teniu una proposta de format que podeu copiar en un full.

Vinyeta Què passa? Què dibuixaré? Què dirà el personatge?
1
2
3
4
5
6

Feu servir la vostra imaginació per inventar historietes divertides. Aquí us deixem una proposta, però estem segures que vosaltres en teniu de millors:

Vinyeta Què passa? Què dibuixaré? Què dirà el personatge?
1 uns/unes nens/nenes prehistòrics estan avorrits. Tres nens/es avorrits a la sabana (busca quin tipus de paisatge és). M’avorreixo moooolt!

Jo també!

2 Un/a d’ells/es té una idea. Un/a nen/a té una idea. Saps com és representa amb una imatge en còmic “tenir una idea” ?

Fons de la vinyeta.

Tinc una idea!
3 El/La nen/a es posa picar en pedra tres o quatre bitlles. Un/a nen/a picant pedres i una forma de bitlla de pedra al costat.

Fons de la vinyeta.

El personatge no diu res. Representem el soroll de picar amb onomatopeies: TOC-TOC…
4 Un/a nen/a tira amb una pedreta i no tira a terra cap bitlla. Nens/es en filera, i un/a llançant una pedreta petita que no arriba. Es veuen les bitlles col·locades.

Fons de la vinyeta.

Uf! Quina llàstima, per ben poquet!

Cal que llencis amb més força!

5 Arriba un/a nen/a amb una pedra enorme, la llança i … Un/a nen/a amb llançant una pedra enorme.

Fons de la vinyeta.

Ara em toca a mi!
6 Destrossa totes les bitlles de pedra. Els/les  altres es posen a plorar. La pedra enorme que ha destrossat totes les bitlles i els/les altres nens/nenes plorant.

Fons de la vinyeta.

Què bèstia!

Representem els plors dels personatges amb onomatopeies: BUA! BUA!

Altres idees:

  • Podeu crear una historieta en què els/les nens/nenes vagin a buscar menjar, es trobin amb una fera i un d’ells espanti la fera amb un pet enorme i pudent.
  • Una altra idea podria ser que uns/es nens/es estiguin pintant les parets d’una cova i després el pare/la mare les netegen o dibuixen a sobre d’aquests dibuixos

2n PAS

Agafeu un full en blanc de la mida DIN4 (com els que fem servir a classe).

En la part superior escriurem el títol de la historieta (lletra doble i gran) que tenim pensat.

Haureu de dibuixar les vinyetes en el full. Utilitzeu un regle! La mida de cada vinyeta pot variar segons el que dibuixem  i les bafarades amb els diàlegs que volem posar. Podem fer servir les dues cares del full en blanc. És important que no feu més de 6 vinyetes!

3r PAS

Dibuixeu la imatge dins de cada vinyeta. Primer dibuixeu fluixet per si cal esborrar alguna cosa. Després ja ho repassareu. És important que quedi ben presentat. Podeu practicar una mica abans en un full d’esborrany.

Si hi ha diàleg és millor escriure’l i després dibuixar la bafarada (no enganxeu la línia de la bafarada amb el text, evitareu que no es pugui llegir bé i quedarà millor presentat).

Un cop tot dibuixat, heu de pintar tota la vinyeta (el fons també, no us oblideu).

Podeu repassar les lletres amb un punta fina negre (no retolador).

4t PAS

Feu una foto al vostre còmic i envieu-me’l al correu. Si tenim possibilitat penjarem alguns al bloc de l’escola.

Recordeu que quan ens tornem a veure (esperem que aviat) l’haureu de portar a classe per poder-los compartir.

IMPORTANT

Recordeu que hi ha diferents tipus de bafarades per incloure els diàlegs:

Per dibuixar personatges de còmic, podeu consultar en YOUTUBE: Cómo dibujar un cavernícola.

Aquí també us deixem una proposta de models que hem trobat a Google:

VINGA, SABEM QUE SOU UNS/ES AUTÈNTICS/QUES ARTISTES I QUE ENS SORPRENDREU!!! HEU LLEGIT MOLTS CÒMICS I CONEIXEU ELS RECURSOS QUE ES FAN SERVIR!

MANS A LA FEINA!

Petonets,

Marta, Anna i Cesca

 

 

23 de març del 2020

Bon dia!!

Com ha anat el cap de setmana? Segur que a casa heu pogut fer moltíssimes coses: provar d’elaborar una recepta de cuina, cantar, ballar, escriure, jugar, saltar, dibuixar, inventar, experimentar… si aprofiteu bé el temps i us feu un horari segur que descobriu coses molt interessants.

Ah si, és dilluns i dilluns…Les mestres de 4t us vam prometre la resposta als enigmes que us vam proposar. Així que, no perdem més el temps, els heu pogut resoldre?

1 i 2. Per resoldre aquests enigmes calia obrir una mica la ment i, pensar que els quadrats podien tenir mides diferents, fixeu-vos-hi!

  1. I la resposta correcta era… EL 369!
  2. Per resoldre aquest enigma havíem de fer 3 operacions.

10:5= 2                       7+1= 8                        2+8=10

A l’aula hem treballat molt el concepte de doble, triple, meitat, un terç… no oblideu de seguir-ho repassant des de casa!

 

I avui..  Us enviem una proposta de llengua. Sabeu que a l’Hospital de Terrassa, tenen un correu on tothom pot enviar-hi missatges? Us proposem que escriviu un missatge als pacients de l’hospital o al personal que hi està treballant aquests dies (metges o metgesses, infermers o infermeres, personal de neteja, conductors/es d’ambulàncies, cuiners/es…). Nosaltres ens hem de quedar a casa per ajudar a la societat i ells i elles han d’anar a treballar! I si els alegrem el dia amb  un correu electrònic? Recordeu que primer cal saludar i presentar-vos i un cop acabeu, heu de acomiadar-vos i escriure el vostre nom! És com escriure una carta però fent ús de l’ordinador que tant us agrada! Endavant valents i valentes!

 

Una gran abraçada virtual de part de les mestres de 4t!

Enllaç

 

 

20 de març del 2020

Bon dia 4t i bon dia famílies!

Aquests dies no podem estar amb vosaltres a les aules però des de casa us anirem penjant propostes i activitats per passar una bona estona plegats.

Comencem amb matemàtiques? Esteu preparats i preparades per resoldre algun repte? Vinga, som-hi!

  1. Deixeu els ordinadors i agafeu 12 escuradents per construir la figura que teniu a continuació. Podríeu aconseguir formar una figura amb 7 quadrats movent només 3 escuradents?

Ho heu aconseguit? Us atreviu a continuar? Podeu  aconseguir fer 7 quadrats movent només 2 escuradents?

  1. Endevinalla matemàtica: Sóc un nombre de tres xifres. La suma de les tres xifres que em composen té com a resultat 18. La primera xifra és la meitat que la segona i un terç de la tercera. Saps quin número sóc?

  1. Utilitzant els següents nombres: 7, 10, 1 i 5 seríeu capaços d’aconseguir el número 10? Podeu fer les operacions que vulgueu però cada nombre s’ha d’utilitzar una vegada (només una).

 

Endavant! Que tingueu un bon cap de setmana.

Dilluns ens veiem amb les respostes a aquests enigmes matemàtics. No oblideu que llegir és quelcom que ens permet viure aventures fantàstiques sense moure’ns de casa. Per això, us animem a viatjar a mons extraordinaris de la mà dels vostres llibres.

Enllaç

Una abraçada virtual!

 

6 comentaris

    1. Mestres de 4t

      Bon dia Pere,
      Com molt bé saps, moltes vegades una pregunta no té una única resposta correcta. Felicitats! Has trobat una solució diferent a l’enigma!

  1. Gerard Rebollar

    Hola soc el Gerard e sumat 7 mes 1 i ma Donat 8 i después e dividit 5 dividit entre 10 i ma donat 2 i despres e sumat els resultats i ma donat 10 adeu cesca 4tB

Respon a Mestres de 4t Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>