3R

Setmana del 8 al 12 de juny

 

Les tutores de tercer volem compartir amb vosaltres, la nostra alegria i satisfacció en veure el resultat de les vostres tasques. No hi ha res que aturi el vostre afany per descobrir i investigar!

A la vegada, la Irina i l’Anna estan molt contentes veient el resultat dels vídeos que els hi esteu enviant preparant la vostra “Lemonade”. 

Com podeu comprovar l’aigua i el context també està present al classroom d’anglès amb la cuina saludable o el que ara coneixem com la “healthy cooking”.

Per tancar el nostre context “L’aigua ens dona vida?”, la setmana passada us vam fer arribar 3 tasques que les podreu fer fins el 12 de juny

El plaç d’entrega és més llarg perquè són tasques que recullen tot el que heu anat fent durant aquestes 6 setmanes i cal que hi dediqueu més temps i així poder fer un bon retorn.

Aquells de vosaltres que les acabeu abans del dia 12, podeu mirar de repassar les tasques que teniu per corregir o bé fer aquelles que teniu pendents.

Tercer, un últim esforç i gaudiu fent el “challenge” que us hem proposat!.

Una abraçada virtual a tots i a totes!

Marta, Rosa i Gemma

 

 

 

 

 

 

Setmana del 25 al 29 de maig

Hola a tots i a totes,

Heu vist quina calor que comença a fer? Com ve de gust beure un got d’aigua ben fresqueta…

Aquesta setmana l’educació física i el context venen junts de la mà.

Estàs preparat per resoldre el següent repte? Llegeix amb atenció: 

“Saps com utilitza el nostre cos l’aigua?”

Amb aquesta pregunta investigable descobrireu perquè el vostre cos desprèn aigua quan esteu cansats o bé quan teniu molta calor.

Així que, estigueu atents i atentes al classroom i esperem les vostres respostes.

Gaudiu experimentant i feu-nos arribar les vostres tasques. 

Esteu fent molt bona feina!

Bona setmana! 

Rosa Marta i Gemma

 

 

Setmana del 18 al 22 de maig

Voleu saber quin és el repte d’aquesta setmana? Sí, oi? Doncs estigueu atents i atentes:

“L’aigua ens pot fer mal?”

 

Cada vegada teniu més coneixement sobre aquesta font natural de vida per a tots i totes nosaltres. 

Però, l’aigua sempre actua de manera positiva? Tot això i més ho resoldreu aquesta setmana amb les tasques que us hem proposat. 

Mireu el classroom i treballeu com fins ara. Recordeu de lliurar les tasques un cop les acabeu i no us oblideu de revisar-les amb atenció.

Endavant i bona setmana cicle mitjà.

Ens veiem virtualment tot fent un meet.

Rosa, Marta i Gemma

 

 

 

Setmana de l’11 al 15 de maig

Aquesta setmana l’alumnat de 3r haurà de resoldre la següent pregunta investigable:

L’aigua sempre és bona?

Per mitjà d’experiments i de càlculs matemàtics esbrinareu i podreu saber si a casa vostra feu un bon ús de l’aigua o bé en feu un abús.

Us volem felicitar perquè esteu responent i avançant molt bé en aquest nou context.

Seguiu així, treballant i enviant les tasques pel classroom com fins ara.

Endavant, bona setmana i ens veiem pel meet,

Marta, Rosa i Gemma

 

Setmana del 4 al 8 de maig

Esteu molt engrescats i engrescades i això ens agrada moltíssim.

Aquest setmana al classroom resoldrem la pregunta investigable: Té gust l’aigua?

Investigant i sabent una mica més, descobrirem noves propietats de l’aigua. 

Farem de científics i científiques fent experiments molt divertits on posareu a prova la vostra habilitat i el vostre coneixement sobre el context que vam iniciar la setmana passada.

Endavant cicle mitjà bona feina!

Una abraçada virtual i ens veiem pel meet.

Mestres de 3r

Setmana del 27 a l’1 de maig

Ha arribat el nou context. Mireu atentament el llançament de la primera pregunta investigable i endavant.

Al classroom trobareu tot el que necessiteu per avançar en el nou context.

Esteu molt actius i actives i això ens anima i ens alegra molt.

Seguiu llegint en veu alta i ens veiem pel meet.

Una abraçada,

Tutores de tercer

 

 

Divendres, 17 d’abril

HOLA A TOTS I TOTES!

Avui us proposem tot una sèrie d’activitats per treballar l’euro (monedes i bitllets) que és la nostra moneda per anar a comprar. Preparats?

Agafa un full . Fes el títol de l’activitat: L’EURO.  Després ves responent a les activitats que et proposem.

 

Activitat 1. INVESTIGUEM

Utilitzem  el símbol  per donar nom a la moneda que fem servir, però què és en realitat aquest símbol? Per què es va triar per anomenar  la nostra moneda?

 

Activitat 2. PRACTIQUEM

Aquí teniu una sèrie d’activitats per poder repassar tot allò que hem anat treballant a l’escola. Podeu anotar al vostre full el títol de l’activitat que heu fet i fer una petita valoració:

  • Si us ha agradat o no i per què.
  • Si ha estat fàcil o difícil.
  • Què heu après.

L’euro, què és això?

Eurobingo (activitats jclic html5)

El euro (activitat jclic html5)

Anem a comprar

 

Activitat 3. RESOLEM PROBLEMES

Ara et presentem els següents problemes.

 

PROBLEMA 1

He anat a la botiga. Hi havia els següents productes:

Pensa i escriu dues llistes de compra sabent que només et pots gastar 10€!

Tens un exemple a la Llista1

LLISTA 1 LLISTA 2 LLISTA 3
-una ampolla d’aigua (1€)

-una dotzena d’ous (2€)

-un pot de sabó (7€)

 

No em sobra cap euro.

 

   

 

PROBLEMA 2

Qui dels quatre pot comprar un joc que val 66’50 € ? 

ANNA PAU CLAUDIA JOAN
2 bitllets de 20€

4 bitllets de 5€

3 monedes de 2€

4 monedes de 50 cèntims

3 monedes de 10 cèntims

4 monedes de 1 cèntim

1 bitllet de 20€

6 bitllets de 5€

7 monedes de 2€

2 monedes de 50 cèntims

5 monedes de 10 cèntims

2 monedes de 1 cèntim

2 bitllets de 20€

3 bitllets de 5€

6 monedes de 2€

1 moneda de 50 cèntims

1 moneda de 10 cèntims

8 monedes de 1 cèntim

1 bitllet de 20€

7 bitllets de 5€

5 monedes  de 2€

6 monedes de 50 cèntims

1 moneda de 10 cèntims

2 monedes de 1 cèntim

L’Anna té estalviats

 _______________€

El Pau  té estalviats

 _______________€

La  Claudia  té estalviats

 _______________€

El Joan  té estalviats

_______________€

 Si vols pots dibuixar els bitllets i monedes que té cadascú per poder calcular el total. Per exemple

 

PROBLEMA 3

 Si estalviem 1 € i 50 cèntims  cada dia, quants diners tindré estalviats en una setmana?

 I en el mes d’abril?

 

Una forta abraçada de les mestres de Cicle Mitjà! Tenim moltes ganes de veure-us a tots i totes!

 

 

Divendres, 9 d’abril

ESCOLTEU CICLE MITJÀ PREPAREM LA PASQUA? ENS AJUDEU?

 

Aquí teniu un seguit de propostes:

1) Com diu la tradició els padrins portaran una mona al seu fillol o fillola.

Però aquestes vacances seran una mica diferents perquè ens hem de quedar a casa així que farem la mona nosaltres!

En els següents links trobareu alguna idea o recepta:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/la-proposta-una-mona-casolana/video/4022491/

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/cuines-amb-marc-ribas/pessic-de-mona-de-xocolata/video/5843967/

Quan acabis de fer-la escriu la recepta que has fet en un full i dibuixa o posa una imatge del resultat final.

Però si no recordes com escriure una recepta, mira pas a pas el següent link:

https://www.slideshare.net/mercebolufer/text-instructiu-la-recepta-de-cuina-a-cm

2) La segona proposta que us fem és la de pintar un Ou de Pasqua.

Si mires aquest enllaç veuràs d’on ve aquesta tradició i així podràs fer més bé aquesta manualitat i sorprendre a la teva família.

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/lorigen-de-lou-de-pasqua/video/5498520/

Endavant sorprèn-nos amb la teva imaginació i creativitat.

3) Busquem els ous de pasqua!

Amb aquesta proposta podeu fer de detectius i amagar els ous de pasqua per casa.

Demana si us plau, uns caramelets o dolços i escriu en trossos de paper missatges i la teva família haurà de trobar els tresors amagats.

4) Escriu un coronacontes

Si vols escriure un conte durant aquests dies connectat al canal Terrassa i segueix la proposta de Canal Terrassa d’escriure un coronaconte.

https://terrassadigital.cat/canal-terrassa-convoca-un-concurs-diari-de-coronacontes-durant-el-confinament/

5) I per últim, vols enregistrar la teva animació lectora?

Demana que et gravin en vídeo o gravin la teva veu explicant la teva posada en escena i fes-ho arribar a les tutores per mail.

Passeu una bona Pasqua família i cuideu-vos molt.

Una abraçada molt forta als més eixerits i eixerides de l’escola Enxaneta!

Mestres de cicle mitjà

https://www.youtube.com/watch?v=A1uoNApon2o

https://www.youtube.com/watch?v=hl3B4Ql8RtQ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miércoles, 1 de abril

Buenos días,

¿Cómo estáis todos y todas? ¿Ya habéis resuelto la actividad de los helados? Esperemos que os gustara. Hoy os proponemos que os convirtáis en periodistas y entrevisteis a alguno de vuestros familiares.

 

¿Sabéis qué es una entrevista?

La entrevista es un texto periodístico en el que se dan a conocer las ideas y opiniones de un personaje.

Sí, sí, es un diálogo preparado donde un entrevistador (vosotros y vosotras) piensa qué preguntas quiere hacer a su entrevistado (vuestro padre, madre, hermano, hermana…) con el objetivo de conocer más a esta persona y después…le formula todas esas preguntas!

Podemos hacerle preguntas sobre su infancia, su trabajo, sus gustos, sus aficiones, sus recuerdos… También podéis preguntarle sobre cualquier tema que os interese conocer. Podéis inventarlas vosotros y vosotras pero si os faltan ideas aquí os dejamos algunas para inspiraros.

 IDEAS DE PREGUNTAS PARA LA ENTREVISTA

EJEMPLOS DE ENTREVISTAS INFO K

 

¿Preparados y preparadas? Para que todo salga bien os recomendamos seguir estos pasos.

  1. Pensar a qué persona entrevistar.
  2. Coger un papel, pensar y apuntar las preguntas que vais a hacer.
  3. Leer las preguntas para aseguraros que están bien ordenadas (siguiendo un orden lógico).
  4. Ensayar la presentación y la lectura de las preguntas en voz alta. Si queréis ser verdaderos periodistas podéis preparar una presentación breve y terminar con un agradecimiento o un comentario personal.
  5. Preguntar a vuestro familiar cuando le iría bien que le hicieseis la entrevista.
  6. Buscad un móvil o una grabadora para poder grabar la entrevista y escucharla siempre que queráis.
  7. OPCIONAL para aquellos alumnos/as que quieran practicar la escritura con el teclado: transcribir la entrevista o parte de ella al ordenador.
  8. Si os apetece podéis compartir con nosotras como fue la experiencia o enviarnos el resultado final de esas súper entrevistas (preguntas, fotos, vídeos, audios…). Estaremos encantadas de recibir más noticias vuestras!

Y, lo más importante de todo, disfrutad mucho del proceso de preparación y de la entrevista. ¡Adelante periodistas!

SEGUIMOS DISFRUTANDO DE LA MÚSICA

Un abrazo muy grande,

MAESTRAS DE CICLO MEDIO

 

 

 

 

 

Dilluns, 30 de març

Hola noies i nois! Com va tot? Cliqueu en aquest enllaç i trobareu la proposta de treball!

Proposta de treball PROBLEMA GELATS

I per animar-nos una mica escolteu aquesta proposta: https://www.youtube.com/watch?v=ze3mLus_Bbc&list=RDze3mLus_Bbc&start_radio=1

SOM INVENCIBLES!

MESTRES DE CICLE MITJÀ

PETONETS!

 

 

 

 

Divendres, 27 de març

HOLA BONICS I BONIQUES DE CICLE MITJÀ,

Amb aquesta proposta us arriba una tasca per imaginar i crear sense parar.

Us atreviu a construir un edifici, una andròmina o un invent utilitzant cossos geomètrics? Segur que sí, no en tenim cap dubte!

Sabeu que estem envoltats de figures i cossos geomètrics. Però els sabeu reconèixer?

Seguiu els passos següents i endavant!

  • Clica el següent enllaç i llegeix atentament: https://www.slideshare.net/jpicas/cossos-geomtrics-
  • Busca per casa teva material reciclat com: Escuradents, canyes, gominoles, plastilina, silicona, entre altres materials.
  • Pensa abans de començar el que vols construir i dibuixa en un full a part el teu disseny.
  • Crea la teva idea unint les canyes o els escuradents tot formant els cossos geomètrics necessaris per fer la teva construcció.
  • Fes una foto del que has fet i envia-li a la teva tutora per mail.

Idea: Dins la teva construcció pots posar joguines petites i simular una escena de la vida real.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vols ballar una mica, sí? Clica aquest enllaç

https://www.youtube.com/watch?v=anAdklPd42U

I si aquest cap de setmana, vols escoltar música o bé preparar una festa per celebrar que tot anirà bé clica aquest enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=VR-C4KYtCvw

 

BON CAP DE SETMANA ALS MÉS EIXERITS DE L’ESCOLA.

 

UNA ABRAÇADA BEN FORTA.

MESTRES DE CICLE MITJÀ

 

 

 

 

 

Bona tarda nens, nenes i famílies de 3r.
Les tutores : La Marta, la Gemma i la Rosa , esperem que els temps que estém vivint, els fem front amb molts grans somriures, molta força i motivació, per seguir superant aquests moments que ens ha tocat viure i tornar amb els més amplis somriures.

Les tutores del 3er volem enviar-vos moltes abraçades i forces per seguir sumant somriures i esperança.

Davant aquesta situació, ens hem coordinat per treballar tots i totes i seguir aprenent, perquè com bé deia Howward G. Hendricks:
” L´ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor”.
Així que, unim els nostres cors i seguim endavant amb aquest aprenentatge, que vam engegar el passat 12 de setembre del 2019.

Durant aquests dies us anirem penjant activitats que podreu fer fàcilment des de casa.
Començarem amb uns enigmes matemàtics. Aquí van!!!

ENIGMES MATEMÀTICS:

1.En quina plaça de pàrquing està aparcat el cotxe del dibuix?

2.Quants triangles hi ha en aquesta figura? Cal parar atenció i no deixar-se portar per la primera resposta que ens ve al cap .

  1. Has d’escriure els números de l’1 al 6 en els cercles, de manera que sumant els números de cada costat el resultat sigui sempre 9
  2.  Es tracta de trobar el valor de cada figura per poder resoldre les operacions i d’aquesta manera trobar la resposta a l’endevinalla, és a dir : A quin nombre correspon el triangle vermell?
    DILLUNS PENJAREM LES SOLUCIONS!!

 

Seguim sumant aprenentatges, aquí us facilitem un document amb les taules / y tablas de multiplicar, per aprendre amb bon ritme mentre gaudim movent el nostre cos.

LES TAULES DE MULTIPLICAR / LAS TABLAS DE MULTIPLICAR

 

TAULA DEL 2: https://www.youtube.com/watch?v=EzMMHKyNYZc&feature=youtu.be (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=oxmlTdVPIaQ (CATELLANO)

TAULA DEL 3:

https://www.youtube.com/watch?v=qfvqCuIaubI   (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=PDTx53OKoyc   (CASTELLANO)

TAULA DE 4:

https://www.youtube.com/watch?v=VuVzdaqsYQY (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=HYO90auVgjo (CATELLANO)

TAULA DEL 5:

https://www.youtube.com/watch?v=mZwI2UCtj1I (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=4BIKXnkExCQ&list=PL1B3B430F376D729B&index=5 (CASTELLANO)

TAULA DEL 6:

https://www.youtube.com/watch?v=keRYmGoHhFM (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=gFfekeqMrU4 (CASTELLANO)

TAULA DEL 7:

https://www.youtube.com/watch?v=MoubvfBvyjw (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=GoxmKQ0xo-I&list=PL1B3B430F376D729B&index=7 (CASTELLANO)

TAULA DEL 8:

https://www.youtube.com/watch?v=Q3WvpTVyqPk  (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=KMOcLnIJui4&list=PL1B3B430F376D729B&index=8 (CASTELLANO)

TAULA DEL 9:

https://www.youtube.com/watch?v=Ph7iCNNx_Ns (CATALÀ)

https://www.youtube.com/watch?v=qBd2K8sjqE8 (CASTELLANO)

 

Bon dia, què us sembla si avui fem una mica de comprensió lectora??? Vinga, de segur que surt genial!. Recordeu utilitzar les estratègies que hem vist a classe: Fer-se preguntes, imaginar el que hem llegit, fer dues lectures com a mínim per entendre bé el text...etc

     1-Primerament, cal entrar a l´enllaç que hi trobaràs aquí sota ressaltat amb color blau.  Seguidament, realitzarem la lectura d´aquest conte: La Rosa contra els virus, un colp acabada la lectura i la comprensió, realitzarem les tasques pertinents que hi trobareu a continuació del conte, tasques  ” JUGA AMB LA ROSA”. Molts ànims i endavant, valents i valentes!.

https://marketing.editorialsentir.com/contenidosadicionales/Conte_La_Rosa_contra_el_virus.pdf

Bona tarda.

Com esteu? Ja heu resolt els enigmes? A continuació us passem les solucions. Petons per tots/es.

ENIGMA 1.

La plaça de pàrquing és la número 87. Pensa que el cotxe està aparcat de cul a la plaça. Si girem el dibuix ho veuras clar.

ENIGMA 2. Solució  37 triangles

ENIGMA 3

ENIGMA 4

El cercle verd val 5,el quadrat groc val 2 i el triangle vermell val 1.

25/03/20

Buenas tardes, ¿Cómo va? ,¡¡ seguro que genial!!, bien, esperamos que os estén pareciendo interesantes las tareas que os vamos proponiendo, hoy trabajaremos la comprensión lectora en el ámbito lingüístico de  lengua castellana. Esperamos que os gusten estas lecturas y que realicéis las tareas con muchísima motivación.

 

 

 

 

 

6 comentaris

    1. 3r

      No passa res, de vegades hi ha enigmes , tasques, reptes que ens costa una mica més de trobar la o les solucions, però estem segures que amb el vostre esforç ho aconseguireu. Segueix treballant així de bé.!! Una forta abraçada de les tutores de 3er.

  1. EMILIA

    Hola, sóc la Emília i el exercici que més m’agradat es el de el sipsons esta guay però el que més mes més m’agradat de tots és el dels palitos amb plastilina aquell m’agradat molt però molt. Una abraçada . Que nosaltres podem amb això ❤️❤️?

    Per ha la meva mestra i tots els meus amics?????

Respon a Ana Cansado Chamorro Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>