ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Benvolgudes famílies,
La nostra escola es disposa a iniciar el procés de renovació parcial dels membres del consell escolar, d’acord amb la Resolució ENS/2172/2016, de 13 de setembre, i en aplicació del que s’estableix a l’article 28 del Decret 102/2010, de 3 d’agost i en les Normes d’Organització i Funcionament del Centre.

El Departament d’Ensenyament ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Què és un Consell Escolar?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

•  La directora del centre, que n’és la presidenta.
  •  La cap d’estudis.
  •  La secretària (amb veu però sense vot).
  •  1 representant de l’Ajuntament.
  •  5 mestres elegits pel Claustre.
  •  5 pares elegits entre ells, inclòs 1 pare/mare representant de l’AMPA.
  •  1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).

TOTAL = 15 membres del Consell Escolar del Centre.
Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector pares, sector mestres, sector serveis). Excepte: La directora, la cap d’estudis i la secretària.

•  El representant de l’Ajuntament que el designa l’Alcalde.
  •  El representant de l’AMPA que el designa la pròpia associació.

Qui té dret de vot?

Tots els pares, mares i els/les tutors/es legals, els fills i filles dels quals estiguin matriculats al centre en el moment de la convocatòria de les
eleccions, podran elegir.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

A partir del 2 de novembre podeu comprovar al tauler d’anuncis de l’entrada principal, al davant de secretaria, trobareu els llistats per classes on hi figuren les vostres dades.
Poden ser candidats al sector pares: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a l’escola. Hi ha temps fins el 15 de novembre. Us animem a presentar la vostra candidatura en els terminis que quedaran establerts al calendari. Penseu que sempre és convenient poder comptar amb algun suplent.

• Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre.
  • Mesa electoral: director i dos pares o mares. Actua de secretari/a el pare o mare de menys edat.
  • En cas que es vulgui actuar com a supervisor, es farà mitjançant escrit, segons model establert (fins el 15 de novembre)

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de mestres i la meitat dels membres representants dels pares d’alumnes (aquestes eleccions són 2 membres de cada sector).

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *