Mesures extraordinàries de /Salut per evitar els brots de la COVID-19 a les escoles

Benvolgudes famílies,
L’inici del proper curs té unes característiques extraordinàries a causa de la pandèmia per la COVID-19. Ara més que mai, l’escola té un paper fonamental, perquè ha de garantir el dret a l’educació dels nostres infants i joves i ha de mantenir la seva funció de socialització i de formació en qualitat i equitat de milers d’estudiants.
Tot el sistema sanitari estarà bolcat en els vostres fills i filles, i coordinat amb els docents i el personal que treballa a la vostra escola, institut o centre educatiu. Durant aquests mesos, el col·lectiu educatiu i el sanitari hem posat en pràctica mesures que permeten l’inici del curs de manera presencial i segura, tot adaptant-nos a la situació epidemiològica i als brots que es puguin produir en cada moment i territori. El nostre objectiu és preservar l’accés a l’educació i alhora protegir i tenir cura de la salut de tothom.
Amb aquesta comunicació, des del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya –i en coordinació amb el Departament d’Educació, us volem transmetre que la nostra voluntat és que la informació sobre els procediments i la situació de la comunitat escolar, en el marc de la pandèmia per la COVID-19, us arribi de forma molt directa per tal que estigueu al dia de les mesures, actuacions i decisions que es vagin prenent i que puguin afectar al desenvolupament del curs.