EL NOSTRE COS, UNA MÀQUINA MERAVELLOSA!

A l’aula ens van sortir moltes preguntes sobre el nostre cos:

• COM SOM PER DINTRE?

Gràcies a la Cèlia, vam poder manipular uns pulmons, un cor i la tràquea i amb l’ajuda d’un bisturí vam veure com eren aquests òrgans per dintre! ENS VA SORPRENDRE MOLT!

Molts de nosaltres ens imaginàvem el cor d’una altra manera i vam saber com era de gran el nostre cor tancant el puny! Després amb plastilina vam fer les artèries i les venes!

• COM PODER ESCOLTAR EL NOSTRE COS?
    Ens vam buscar el pols per parelles o individual i el vam poder escoltar!
    A més a més, el bust que tenim a l’aula de ciències i l’esquelet ens han servit de molta ajuda per sortir de molts dubtes.

Un altre dia vam tenir curiositat per les coses que expulsa el nostre cos i vam fer una conversa molt enriquidora i vam voler seguir investigant sobre el nostre cos. Ens interessava molt saber com havíem nascut i els nens de 6èB ens van fer sortir de dubtes amb una bateria de preguntes que els vam preparar. En sabien un munt!!!

Amb la visita al CAP de Cirera vam visitar el dentista i a més a més, a l’escola ens van regalar un estoig amb pasta de dents i un raspall i vam aprofitar per rentar-nos les dents i comprovar si ho fèiem bé!

Però vet aquí que la Daniela va anar al dentista i ens va portar informació sobre les dents i vam començar a investigar QUAN SURTEN LES DENTS i si TOTS ELS NENS AMB LA MATEIXA EDAT TENEN LES MATEIXES DENTS!

Vam anar a buscar a la Fiona, la germana de la Joana i li vam comptar les dents i les vam comparar amb les de la Noa.

Amb tanta emoció vam voler anar a comptar les dents de tots els nens i nenes de l’escola i fer una comparativa!

L’Anna de 1rB ens va veure tan emocionats que ens va dir que coneixia a una dentista i no vam dubtar en convidar a una experta en dents!

La seva visita ens va ser molt útil perquè vam saber com eren les dents per dintre, com menjar millor i com fer servir eficientment el raspall i la pasta de dents i cada quant de temps l’hem de canviar!

Això sí, ens vam adonar que la Laura no tenia un raspall de dents sinó una escombra i el va haver de canviar!

A més a més, l’Aran ens va portar uns queixals i en Víctor moltes dents d’un joc i les vam observar amb deteniment!

L’Oliver ens va portar de la seva dentista un joc de dents i el vam poder manipular per saber com podien sortir les càries i com està fetes!

La Noa i la Daniela ens van portar un joc per a fer dents i cadascú de nosaltres vam fer la nostra pròpia dentadura i la vam exposar al passadís junt amb el treball de comptar les dents als nens/es de l’escola!

Per últim, a l’aula un dia vam fer de dentistes i vam veure càries, genives inflamades i que pot sortir sang amb el raspat i com de llarga és la nostra llengua!

1 comentari