Què és Cultura emprenedora a l’escola (CuEmE)?
CuEmE és un programa per treballar l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria al darrer cicle de primària. Durant aquest curs, els alumnes de 5è, hem creat i gestionat una cooperativa i finalment ha arribat el dia de la venda.
Gràcies a aquest projecte, ens hem adonat de la importància del compromís i del treball en equip. A més, hem après a acceptar (per votacions) les decisions dels altres socis i ens ha ajudat a guanyar seguretat i confiança en nosaltres mateixos. Us esperem aquest dissabte a la Plaça dels arbres. No hi falteu, perquè us necessitem!
Famílies de P4 i P5! Ja hem arribat a la casa de colònies La Marinada de Cambrils i estem molt contents! Després de conèixer la casa i instal·lar-nos a les habitacions, hem fet un bon dinar per agafar forces per l’activitat de tarda. Xino-xano hem anat a la platja a jugar amb la sorra, ens ho hem passat d’allò més bé!!!! Després hem berenat i ara estem jugant tot esperant el sopar i l’arribada de l’avi Miquel, que ens farà el joc de nit! Tots els vostres fills i filles estan d’allò més bé!
Ens fa molta il.lusió poder compartir els vostres llibres i recomanacions que ens heu fet arribar, moltes gràcies per la vostra participació i desitgem que us agradi!!
Avui, dos alumnes de l’escola han anat al Museu de la Pell d’Igualada on han participat al Certamen de Lectura en Veu Alta en la semifinal de la comarca de l’Anoia.
En aquest certamen, es valora l’habilitat lectora dels nens i nenes de la comarca i els millors es classifiquen per a la propera semifinal, que serà la de la Catalunya Central.
En Marc Almonacid,a la categoria de Grumets Vermells i l’Alpha Niamadio a la categoria de Timoners han llegit molt i molt bé, en una edició en la que hi ha hagut un gran nivell en totes les categories.
L’Alpha, s’ha classificat per a la propera semifinal, que es celebrarà a Santpedor el proper 4 de maig!!
Divendres passat, malgrat el vent i el fred, una bona colla de famílies i mestres ens vam reunir per fer endreça i manteniment dels patis de l’escola.
Es van reparar elements malmesos per l’ús i la intempèrie i també es van afegir jocs i elements nous.
Els nens i nenes dilluns van estar molt contents de la feina feta i ja han “estrenat de nou” les cuinetes, les estructures, la caseta i el tipi.
Properament ens haurem de tornar a reunir per tal d’acabar d’arreglar tot allò que necessita pintura, ja que el fort vent aixecava sorra i es va decidir ajornar aquesta restauració.
Des de l’escola agraïm MOLT la participació de les famílies i us animem a participar en la propera “JORNADA DE PATIS”!!
Els nens i nenes de P4 estan fent el projecte dels OUS i fa 21 dies van posar dins de la incubadora uns quants d’ous de gallina i un de periquita. Els han anat observant amb les lupes i avui, finalment, ha nascut un pollet, que ja és a la seva nova casa, amb menjar, aigua, palla i escalforeta.
Avui al matí, les escriptores Anna Gasol i Teresa Blanch ens han vingut a parlar dels seus llibres ” El món és ple de desagraïts” i ” No despertis vells fantasmes”, que han llegit els alumnes de cinquè i quart respectivament.
Ha esta un matí ben profitós, en que ens han explicat com és la feina d’una escriptora: com s’inspiren, com treballen els personatges, la documentació que fan, l’ambientació…..
Els nens i nenes han participat molt encertadament en la xerrada, preguntant coses molt interessants i al final, s’han endut el seu llibre amb l’autògraf de l’autora. Un molt bon record!
A 1r, dins del Pla d’Entorn Educatiu, hem iniciat el projecte “Connectem amb la Piki”, aquest té 2 objectius principals: ajudar als infants a desenvolupar les capacitats lingüístiques a nivell oral i de lectoescriptura i fer-los més competents en l’ús de les TIC.
Aquest projecte ens ajuda a motivar l’infant en la lectura i l’escriptura, ja que la Piki, que ens visita “virtualment”, ens explica històries i ens demana que l’ajudem fent activitats que pengem al seu racó.
La Piki és molt divertida, despistada, i li encanta explicar històries, tenir amics, somiar i cantar. Als nens i nenes els agrada molt!!
Les videoconferències es duen a terme mensualment i afavoreixen la interacció comunicativa, ja que la Piki els fa participar molt.
Aquest mes ens ha explicat el conte “Sopa de Pedra” d’Anaïs Vaugelade que ens ha agradat molt. I ja tenim realitzades les activitats que ens va demanar.
Ahir, 15 de febrer, va ser el darrer dia en que la Neus va fer de mestra. Ha arribat a la jubilació després de molts anys d’ensenyar als nostres nens i nenes i de compartir aprenentatges, emocions, experiències…..
Des de l’escola no vam voler deixar passar l’ocasió de demostrar-li que per a nosaltres ha estat una GRAN COMPANYA i tots junts ens vam trobar per acomiadar-la com cal.
Tal i com diuen els seus alumnes de l’Aula d’Acollida, NEUS, ET TROBAREM A FALTAR!!!
El 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, se celebra el dia escolar de la no violència i la pau.
El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) reivindica una educació per la pau, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans. En aquest dia, els centres educatius es comprometen com a defensors de la pau i la convivència entre persones de diferent procedència i maneres de pensar.
El passat dilluns 31 tota l’escola (de P3 fins a 6è) es va reunir al pati, respectant totes les normes de distància i grup bombolla, per tal de cantar la cançó “Obrint fronteres” conjuntament. Va ser una activitat molt bonica!
A continuació podeu veure algunes de les fotografies i vídeos que es van fer aquell dia:
Des de la SIE s’engega L’HOSPITAL DE LLIBRES, en el que es repararan els llibres que es malmeten a les aules.
Els nens i nenes de primer a sisè, podran dipositar en la safata corresponent els llibres que tinguin algun desperfecte i els alumnes de la SIEI, amb l’ajut de les seves mestres, els repararan i els retornaran a les classes.
Un cop realitzades les reunions d’inici de curs amb les tutores i tutors, en les que es va parlar dels aspectes més pedagògics i de funcionament del curs, us deixem els powers per tal que els pugueu consultar :
Encara que una setmana més tard… Finalment hem pogut celebrar Sant Jordi! Esperem que us agradi el vídeo que us hem preparat. Gràcies a tots els nens i nenes que hi heu participat i als organitzadors/es de 6è per la feina que heu fet!
Aquesta setmana hem fet portes obertes restringides per a les famílies que començaran P3 aquest setembre.
La nostra voluntat com escola és poder donar a conèixer a tothom allò que fem cada dia, però aquest any ens és impossible…presencialment. Per això hem decidit fer aquest petit vídeo en el que podreu veure un dia a les aules d’Educació Infantil i Cicle Inicial, ja que són els canvis que més preocupen a les famílies.
Com que ens sembla que ens ha quedat prou bé, estem fent el següent capítol i ben aviat us oferirem una passejada per Cicle Mitjà i Superior!
A partir d’aquest curs totes les sol·licituds són en format telemàtic, per tant, no hi ha la possibilitat de full de preinscripció en paper.
No cal lliurar cap documentació presencialment al centre educatiu que indiqueu en primera opció.
Hi ha dos tipus de sol·licitud:
Electrònica: cal identificació digital
Suport informàtic: sense identificació digital
Què em cal per omplir la sol·licitud?
Hi ha dues opcions:
SOL·LICITUD ELECTRÒNICA: Mitjançant certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc. Si no es disposa de cap certificat, us en podeu generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil, us expliquem com:
Cal complir els requisits següents:
Ser major de 16 anys
Disposar de DNI/NIE/Passaport/Doc identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària
Disposar d’adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte
Per utilitzar l’idCAT Mòbil només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil en el web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit. Tot seguit es rep un missatge al telèfon, que conté una clau d’accés per introduir-la en el web. En aquest cas, al tràmit de sol·licitud de preinscripció.
Una vegada identificats, caldrà entrar el número d’identificació de l’alumne/a a RALC (excepte pels alumnes de P3) que us proporcionarà l’escola on està matriculat per poder recuperar les seves dades personals i acadèmiques, omplir les preferències i enviar la sol·licitud. En la majoria de casos no caldrà fer res més ni adjuntar cap tipus de documentació, donat que s’haurà fet l’intercanvi de validació de les vostres dades amb totes les administracions implicades.
SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC: Caldrà identificar l’alumne/a amb el seu núm. d’Identificació d’alumne(excepte per alumnes de P3) i omplir el formulari, a l’enviar-ho es farà l’intercanvi de dades amb les administracions implicades i adjuntar escanejada o fotografiada la documentació d’identificació i filiació (DNI, llibre de família, etc), juntament amb la que al·legueu a efectes de barems i que no s’hagi pogut
Puc presentar dues sol·licituds a dos centres diferents per uns mateixos estudis?
No, en cap cas. S’ha de presentar una sola sol·licitud i indicar-hi per ordre de preferència els diferents centres als que us interessa inscriure la vostra filla o fill.
Si tinc dubtes omplint la sol·licitud on em puc adreçar?
Podeu posar-vos en contacte telefònic amb el centre que escolliu inscriure el vostre fill o filla en primera opció, en horari d’oficina, i us ajudaran a complimentar el procés.
Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa la sol·licitud.
El codi de centre del nostre centre és 08014929, el necessitareu per indicar a quin centre voleu preinscriure-us.
Demaneu al vostre centre actual el Núm. d’Identificació de l’alumne a RALC (excepte alumnes de P3) per poder lligar la sol·licitud al seu expedient acadèmic i
Cenyiu-vos al calendari establert, lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini us fa perdre tots els drets d’adscripció amb el risc que això comporta de quedar-se sense plaça al centre.