Qui som?

L’ESCOLA ALTA SEGARRA es troba a Calaf, un poble d’uns 3538 habitants que compta amb un ampli territori d’influència: Prats de Rei, Sant Martí Sesgaioles, Pujalt, Calonge de Segarra, La Molsosa, Pinós, Castellfollit de Riubregós, Aguilar de Segarra, Veciana, … i encara que el centre va ser concebut com una agrupació comarcal, avui en dia la proporció d’alumnes que vénen dels pobles veïns és minsa, ja que en alguns d’ells, hi ha escoles públiques agrupades en la ZER “Vent d’Avall”.

Calaf, també disposa d’un centre públic d’ Ensenyament Secundari Obligatori: IES Alexandre de Riquer, on es poden cursar l’Ensenyament Obligatori i el Batxillerat i, d’una Escola de Música.

Els conreus propis de la Comarca són els cereals de secà, en especial el blat i l’ordi. També hi ha un bon nombre d’explotacions ramaderes intensives.

L’activitat econòmica gira entorn els serveis i la indústria, especialment la referent als materials de construcció, maquinària agrícola, tèxtil i mecànica.

En quan a la infraestructura cultural i esportiva, a Calaf hi ha un Casal, un Centre Cívic, La Unió Calafina, un Poliesportiu, … on agrupacions de teatre, música, dansa tradicional, futbol, bàsquet, futbol sala, ciclisme, escacs,… organitzen i participen periòdicament en trobades i esdeveniments.