Escola verda

Ja tenim comitè ambiental!

Us presentem el nou comitè ambiental integrat per un alumne de tercer, el Jan, una alumna de quart, la Laia, una alumna de cinquè, la Xènia i un alumne de sisè, l’Àlvaro. Ja estan treballant en l’enquesta sobre els agents verds que passaran als mestres de l’escola.

DECÀLEG. CONSELLS PER ANAR A COMPRAR.

RESULTATS ENQUESTA ENVASOS

Podeu consultar el document clicant el següent enllaç

Enquesta envasos

EXPOSICIÓ AMB OBJECTES RECICLATS (EDUCACIÓ INFANTIL)

exposició reciclats

ELS ALUMNES DE 2N I 4T PLANTEN A L’HORT

Hort alumnes 2n

Hort alumnes 4t

HOLA SOM ELS DELEGATS VERDS L’ IKER, L’ ALEIX I el XAVI.

Venim a explicar-vos les funcions dels horts i el començament del nostre hort.

Ben aviat el Gerard vindrà a remoure la terra del nostre hort perquè així puguem plantar, la qual cosa farem a partir del dia 25 de febrer.

De moment només hem plantat plantes aromàtiques. Que van bé per evitar plagues, fan bona olor, serveixen per la cuina i per fer infusions.

A partir de la setmana que ve i fins a final de curs seguirem els següents passos: remoure la terra, fer un forat, plantar amb el planter que portarà el Gerard, regar, abonar, treure les males herbes, controlar que tot estigui be i recollir la producció.

Ara us explicarem perquè es important tenir un hort.

1.-Els nostres cultius es basen en principis ecològics i de respecte a la terra i la naturalesa, ja que no s’utilitzen productes químics ni tècniques artificials.

3- Es tracta d’una producció a petita escala (pocs productes) i tot el que produïm ho repartim entre els alumnes que hi hem treballat.

4- Ens permet retrobar-nos i estrènyer els llaços amb la naturalesa (una qüestió que solem tenir molt oblidada si vivim en entorns urbans).

5- És un hobby molt atractiu que ens permet relaxar-nos i desconnectar-nos de les obligacions diàries.

6- Té beneficis didàctics per a nosaltres i la nostra família, ja que permet adquirir un coneixement totalment pràctic sobre verdures i plantes i la naturalesa en general.

TROBADA D’ESCOLES VERDES A FALSET.

4 alumnes de l’Escola (la Mercè, el Dídac, la Marina i el Jan) i dues mestres de l’Escola (l’Anna i la Vero) ha participat el dia 7 de març en la Trobada d’Escoles Verdes que s’ha realitzat a Falset.

El Projecte d’Escola Verda / Pla de cohesió ambiental i plans d’acció

Vam obtenir el distintiu l’any 2010 i és un reconeixement per tres anys, ampliables segons les activitats que realitzis i l’avaluació que se’n faci. Es va renovar aquest distintiu el curs 2013-2014 i al curs passat 2015-2016 per tres anys més.

Continuarem potenciant les següents accions: funcionament del comitè  mediambiental, divulgació d’informació de medi ambient a través de la cartellera verda, col·laboració de l’alumnat com a delegats/des verdes,   col·laboració en el funcionament de l’hort, ampliació de la recollida selectiva al plàstic, estalvi de material escolar i relació de criteris sostenibles per adquirir-lo, estalvi d’aigua, minimització de recursos, la tramesa de circulars per correu electrònic.