Solsona es converteix en la capital catalana de la jardineria durant dos dies

Més de 600 professionals i estudiants de jardineria hauran passat entre ahir i avui demà pel fórum professional de Jardineria, que s’està celebran durant aquests dos dies a Solsona.

El primer dia del Fòrum l’ha protagonitzat el Catskills de Jardineria; es tracta d’una competició en la qual hi prenen part 12 equips d’estudiants de cicles formatius i Programes de Formació i Inserció d’arreu de Catalunya. L’objectiu és enjardinar un espai de 15 metres quadrats amb diferents elements i dificultats durant un dia i mig, el temps que es considera just per a una execució correcta.

Tot i que aquest any el concurs hagi perdut el seu carácter classificatori, per als alumnes que hi participen, continua sent un gran repte que els permet aprendre fins i tot més que dins l’aula.
Enguany Solsona hi participa amb 2 equips, un de l’escola agrària, format per un noi i una noia, i un altre equip de 2 nois, de l’Institut Franscesc Ribalta.

Precisament, enguany el Fòrum se celebra a Solsona perquè al 2020, l’equip que es va proclamar campió de Catalunya de Catskills de jardineria va ser el de l’Escola Agrària del Solsonès, format per Albert Casas i Albert Part, que enguany hi han participat com a entrenament, ja que entre el 22 i el 26 d’aquest mes, participaran al concurs espanyol a Madrid.

Organitzat pel Gremi de Jardineria de Catalunya conjuntament amb l’Escola Agrària del Solsonès i l’Institut Francesc Ribalta, amb el suport de l’Ajuntament, el Fòrum de Jardineria d’enguany continua dimecres amb diverses activitats, com una jornada tècnica, l’assemblea anual del gremi, una fira del sector i diversos tallers, entre d’altres. Tot, sota el títol “La Metamorfosi. Canvi i oportunitat en el model de jardineria”.