L’escola agrària del Solsonès guanya el concurs Catskills de jardineria i paisatgisme

Catskills és el campionat de Catalunya de formació professional on els alumnes d’ensenyaments professionals d’arreu del territori català competeixen en 38 oficis (skills) relacionats amb els estudis que estan cursant.

Durant dos dies, el 18 i 19 de febrer, s’ha celebrat el concurs Catskills de jardineria i paisatgisme en el parc de la muntanyeta de Sant Boi de Llobregat.

L’EA Solsonès ha estat la vencedora, competint amb altres 10 centres formatius que imparteixen estudis de jardineria i paisatgisme. Han concursat amb centres molt especialitzats en el tema com l’escola de jardineria Rubió i Tudurí o el multipremiat en edicions anteriors institut d’horticultura i jardineria de Reus.

Aquesta és la primera participació de l’EA Solsonès en aquest concurs però un intens entrenament previ, la forta motivació dels alumnes participants Albert Casas i Albert Prat del CFGS Paisatgisme i medi rural i la implicació del seu tutor, Daniel Tarrés, professor de l’EA Solsonès, han propiciat el seu triomf.

La prova no ha estat fàcil; un espai enjardinat de 15 m² amb diferents elements i dificultats que s’havia de realitzar en dos dies, temps just per a una execució correcta inclús per a un jardiner professional. A partir d’un plànol i els diferents materials (fustes, terra, llambordes, plantes…) proporcionats per l’organització a tots els equips per igual, s’havia d’executar l’obra plasmada en un plànol que se’ls lliurava al començament de la prova.

Ara, com a guanyadors de la Prova a Catalunya, accediran a la prova a nivell d’Espanya, on competiran amb altres Comunitats Autònomes. El següent nivell és Europa.

Els catskills són concursos bianuals de diferents oficis de FP que organitza el Departament d’Ensenyament, a través de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, conjuntament amb un centre formatiu de l’especialitat, que en aquesta edició ha estat l’IES Les Salines del Prat de Llobregat.

En aquest certamen, i simultàniament a la celebració del concurs, es podien seguir diferents tallers de jardineria, visitar un espai per a empreses del sector i assistir al fòrum professional de jardineria organitzat pel Gremi de Jardineria de Catalunya. El Catskills està finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional, i cofinançat pel Fons Social Europeu.

Els Campionats tenen com a objectiu principal la promoció de la formació professional a través de la participació dels alumnes en una competició que afegeix una motivació extra en el seu itinerari professional, i també una experiència personal enriquidora. Al mateix temps, els centres educatius i els professors que participen en la preparació dels alumnes poden intercanviar experiències i establir xarxes de col·laboració amb les empreses que hi participen.

Els desitgem molta sort a la competició a nivell espanyol. L’esforç ja el posaran ells.