Les Escoles Agràries de Catalunya recapten 10.000 euros per a La Marató de TV3

• Les catorze Escoles Agràries de Catalunya han organitzat una venda de bosses solidàries amb el suport de l’empresa Faves Comptades
  • Els 10.000 euros recollits aniran destinats íntegrament a La Marató de TV3, que aquest any està dedicada a la recerca i la investigació de la COVID-19.

Les Escoles Agràries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya han recaptat 10.000 euros per a La Marató de TV3. Els centres educatius han posat a la venda unes bosses solidàries amb el lema ‘El món agrari en lluita contra la COVID-19’. Es poden comprar a qualsevol de les catorze Escoles Agràries de Catalunya o al web de l’empresa catalana Faves Comptades, que s’ha encarregat del disseny, la producció, i la comercialització online. Enguany, La Marató de TV3 està dedicada a la recerca i la investigació del coronavirus.

Aquesta acció solidària es va iniciar el passat 16 de novembre i en un mes, pràcticament s’ha aconseguit recollir la totalitat de l’import. Algunes escoles estan acabant de vendre les últimes bosses disponibles, amb l’objectiu de fer el donatiu final a La Marató de TV3 el pròxim mes de gener. “Estem fermament compromesos amb la lluita contra la COVID-19, aquesta acció representa l’esperit de servei i l’afany solidari que tan caracteritza els directors, professors, alumnes, i personal d’administració i serveis de les nostres Escoles Agràries”, explica Jaume Sió, subdirector general de Transferència i Innovació Agroalimentària del DARP.

“Des de l’inici de la crisi sanitària, hem treballat amb tots els nostres esforços per a adaptar-nos a la nova realitat, garantint la seguretat i la salut de l’alumnat i professorat, i assegurant l’activitat docent en tot moment”, afirma Joan Minguet, cap del Servei de Formació Agrària del DARP, unitat que gestiona les catorze Escoles Agràries. “No volíem deixar escapar l’oportunitat de contribuir a pal·liar la pandèmia del coronavirus. Els professors i els alumnes s’han bolcat a vendre les bosses solidàries, que alhora volen retre homenatge al món agroalimentari, un sector essencial que ha estat al peu del canó durant tots aquests mesos”, conclou Minguet.

A més, amb la finalitat de donar les gràcies a totes aquelles persones que han participat en aquesta acció solidària, les Escoles Agràries de Catalunya sortegen una panera de productes valorada en 200€ entre tots aquells que hagin comprat una bossa solidària: 1 pernil, 3 ampolles d’oli d’oliva verge extra, 1 pot de safrà, 1 caixa de vi, 1 caixa de cava, 4 pots de mel, 1 llonganissa, 6 sucs de poma, 6 pots de melmelada de préssec, i 1 pot de préssec en almívar. La majoria dels productes han estat elaborats pels seus alumnes, i altres han estat cedits per entitats col·laboradores de les escoles.

Els centres educatius que han fet possible aquesta iniciativa solidària són l’Escola Agrària d’Alfarràs, l’Escola Agrària de Borges Blanques, l’Escola Agrària de Gandesa, l’Escola Agrària de Mas Bové, l’Escola Agrària del Solsonès, l’Escola Agrària de Vallfogona de Balaguer, l’Escola Agrària del Pallars, l’Escola Agrària d’Amposta, l’Escola Agrària de l’Empordà, l’Escola Agrària de Manresa, l’Escola Agrària del Pirineu, l’Escola Agrària de Tàrrega, l’Escola Agrària Forestal de Santa Coloma de Farners, i l’Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rosell i Domènech (Espiells).