Instal·lacions

Finca agrícola

Disposem d’una finca agrícola de quatre hectàrees, on s’hi duen a terme les pràctiques de producció agrícola i mecanització. En aquest terreny s’hi conrea majoritàriament cereal, farratges i lleguminoses. La finca també disposa de diverses plantacions alternatives: una zona amb cultiu de vinya, una zona amb cultiu d’alzines tofoneres i una altra amb pins pinyoners.

Hivernacle i umbracle

Espais destinats a les pràctiques de producció i cultiu de plantes tant forestals com hortícoles i ornamentals.

Explotació ramadera

L’explotació de l’Escola consta d’un petit ramat d’ovelles amb el qual l’alumnat realitza les pràctiques de maneig, reproducció i producció de xais i gestiona el maneig higiènicosanitari del ramat. També disposa d’un galliner en el qual els alumnes viuen el procés integral de les gallines ponedores des de la seva incubació fins a la posta d’ous per al consum humà.

La resta de les activitats d’aprenentatge de la producció ramadera es realitza mitjançant convenis de col·laboració amb explotacions ramaderes.

Aules

L’escola disposa d’aules equipades on s’imparteixen les classes teòriques dels diferents mòduls. També compta amb una aula d’informàtica i un laboratori.

Taller

Espai equipat per a la realització de les pràctiques de mecanització, a més a més d’instal·lacions que es consideren bàsiques per al funcionament de l’explotació.

Sala d’actes

Sala amb capacitat per a 90 persones on es pot reunir la totalitat de l’alumnat de l’Escola per rebre conferències, realitzar col·loquis o tractar temes d’interès comú.

Equipaments esportius

L’Escola disposa d’una pista de futbol i bàsquet, d’una taula de ping-pong i d’un rocòdrom, equipaments dedicats a l’oci de l’alumnat.

Zona d’esbarjo exterior

Sala polivalent

La sala polivalent s’utilitza com a zona d’esbarjo per a l’alumnat i també com a espai per a la realització de cursos de formació contínua o classes més pràctiques dels diversos mòduls.

Biblioteca

Equipada amb bibliografia tècnica de temàtica agrària, ramadera, forestal, de producció de planta, jardineria, restauració de paisatge i sobre fauna cinegètica i piscícola. D’aquests mateixos temes també es reben periòdicament revistes i diverses publicacions d’actualitat.

Caldera de biomassa forestal

Des de l’any 2020 s’escalfa el centre amb una caldera d’estella procedent dels boscos del Solsonès. Aquesta instal·lació així com la redacció del projecte executiu i el projecte per se ha estat cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020, dins l’operació amb codi IU65-017523 Millora de l’eficiència energètica i substitució de calderes de combustible fòssils per calderes de biomassa a diferents escoles agràries i edificis del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.