Sessió informativa sobre el curs d’Emprenedoria en ramaderia ecològica

bovins

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) juntament amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) tenen prevista la iniciació d’un curs d’ EMPRENEDORIA EN RAMADERIA ECOLÒGICA que es realitzarà a L’Escola Agrària de Manresa.

L’objectiu és aportar els coneixements i experiències necessaris als joves del sector ramader ecològic per desenvolupar-se com a empresaris i liderar un projecte propi, viable i de futur.

Per aquest motiu, es realitzarà una sessió informativa divendres, 1 de juliol de 2016 a l’Escola Agrària de Manresa, l’horari serà de les 11 a les 14 hores.

Cal inscriure’s o contactar per poder assistir:

La formació en emprenedories es va iniciar l’any 2006 i fins el moment ja se n’han realitzat 19 emprenedories amb la participació de més de 350 joves emprenedors. Anteriorment s’han fet 6 emprenedories en el sector ramader convencional i una en el sector hortícola ecològic.

La metodologia del curs és innovadora i basada en projectes similars als que s’estan duent a terme a la Unió Europea. Es tracta d’un curs dinàmic, sense classes magistrals on estan previstes taules rodones, debats, grups de treball i visites tècniques entre d’altres metodologies.

La durada del curs és de 250 hores, dividides en 4 grans blocs:

1. ÀMBIT DE LA FORMACIÓ PERSONAL
  2. ÀMBIT DE LA GESTIO TÈCNICO-ECONÒMICA
  3. ÀMBIT PRODUCTIU DEL SECTOR. Inclou visites i viatges tècnics
  4. ÀMBIT DE L’EMPRESA, EL COOPERATIVISME I L’AGRICULTURA EN GRUP. Comercialització, qualitat, i normativa de l’empresa