Premi BioCultura a l’Escola Agrària de Manresa, pionera del sector ecològic

Premi a l’Escola Agrària de Manresa, pionera del sector ecològic.

Per commemorar que Biocultura cumpleix 25 anys de fira a Barcelona, l’Associació Vida Sana ha celebrat una gala durant la qual s’han lliurat diversos premis als pioners del sector ecològic català.

La festa, celebrada a les Drassanes de Barcelona, ha comptat amb la banda sonora de la BioCultura Ensemble acompanyant La Malinche, Maia Kanaan  i Marina Rossell; l’estrena del documental “BioCultura BCN25. Agroecologia, Salut, Pau, Cultura i Rebel.lia”, una desfilada de moda i un pica-pica bio.

Entremig s’han lliurat els premis als pioners del sector eco a Catalunya. Han recollit guardons Jaume Rosselló, fundador de la Revista “Integral”, Cal Valls, Biocop, Hortec, EcoHabitar i Isidre Martínez, responsable de producció agrària ecològica del DARP, entre d’altres.

L’Escola Agrària de Manresa també figura entre les guardonades. Una representació de 5 membres de l’Escola han recollit el premi. En paraules de Ton Armengol,  “És bonic i saludable, de tant en tant, aturar-se, mirar enrere i ser agraït amb el camí fet i deixar-se mimar. I de tot plegat fer-ne parpal per anar més enllà, amb  una mirada més rica, més generosa. Aquest premi és el reconeixement a molta gent. Als companys que fa 30 anys van atrevir-se a imaginar una escola especialitzada en agricultura ecològica i energies renovables. Als milers i milers d’estudiants que heu confiat en l’oferta formativa de l’escola. Als centenars i centenars de col·laboradors, pagesos, ramaderes, pastores, joves emprenedors, elaboradores, tècnics de camp, assessors, que heu aportat la vostra experiència i  heu compartit les vostres inquietuds. Gent que ens heu fet costat i ens heu fet créixer. Gràcies per acompanyar-nos. Sense vosaltres l’escola, simplement no seria. I és clar, a totes les companyes que, amb el treball del dia a dia i la vostra il·lusió, feu de l’escola un lloc molt especial. Aquella utopia del 1988 és ara per alguns una realitat. Per als altres, una possibilitat ben palpable”.

Gala Biocultura 25 anys