7a Edició Premis d’innovació i sostenibilitat per a dos alumnes de l’Escola Agrària de Manresa

Sebastián Arrabal i Marc Capel, que el curs passat van acabar el cicle formatiu de Producció Agroecològica han estat guardonats amb el primer i tercer premi de Sostenibilitat i Innovació.

Els premis s’han atorgat en el decurs de les Jornada Tècniques Fira de Reis, celebrades a Manlleu el 27 de gener.

Amb la d’enguany, i des del 2009, ja són 7 les edicions en que alumnes de l’Escola Agrària de Manresa obtenen algun guardó.

La convocatòria, impulsada per l’Ajuntament de Manlleu, el BBVA i el DARP, està dirigida a estudiants i emprenedors de l’àmbit agroalimentari, amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament i la innovació de les empreses agroalimentàries i incentivar els joves estudiants i les persones emprenedores d’aquest sector a treballar i desenvolupar projectes amb processos innovadors i sostenibles.

El jurat ha valorat la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes, la innovació que suposa pel sector i la seva sostenibilitat ambiental.

Sebastián Arrabal ha recollit el primer premi, dotat amb 550€, pel treball “Ecominairons, horta ecològica”.

Es tracta d’una transformació d’una finca fructícola convencional en desús, a Caldes de Montbui, per instaurar una explotació hortícola amb criteris agroecològics, amb una especial concepció de la gestió de l’aigua i la potenciació de la biodiversitat. La viabilitat econòmica del projecte es justifica amb un detallat estudi de viabilitat.

El tercer premi, de 200€, ha estat pel treball ”L’Almàixera del Montmany”, de Marc Capel.

La idea del projecte gira a l’entorn de promocionar les varietats locals, mantingudes i recuperades per molts agricultors de la zona que han tingut l’encert de valorar-les i preservar-les. En concret, el Marc proposa la implantació d’un planter ecològic d’aquestes varietats, omplint el buit que existeix actualment, amb la finalitat que aquestes varietats siguin més accessibles als productors i, de retruc, als consumidors. El projecte contempla un sistema productiu basat en la pròpia elaboració de substrats i el màxim aprofitament dels recursos propis.