Us podeu descarregar el programa del curs fent clic aquí PRESENTACIÓAquest curs està adreçat a agricultors que vulguin plantejar-se el cultiu de les plantes aromàtiques, com una alternativa o complement a la seva activitat agrícola. Aquest curs es centrarà bàsicament en la part pràctica de conèixer i saber com es cultiven aquestes plantes i quins són els seus principals usos i valors. Saber quines són les espècies més idònies a escollir, en funció del mercat de les plantes aromàtiques, així com també dels requisits de cultiu. Per últim, conèixer els aspectes legals de la comercialització, ja sigui com a planta viva o com a producte transformat. OBJECTIUS
DESTINATARISEl curs va adreçat a treballadors en actiu, preferentment del sector agrari, que vulguin iniciar-se o ampliar coneixements en el cultiu de les plantes aromàtiques i medicinals.
ORGANITZACIÓDepartament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
LLOC DE REALITZACIÓESCOLA AGRÀRIA DE MANRESA
INSCRIPCIONS I MATRÍCULESA l’ESCOLA AGRÀRIA DE MANRESA fins a 10 dies abans de l’inici del curs corresponent. Fundació Universitària Bages. Av. Universitària, 4-6, Manresa. Telèfon 93 874 90 60. El formulari i el full de relació amb l’agricultura el podeu descarregar de qualsevol dels enllaços següents:
RÈGIM GENERAL DEL CURSL’Ordre ARP/45/2017, de 24 de març, va aprovar els preus públics. El cost d’aquest curs és de 65 €. S’ha de fer l’ingrés abans de començar el curs al número de compte IBAN: ES56 0182 4143 2102 0182 9192 del BBVA, especificant el nom de l’alumne/a i el nom del curs. La renúncia de la matrícula no comporta devolució de l’import satisfet un cop iniciat el curs. Es lliuraran certificats de cada curs a l’alumnat que hagi assistit a un mínim del 80% de les hores programades. PROGRAMA DEL CURS
Dimarts, 3 d’abril: 1. IDENTIFICACIÓ DE LES PLANTES AROMÀTIQUES Metodologia: 4h Teoria Professor: Sr. Santi Soto, formador en Agricultura ecològica i productor de planta aromàtica Dimarts, 10 d’abril: 2. REPRODUCCIÓ DE PLANTES: PER LLAVORS I PER ESQUEIX Metodologia: 4h Visita pràctica Professor: Sr. Santi Soto i Adalú Pereira, formadors en Agricultura ecològica i productors de planta aromàtica Dimarts, 17 d’abril: 3. FEINES DEL VIVER. Reg, fertilització, desherbat, control ecològic de plagues i malalties, tractament i recuperació de les plantes. Metodologia: 4h Teoria i pràctica Professor: Sr. Santi Soto, formador en Agricultura ecològica i productor de planta aromàtica Dissabte, 21 d’abril: 4. L’HORT DE LA SÍNIA: PLANTES ÚTILS A L’HORT I USOS PEDAGÒGICS D’UN JARDÍ MEDICINAL Metodologia: 4h Visita a l’Hort de la Sínia, Tarragona Professor: Sr. Joan Vives, educador ambiental i responsable del Centre d’Educació Ambiental de l’Hort de la Sínia Dimarts, 24 d’abril: 5. CULTIU EN EL CAMP. Anàlisis i preparació del sòl, compostatge, adob en verd, marc de plantació, encoixinats, instal·lació del reg… Metodologia: 4h Teoria i pràctica Professor: Sr. Santi Soto, formador en Agricultura ecològica i productor de planta aromàtica Dissabte, 28 d’abril: 6. LES PLANTES MEDICINALS: CULTIU DE PLANTA VIVA EN HIVERNACLE Metodologia: 3h Visita a Balaguer Professor: Sr. Pau Pàmies, productor de planta aromàtica Dimarts, 8 de maig: 7. IDENTIFICACIÓ DE PLANTES SILVESTRES. COLLITA RESPECTUOSA Metodologia: 4h Visita a Sallent Professor: Sr. Esteve Padullés, guia d’espais naturals Dissabte, 12 de maig: 8. COLLITA I USOS MEDICINALS: PREPARACIÓ I CONSERVACIÓ Metodologia: 3h Visita a Ossera Professor: Sr. Philip Elmer Bohringer, cultivador i productor Herboristera Nogué Dimarts, 15 de maig: 9. CULTIU D’ESPÈCIES SILVESTRES AMB MÍNIMA INTERVENCIÓ AGRONÒMICA Metodologia: 4h Teorico-pràctica Professor: Sr. Marc Talavera, biòleg especialitzat en Etnobotànica i Agroecologia (UB i Eixarcolant) Dimarts, 22 de maig: 10. SAMBUCUS: UNA EXPERIÈNCIA COOPERATIVA. CULTIU I TRANSFORMACIÓ Metodologia: 4h Visita a Manlleu Professor: Sr. Toni Juclà, responsable de la part agrària de Sambucus Dimarts, 29 de maig: 11. EL MERCAT DE LES PLANTES AROMÀTIQUES Metodologia: 4h Teoria Professor: Sra. Eva Moré, Grup de Plantes Aromàtiques i Medicinals del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya Dimarts, 5 de juny: 12. COM INTRODUIR LES PLANTES SILVESTRES A L’HORT Metodologia: 4h Teoria Professor: Sra. Astrid van Ginkel, llicenciada en Farmàcia, difusora dels usos i aplicacions de les plantes. Dimarts, 12 de juny: 13. TRANSFORMACIÓ I ELABORACIÓ DE PRODUCTES Metodologia: 4h Teoria Professor: Sra. Astrid Van Ginkell, llicenciada en Farmàcia, difusora dels usos i aplicacions de les plantes.
|
||