Què és l’AFA

L’AFA, Associació de Famílies d’Alumnes, és la forma més efectiva que tenen totes les famílies d’agrupar-se i organitzar-se dins del Centre Escolar.

L’AFA és una entitat sense afany de lucre, reconeguda legalment al registre d’associacions (NIF V43927185) i les seves funcions estan regulades per un decret de la Generalitat de Catalunya.

Des de l’AFA es participa de forma activa en la millora de les activitats i serveis que es realitzen en l’escola bressol amb l’únic, però ambiciós desig, de donar als nostres fills la millor educació possible, juntament amb els mestres. També col·labora i vigila les responsabilitats de l’Ajuntament.

Bàsicament, l’AFA intenta arribar on el nostre Ajuntament / Escola Bressol no pot, aportant el nostre granet de sorra en la realització d’activitats extres a més de proveir a l’escola de material d’esbarjo o de treball que d’una altra manera els nostres fills no poden gaudir.

La tasca de l’AFA és la de vincle entre els pares i els equips docent i gestor, transmetent i traslladant totes aquelles qüestions d’interès que van sorgint al llarg del curs. Participa activament tant en el Consell Municipal d’Ensenyament com en el Consell Municipal de Cultura.

Participa i col·labora en la celebració de les festes que organitza el centre, aportant el material que ens sol·licita la Direcció d’aquest. Com més gran sigui la implicació de tots nosaltres, mares i pares, més i millor serà el resultat de la nostra col·laboració amb la direcció i personal docent del centre i més ambiciosos els projectes.

En els darrers anys hem adquirit per al centre material d’esbarjo (bicicletes i motos pels patis), una càmera de fotos, material de psicomotricitat, material de construcció per treballar en tots els nivells i l’hort.

A més, l’AFA…

  • Dóna suport als familiars, mestres i alumnes i també als òrgans de govern del centre en tot allò que contribueixi a la millora de la qualitat de l’ensenyament que reben els nens i les nenes.
  • Promou la participació dels familiars a la comunitat educativa potenciant la seva implicació en el funcionament del centre.
  • És un espai de reflexió que permet a les famílies reflexionar i opinar sobre el funcionament quotidià de l’escola i sobre temes educatius d’abast més general.
  • És el principal interlocutor que tenen els mestres i els equips directius per tractar els temes que afecten a tot el col·lectiu de famílies.
  • Participa en la presa de decisions i en el govern del centre mitjançant un representant al consell escolar de centre.
  • Orienta a les famílies en l’exercici dels seus drets i obligacions com a membres d’un centre educatiu sostingut amb fons públics.
  • Administra i gestiona els recursos que s’inverteixen en millores per a l’escola i l’educació de tots els nens i nenes.

5 Raons per formar part de l’AFA

  • Perquè l’educació dels nostres fills i filles és la nostra responsabilitat
    Si no som capaços de motivar-nos per ells, per qui ho farem?
    Participar de forma activa en la millora de les activitats i serveis que es realitzen a l’escola bressol
  • Perquè units tindrem més força per dur a terme les iniciatives
    Projecte anual subvencionat per l’Ajuntament
  • Perquè hem de treballar per a ser un punt integrador entre l’escola i les famílies
    Volem ser plurals
  • Perquè podem portar a Consell Escolar les propostes, queixes i suggeriments de les famílies agrupats per un interès comú i no individual
    Perquè és necessari unir esforços i idees per reivindicar aspectes que ens ajudin a millorar la qualitat de l’ensenyament
  • Perquè promovem la realització d’activitats per a la diversió i desenvolupament comú dels nens i nenes i les famílies
    L’AFA intenta arribar on el nostre ajuntament/escola no pot, aportant el nostre granet de sorra en la realització d’activitats fora de pressupost oficial i aportant material d’esbarjo o de treball que d’una altra manera els nostres fills no podrien gaudir a causa de la falta de personal i de recursos

Gràcies per compartir entre tots el projecte d’una Escola Bressol activa i participativa. 

L’AFA Hort de Pau som tots i totes!!!
Desplaça cap amunt
Ves al contingut