Projecte educatiu de centre

El Projecte Educatiu del Centre (PEC) de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà és el document en el qual es troben reflectits els trets d’identitat, la missió, la visió i els valors, els objectius, el tractament de les llengües i l’orientació de la seva activitat perquè els alumnes adquireixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu. El PEC és el compromís que adquireix la nostra escola amb la societat en el moment actual.

La missió de l’escola

L’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà forma i qualifica professionalment persones que desenvolupen o volen desenvolupar la seva activitat en el sector de la indústria agroalimentària en l’àmbit territorial català, i en el sector agrorural en l’àmbit de les comarques gironines, en col·laboració amb la xarxa d’Escoles Agràries (EA’s), l’Administració Pública, el Campus agroalimentari de Girona i altres agents del sector, amb l’objectiu que l’alumnat assoleixi els coneixements, habilitats, actituds, valors i capacitats que els faciliti el desenvolupament integral i la preparació per incorporar-se principalment al món laboral o accedir als estudis universitaris.

Aquest projecte formatiu es fomenta en la integració dels àmbits de la formació inicial, contínua i de transferència tecnològica, en les modalitats presencial, semipresencial i distància, d’acord amb la normativa del Departament d’Ensenyament i els objectius estratègics del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

La visió de l’escola

Volem que l’escola es consolidi com a referent en la formació de la indústria agroalimentària, a través de la xarxa d’Escoles Agràries. L’escola ha de ser capaç de reforçar la detecció de les necessitats de coneixement i formació del sector agroalimentari, a partir de la relació amb les empreses i institucions. L’escola vol potenciar la inserció laboral de l’alumnat de la formació inicial, a partir d’una formació adaptada i de qualitat.

Volem que el sector agrorural gironí continuï rebent una bona formació per fer front a les noves exigències de la Polítiques Agràries de la UE.

Volem una escola que pugui aconseguir els seus objectius, gràcies al treball en equip de tot el personal de la nostra organització, a partir d’una metodologia participativa i amb aplicació dels paràmetres de qualitat i millora contínua.

Podeu consultar el el PEC de l’escola aquí: PEC_v6