Dia escolar de la no violencia i la pau (DENIP)

Aquest dimecres, 30 de gener, dia Escolar de la No violència i la Pau, ens vam reunir tot l’alumnat, professorat i germanes per tal de celebrar aquesta festivitat plegats..

Durant aquesta última setmana entre tots i totes havíem estat decorat el pati reflectint la simbologia de la pau, fent reflexions i comentant valors entorn al respecte i la no violència així com també, recollint productes per als més necessitats.

Tot i això, la pau i la no violència ha d’estar present dia a dia, en tots els aspectes i accions que realitzem ja que és el pilar fonamental de la societat que volem construir: “Fem la pau i no la violència”

El nostre director, Xavi Audí ens va dirigir unes paraules tot recordant el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemorava l’aniversari de la seva mort.

A continuació,  alguns alumnes de cadascun dels cursos van mostrar que han estat preparant aquesta setmana: un mural amb un colom de la pau, dibuixos de mans simbolitzant pau i humanitat, lectura d’algunes de les seves produccions fruit de la reflexió entorn a uns audiovisuals treballats a classe, col·locació d’un mapa mundi amb les zones actuals de conflicte i la lectura d’un manifest.

Paral·lelment l’alumnat de 5è d’EP i 1r d’ESO van assitir a la Plaça del Cóc amb altres centres del nostre municipi i van crear un colom de la pau amb productes per a Càritas.