Consell Escolar

Què és el Consell Escolar?

El Consell Escolar és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern dels centres educatius.

Qui en forma part?

El Consell Escolar el formen representants de tota la comunitat educativa: Direcció (1 rep.), Titular (3), docents (4), alumnes (2), famílies (4), personal d’administració i serveis (1) i Ajuntament (1). Pel que fa els representants de les famílies, l’AFA de l’Escola té dret a escollir un representant a la seva discreció.

Hi poden participar, amb veu però sense vot, altres persones que el mateix Consell i el Titular considerin necessàries.

La composició ve determinada per la Llei d’Educació de Catalunya (Llei 12/2009) i per la Normativa d’Organització de l’Escola (NOFC).

Quina és la seva funció?

En els centres concertats, la funció principal del consell escolar és debatre, analitzar, avaluar i prendre decisions sobres els temes proposats pel titular del centre.

• Aprovar els pressupostos anuals del centre, les quotes de les activitats complementàries i dels serveis escolars.
  • Aprovar el calendari i l’horari escolar del centre.
  • Debatre i aprovar la desingació i cessament del Director/a Pedagògic.
  • Conèixer la resolució de conflictes escolars, vetllar perquè s’ajusti a la normativa vigent i proposar, si s’escau, les mesures oportunes.
  • Aprovar i avaluar, a proposta de l’equip de direcció, la programació general anual del centre.
  • Aprovar, a proposta del titular, les decissions sobre l’estructura organitzativa i les normes de funcionament del centre.
  • Conèixer i avaluar del desenvolupament de la programació anual en l’àmbit docent i dels resultats que se n’obtenen.
  • Assessorar el titular i la direcció sobre el Projecte Educatiu.

El consell escolar del centre es preceptivament dues vegades l’any (durant el primer trimestre i al finalitzar el curs) i sempre que el convoca el titular o el director del centre o ho sol·licita al menys un terç de les seves persones membres.

Cada quan es convoquen eleccions?

Els representants del consell escolar són escollits per un període de quatre anys, però cada dos anys es convoquen eleccions per renovar la meitat dels seus membres.

Les eleccions per a la renovació del consell escolar les convoca la persona titular del centre privat concertat, dins el període que fixa el Departament d’Educació.

Composició actual del Consell Escolar

Composicó oficial del Consell Escolar constituït a desembre de 2023.

• Presidenta:
    • Sra. Montserrat Figueras Torres
  • Representants de la titularitat:
    • Sr. Robert Valldosera Tarrés (Secretari del Consell)
    • Sra. Anna Valldosera Arderiu
    • Sr. Marc Valldosera Arderiu
  • Representants del personal docent:
    • Sr. Enric Raya Castell (Infantil i Primària)
    • Sra. Jesika Zamorano Romano (Infantil i Primària)
    • Sra. Maria Pajares Bernabeu (Infantil i Primària)
    • Sr. José M. Granados Domene (Secundària)
  • Representants dels pares i mares:
    • Sra. Marta Mujal Serratusell (Presidenta de l’AFA)
    • Sr. Manuel Reyes Pelayo
    • Sra. Marta Garriga Capellas
    • Sra. Maria Martínez Guiu
  • Representants dels alumnes:
    • Sra. Miren Eslava Vicente
    • Sr. Aiden Dueñas Gómez
  • Representant del personal d’administració i serveis:
    • Sra. Helena Arderiu Usart
  • Representant de l’Ajuntament de Sabadell:
    • Sra. Sílvia Berja Navarro

Si voleu més informació, cliqueu aquí o envieu un correu a consellescolar@escolatarres.com.