Les escoles: Entorns sense fum

Entorn sense fum és un projecte comunitari d’àmbit municipal que la Secretaria de Salut Pública ofereix als Ajuntaments que el volen implantar en els seus municipis. Des de l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm s’ha impulsat aquesta campanya i, el passat 5 de desembre, es va signar el manifest del projecte “Sant Hilari Sense fum”. La Llar Infantil “Les Cent Fonts” i el Col·legi Sant Josep junt amb la resta de centres del municipi i les AMPAs ens hi hem adherit.

L’objectiu d’aquest projecte és prevenir l’inici del consum de tabac i l’exposició al fum en la població infantil i jove, evitant que al seu entorn habitual hi hagi persones fumant. La campanya també vol sensibilitzar els adults com a referents i informar els menors del risc del consum de tabac. Per aquest motiu, s’ha procedit a retolar i delimitar aquests espais assignats com a entorns sense fum. La retolació de l’entorn dels centres busca facilitar que l’espai exterior d’accés immediat a les escoles, compartit amb pares, mares i alumnat, sigui un entorn sense fum.

Des de l’Ajuntament de Sant Hilari agraeixen als centres educatius i les AMPAs la seva implicació i ens demanen que us fem difusió dels següents enllaços amb guies, materials educatius i vídeos que puguin ser una eina de suport i ajudin a una major sensibilització.

Guies per a mares i pares:
Infància sense fum Connecta amb els teus fills Cartell entorn lliure de fum

Teniu més materials i informació a la web: http://canalsalut.gencat.cat/ca/detalls/article/Tabac-00011

Vídeos:
Protegiu els vostres fills del fum del tabac El fum és fatal

Ja podeu veure els cartells penjats a les entrades dels centres. Esperem que ajudin a una millor consienciació sobre els efectes perjudicials del tabac.