25N Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

El 25 de novembre és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones. Aquest tipus de violència és avui en dia la més estesa, persistent i devastadora en el món. A Catalunya durant el 2019 hi ha hagut més de 10.000 denuncies i uns 4.300 detinguts per aquest motiu. En el que portem d’any s’han atès 9.977 víctimes de violència masclista en l’àmbit de la parella i han estat assassinades 8 dones.

Des del Col·legi Sant Josep hem realitzat i participat en un seguit d’activitats en defensa de la coeducació, la igualtat de gènere i el rebuig de la violència contra les dones.

Els alumnes d’EP2, EP3 i EP4 de primària han assistit a la narració i interpretació del conte “Artur i Clementina” representada per voluntàries de l’Associació de Dones La Violeta de Sant Hilari a qui donem les gràcies de tot cor. Els alumnes d’EP5 i EP6 van analitzar diferents anuncis publicitaris per detectar-hi actituds sexistes i els alumnes d’ESO han llegit el manifest de la jornada i han fet un treball de reflexió envers la violència de gènere.