Primària

L’educació primària és l’etapa educativa que comprèn sis cursos acadèmics i s’organitza en tres cicles de dos cursos: cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior. Amb caràcter general, s’inicia l’any natural que es compleixen 6 anys i es cursa fins als 12 anys.

La finalitat de l’educació primària és preparar els alumnes perquè puguin donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. Els nens han d’aprendre a pensar i actuar de manera integrada, considerant les interconnexions i interrelacions entre els aprenentatges. S’ha de promoure, de manera transversal, l’adquisició d’hàbits i valors per resoldre problemes i situacions des de qualsevol de les àrees curriculars, s’ha de fomentar la iniciativa, la creativitat, l’esperit crític i el gust per aprendre, i s’ha de desenvolupar la capacitat de l’esforç i la cultura del treball.

Com treballem al centre

• Parlar per escriure: millorar l’expressió escrita i oral.
  • Apadrinament lector: fomentar l’hàbit lector entre diferents edats.
  • Plàstica en anglès: afavorir la competència oral en aquesta llengua.
  • Matemàtiques manipulatives: experimentar de forma activa els diferents continguts matemàtics.
  • Treball cooperatiu: treballar conjuntament en petits grups per aconseguir metes i objectius comuns.
  • Bibliopati: fomentar l’hàbit lector i donar a conèixer el potencial que té la biblioteca escolar.
  • Robòtica i programació: L’objectiu és afavorir el desenvolupament intel·lectual mitjançant la planificació dels moviment dels robots.
  • Petits projectes: relacionar les diferents àrees curriculars a partir d’un tema.
  • Projecte innovador d’escacs: ús dels escacs com a eina educativa.
  • Jo nedo: activitat dins de la programació d’Educació Física per als cursos de 3r a 6è de primària a la piscina coberta de la localitat.
  • Colònies a Cicle Inicial i cicle Mitjà: permeten aconseguir un seguit d’objectius que van més enllà del que es pot treballar a l’escola. Les colònies de Cicle Mitjà van destinades, també, a aprendre més d’anglès.
  • Mengem fruita i verdura a l’escola.