Nou “Espai famílies”

Us presentem un nou espai a la web de l’escola: l’Espai Famílies.

En aquest espai, que anirem actualitzant periòdicament, hi trobareu articles, pàgines webs, reculls de vídeos, llibres, activitats,… classificats en diversos blocs: educació emocional, família i escola, hàbits saludables, bon ús de les tecnologies, temps en família. També hi trobareu un apartat de recomanacions amb recursos diversos.

Esperem que us sigui d’utilitat!

Treballs de síntesi i projectes de recerca

La setmana passada  vam apartar, per uns dies,  les matèries i els horaris  per dedicar-nos a elaborar treballs de síntesi i projectes de recerca:

Els alumnes de 1r d’ESO han fet el treball de síntesi “Què farem? Què direm?” sobre  la ciutat de Girona. cliqueu per veure’n fotografies a TREBALL DE SÍNTESI 1r ESO

Els alumnes de 2n d’ESO han analitzat les causes i les conseqüències del canvi climàtic. Cliqueu per veure’n  fotografies  a TREBALL DE SÍNTESI 2n ESO

Els alumnes de 3r d’ESO han sigut seleccionats per a formar part d’un grup de cosmonautes per a  viatjar a la Colònia Ganimedes situada en una de les “llunes de Júpiter”. Cliqueu per veure’n fotografies a TREBALL DE SÍNTESI 3r ESO

Els alumnes de 4t d’ESO han estat fent els seus projectes de recerca. En grups de tres, cada un d’ells ha treballat un tema concret que prèviament havia escollit segons els seus interessos. Cliqueu per veure’n fotografies a PROJECTES DE RECERCA 4t ESO

Portes obertes

Aquest dissabte 13 de març hem obert les portes de les nostres aules per rebre la visita de famílies interessades en el nostre projecte educatiu.

Clica a la fotografia per veure en format vídeo el mateix que aquestes famílies han vist aquest matí.

Coneix la nostra escola

Us convidem a fer un tour virtual per la nostra escola. Alumnes i docents de les 3 etapes us ensenyen com treballem habitualment a les nostres aules.

Escolteu també la veu de les famílies que ens expliquen perquè han triat la nostra escola per als seus fills i filles.

Cliqueu a la imatge per començar una visita virtual a la nostra escola.

Clica i ens coneixeràs!

BONES FESTES!

Aquest serà un Nadal molt diferent de tots els que recordem fins ara. Trobarem a faltar activitats que hem fet altres anys… però en farem de noves.

Cliqueu a la fotografia per veure la felicitació de Nadal dels nens i els mestres d’educació infantil i primària.

Us desitgem molt bones festes!

#1origame1euro

Un any més, les classes de cicle mitjà i superior de primària participen a la campanya solidària #1origami1euro: durant les darreres setmanes han elaborat origamis de totes mides i colors per aportar a la campanya i sumar solidaritat a La Marató de TV3. Perquè ja sabeu… aquest any la Marató ens toca a tots!

Cliqueu a la imatge per veure el vídeo de la nostra participació.

La cultura és segura, la ciència i la natura també.

Aquest novembre hem sortit d’excursió; fora l’aula hi ha un món sencer per descobrir i aprendre.

Aprenem dins i fora de l’escola

Aquestes darreres setmanes, els grups de primària han pogut fer una excursió per continuar aprenent fora de l’aula. Podeu veure els reportatges fotogràfics d’aquestes excursions en els blogs de cada cicle:

Els nens i les nenes d’educació infantil també surten cada setmana de l’escola per treballar diferents aprenentatges en el nostre entorn més proper. Podeu veure reportatges d’aquestes sortides en el blog d’educació infantil.

Treballem a l’entorn i per a l’entorn.

L’escola no són quatre parets, l’escola és una finestra per aprendre a observar l’entorn i aportar-hi el millor de nosaltres mateixos. Seguint aquesta idea,  els alumnes de 3r d’ESO, han  sortit per descobrir la Vil·la Romana de Vilablareix . Per altra banda, els alumnes de 1r d’ESO, culminant un projecte iniciat a 6è, s’han dirgit a la Plaça Llibertat de Salt a  pintar un mural  conjuntament amb  l’Escola La Farga. Aquesta  és una de les activitats proposades  per el Projecte  “Itineraris segurs” del Programa “Juguem”.

Aprenem amb la tecnologia

En els darrers mesos, paraules com telemàtic, blended o híbrid s’han fet habituals a moltes converses. Al Pompeu, ja fa molts anys que l’aprenentatge blended és present a les nostres aules. Aules virtuals i aules presencials es combinen de manera gairebé natural per permetre un aprenentatge més competencial, on la tecnologia és un recurs més, un element gairebé transparent. Els nostres alumnes produeixen amb eines i aplicacions digitals; comparteixen les seves produccions als blogs i a les aules virtuals. Llegir més»

Nou espai Suport-TIC

Us informem que hem obert un nou espai a la web de l’escola: l’espai Suport-TIC. Hi trobareu tutorials útils per fer servir l’aula virtual Moodle i el correu electrònic dels alumnes.

Podeu utilitzar l’adreça suport.TIC@pompeufabrasalt.cat per proposar altres temes.

El primer mes i…. seguim plens d’il·lusió!

Sabem que és un curs ple d’incerteses, un curs diferent, un curs amb mascareta.

Però de moment, podem mantenir la dinàmica habitual:  els alumnes de  1r d’ESO han anat a Montfullà-La Miquela per treballar la cohesió de grup; els de 4t d’ESO estudien les fases de la Mitosi observant una ceba i a 3r d’ESO fan cèl·lules dolces i salades.  Si entreu a dia a dia secundària ho podreu veure.

Reunions famílies ESO

La propera setmana es faran les reunions d’inici de curs amb les famílies dels alumnes de secundària:

• Dilluns 28 a les 19h: 1r ESO
  • Dimarts 29 a les 19h: 2n ESO