Projecte de convivència: treballem les emocions

Des de finals del curs passat, a l’escola estem treballant en l’elaboració del projecte de convivència, un document que ens ha de permetre millorar en la gestió i resolució dels conflictes que sorgeixen de manera quotidiana, fruit de les relacions que s’estableixen entre els membres de la comunitat educativa.

Arran del procés de diagnosi en què han participat alumnes de secundària, famílies i equips docents, la comissió encarregada de l’elaboració d’aquest projecte, ha proposat l’organització d’activitats/tallers en què participin de manera compartida, alumnes i les seves famílies. Així, entre abril i  maig, s’han dut a terme quatre d’aquestes activitats.

Taller de P5 – Taller de cicle inicialTaller de cicle mitjà – Taller de cicle superior

SALT-Ripoll-Vilafranca de Conflent-Banyoles-Palamós-SALT

Dimarts 14 de maig, tots els cursos d’ESO  han anat d’excursió:

• 1r d’ESO han anat al museu de la pesca de Palamós i han realitzat tres activitats:  visita guiada al museu de la pesca, taller de “viu al litoral” i visita a la llotja per veure la subhasta del peix.
  • 2n d’ESO han anat al parc de la Draga de Banyoles. Han pogut veure un poblat neolític i entrar a dins de cabanes ambientades, allà han realitzat un taller de cacera prehistòrica amb propulsor, un d’alimentació amb la molta de blat i l’elaboració de galetes prehistòriques i un d’eines i foc.
  • 3r d’ESO han anat a Ripoll, han realitzat una visita a una central hidràulica, i al museu etnològic del Ripollès.
  • 4t d’ESO han anat a Vilafranca de Conflent a França. Han visitat les coves de les Canelettes i han posat en pràctica el seu francès pel poble.

Podeu veure-ho a la web de secundària i xafardejar les altres activitats d’aquest 3r trimestre.

Jocs Florals 2019

Un any més hem celebrat el lliurament de premis dels Jocs Florals. Aquesta vegada l’acte va tenir lloc a l’auditori de la factoria cultural Coma Cros, dijous 2 de maig.

Felicitats a tots els participants, i en especial, als guanyadors d’aquest any.

Clicant a la imatge veureu l’àlbum complet de les fotografies.

Estrenem l’itinerari del projecte Salvador Sunyer

Aquest dissabte, 27 d’Abril, hem “estrenat” l’itinerari del projecte “Apadrinem la poesia de Salvador Sunyer”.

Acompanyats d’un grup de mestres i professors del grup de didàctica del patrimoni de la Universitat de Vic hem recorregut la part de l’itinerari marcat per les set plaques amb codis QR que ha col·local l’Ajuntament de Salt.

Durant tot el recorregut hem comptat amb la companyia i participació activa de l’alcalde de Salt, Jordi Viñas; i a la part final, s’hi ha afegit la Carme Bover, vídua de Salvador Sunyer.

Cliqueu a la imatge per veure l’àlbum de fotografies d’aquest recorregut.

Projecte “Apadrinem la poesia de Salvador Sunyer”

Aquest dissabte 30 de març ha tingut lloc la V Trobada pedagògica Educació i Patrimoni, organitzada per la Universitat de Vic i el Museu Episcopal.

Hi hem participat, presentant el projecte de centre “Apadrinem la poesia de Salvador Sunyer“. Amb l’ajuda de la Laura, en Bernat i la Blanca de 4t d’ESO, i la Júlia, la Paula i la Carla de 6è, hem presentat les activitats que hem dut a terme al llarg del tres últims cursos.

Podeu veure la nostra presentació clicant aquí i l’àlbum de fotografies de la jornada, clicant a la fotografia de la dreta.

I si voleu veure la web del projecte, cliqueu aquí.

Jornada portes obertes 2019

Aquest dissabte 16 de març, un any més, hem obert les portes de la nostra escola per presentar a tots els visitants el nostre projecte educatiu.

Després d’una breu benvinguda a la sala polivalent, les aules d’infantil, primària i secundària s’han obert per mostrar activitats i projectes. A les aules de primària, alumnes de 1r a 6è, convidaven els visitants a participar en tallers de tot tipus: jocs de taula, plàstica, experiments científics, robòtica, jocs de llengua i matemàtiques…

Gràcies a tots els que heu fet possible una nova jornada de portes obertes: docents, alumnes i famílies.

Obrim portes per veure els productes dels projectes

Aquest dijous a la tarda, hem obert les portes de les aules de primària per convidar pares i mares, avis i àvies, a veure els productes elaborats durant el desenvolupament dels projectes interdisciplinars del 2n trimestre.

Cliqueu a la fotografia per veure el reportatge sencer.

I recordeu que podeu veure tot el que s’ha fet en els projectes als blogs de cada aula de primària i també a la web dels projectes.

El 35è Pessebre Vivent, minut a minut

Aquest dissabte ha tingut lloc la 35è edició del nostre Pessebre Vivent.

Organitzat i coordinat per l’AMPA, l’equip directiu i l’equip docent d’infantil i primària, un any més ha estat possible gràcies a la participació de les famílies, els alumnes, exalumnes, que durant tot el dia van col·laborar en el muntatge i desmuntatge.

Gràcies a tots!

Gaudiu del time lapse realitzat per la família Penalba Bover.

Nadal a l’escola

Us convidem a participar a les celebracions que organitzem amb motiu de les properes festes nadalenques:

• Pessebre Vivent d’Infantil i Primària – Dissabte 15 de desembre a les 18h
  • Recital poètic – Secundària – Dimarts 18 de desembre a les 20h

Gran Recapte

El divendres 30 i el dissabte 1 de desembre, els alumnes de 3r d’ESO han participat a la campanya del Gran Recapte d’aliments, convocada per la Fundació Banc dels Aliments. Gràcies a iniciativa com aquesta i es pot fer arribar aliments en les millors condicions per fer una distribució justa entre els més desfavorits. Moltes gràcies a tothom!!

A la web de secundària hi podreu veure també una sessió de Mindfulness i d’acroesport amb alumnes de 2n d’ESO.