Preparació per a les Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior
Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.
Matèries de la part comuna:
- Llengües catalana i castellana
- Llengua estrangera
- Matemàtiques
- Història (és matèria comuna només per a les persones que vulguin accedir als ensenyaments artístics)
Matèries de la part específica:
- Segons la família professional o cicle al qual l’alumne vol accedir, cal escollir dues matèries de les opcions A, B, C o D.
Opcions de matèries de la part específica
Si la qualificació global de la prova és igual o superior a 4 s’hi pot sumar un 20% de la qualificació obtinguda en el curs de preparació o en la formació de la prova d’accés, sempre i quan:
- – la qualificació del curs sigui igual o superior a 5,
- – estigui certificada per un centre autoritzat pel Departament d’Ensenyament per impartir aquest curs i
- – les matèries preparades coincideixin amb les matèries de les quals s’examina.
El certificat de superació del curs o la formació s’ha de presentar al centre examinador el dia de la prova.
Prova d’Accés als Cicles Formatius de Grau Superior
Per inscriure’s a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l’any que es realitza la prova i no posseir cap titulació o ensenyament equivalent que permeti l’accés directe a aquests cicles formatius.
Les persones que hagin superat amb anterioritat la prova d’accés poden tornar-s’hi a inscriure, sempre i quan no hagin assolit algun dels requisits d’accés directe. Poden optar per recuperar la qualificació d’una de les parts de la prova.
Una persona NO pot inscriure’s a les proves d’accés a cicles de formació professional el mateix any de la convocatòria en diferents comunitats autònomes.
L’incompliment dels requisits establerts determina l’exclusió de la convocatòria o la nul·litat de les qualificacions obtingudes.
NORMATIVA:
HORARIS CFA VALLÈS
HORARIS CURS 25 26
El CFA Vallès té un grup d’aquest ensenyament a la franja de tarda-vespre.
| Ensenyament | Dilluns | Dimarts | Dimecres | Dijous | Divendres | Tutor/a |
|---|---|---|---|---|---|---|
| CFGS | 16:00-17:30 | 16:00-19:30 | 16:00-17:30 | 16:00-19:30 | – | Gemma Camacho |
| CFGS ( Mat. específiques) |
17:30-20:30 | 17:30-20:30 | – | – | – |
Matèries específiques que s’imparteixen en el CFA Vallès:
– Geografia
– Biologia
★ PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA
Persona de contacte per a la informació i l’orientació sobre el curs de preparació, les proves d’accés i els estudis:
Gemma Camacho / gemma.camacho@cfavalles.org
Per a conèixer més informació sobre el procés de preinscripció, els continguts, convalidacions i exempcions i d’altres aspectes de la convocatòria, cliqueu AQUÍ.


