Competència digital COMPETIC

Competències bàsiques en TIC per a la formació de persones adultes. Cursos presencials impartits als centres de formació de persones adultes del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Els ensenyaments d’informàtica tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

Es una certificació acreditativa de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència. S’imparteixen en quatre nivells.

• Durada:
    • Un curs acadèmic cada nivell, seguint el calendari escolar de setembre a juny.
  • Organització
    • Presencial: tres hores setmanals, excepte a Competic 2 on es fan 4 hores setmanals.
    • Als nivells de Competic 2 i Competic 3 oferim també l’opció de semipresencialitat, en què l’alumne/a pot combinar l’assistència a classe amb el seguiment online a través de la plataforma Moodle del centre.
  • Continguts

Les competències que s’hi treballen són les següents:

C1: Cultura, participació i civisme digital.
C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
C3: Navegació i comunicació en el món digital.
C4: Tractament de la informació escrita.
C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6: Tractament de la informació numèrica.
C7: Tractament de les dades.
C8: Presentació de continguts.

Aquests ensenyaments s’estructuren en quatre cursos, als quals s’hi treballen les diferents competències d’acord amb la distribució següent:

C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
COMPETIC Inicial  X  X
COMPETIC 1 X        X
COMPETIC 2  X  X  X  X  X
COMPETIC 3        X  X  X
  • Recursos
    • Dues aules equipades amb software necessari per assolir els diferents nivells.
  • El certificat del nivell COMPETIC 1 equival al certificat bàsic de l’ACTIC.
  • El certificat  del nivell COMPETIC 2 equival al certificat mitjà de l’ACTIC.
  • El certificat  del nivell COMPETIC 3 equival al certificat avançat de l’ACTIC, en relació amb les competències que hi consten com a aptes, que han de ser dues com a mínim.  Actualment al CFA Segrià preparem les competències C4,C6 i C8.
  • Aula virtual
  • Avaluació
    • Hi haurà un seguiment dels progressos individuals on constarà una nota i es completarà amb un projecte obligatori a final de curs que engloba els coneixements adquirits duran el curs.
    • Exemples de projectes d’altres cursos http://www.aprendre.cat/cursos/course/view.php?id=2
  • Promoció de curs i/o obtenció de certificació
    • En acabar el curs i un cop assolides les competències de cada nivell el centre expedirà un certificat d'”apte” amb el número d’hores del curs.

Preinscripció i matricula: http://agora.xtec.cat/cfasegria/el-centre/preinscripcio-i-matricula/