Llengua castellana

Camões' Portrait (1983) - Julio Pomar (1926) | Centro de Art… | Flickr Llengua castellana

Aquests estudis tenen com a objectiu assolir un grau de competència bàsica per a comunicar-se en llengua castellana.

Al CFA Segrià impartim 2 nivells: castellà 1 i castellà 2, que corresponen als nivells A1 i A2 del MECR (Marc europeu comú de referència de les llengües).

Tenim un grup de cada nivell, enguany en torn de tarda, segons les necessitats d’organització del centre. Castellà 1 són 3 hores setmanals i Castellà 2, 4 hores setmanals, distribuïdes en dues sessions setmanals, de setembre a juny, seguint el calendari escolar de Catalunya.

Treballem les habilitats de comprensió i expressió oral i escrita,  per tal de poder fer front a situacions de la vida quotidiana, d’acord amb el currículum dictat per les autoritats educatives.

• Recursos: llibre de l’alumne i material proporcionat pel docent.  Aula virtual a l’entorn Moodle del centre.
  • Avaluació: contínua durant tot el curs.
  • Presencialitat: Aquests ensenyaments són presencials, per tant es requereix una assistència regular mínima del 80% per tal de poder ser avaluable i rebre la pertinent certificació.

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Quan hi ha un motiu justificat, també hi poden accedir les persones que tenen més de 16 anys i les que els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació. Consulteu amb el centre si us trobeu en aquesta situació.

Preinscripció i matrícula: http://agora.xtec.cat/cfasegria/el-centre/preinscripcio-i-matricula/

Aquest estudi és gratuït en les centres dependents del Departament d’Educació, sens perjudici que el centre demani una única aportació de l’alumnat que dona dret als materials proporcionats pel professorat (llibre de text, fotocòpies, dossiers,…) i a la participació en les activitats organitzades pel centre durant el curs (festes de Nadal, fi de curs, visites, sortides, xerrades…) Aquesta aportació és aprovada pel Consell Escolar cada curs.

Durant la preinscripció/matrícula es realitza una entrevista personal amb un docent i una prova de nivell orientativa.

Llegiu l’article sobre Preinscripció i Matrícula per més detalls.

Podeu trobar més informació sobre l’aprenentatge de la llengua castellana a Aprenentatge del castellà.  A més, altres escoles de formació de persones adultes ofereixen el nivell 3 d’aquests estudis. (https://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/adults/estudis/llengua-castellana/ )

• Resolució de 10 de maig de 2013, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments corresponents a llengua catalana i castellana, llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, i a les llengües estrangeres, d’aplicació als centres de formació d’adults que depenen del Departament d’Educació.  Veure enllaç Currículum