Assistència a classe i altres normes

ASSISTÈNCIA I PUNTUALITAT

• L’assistència és obligatòria. Es passarà llista cada dia amb l’aplicació Dinantia.
  • És obligatori tenir el 80% d’assistència de les hores lectives per ÉSSER AVALUATS i obtenir el CERTIFICAT. Les faltes justificades no comptaran com a absències sempre i quan s’hagi assistit a un mínim del 50% de les classes durant tot el curs. En els casos en què no s’hagi assistit a aquest 50%, serà la Junta d’Avaluació qui decideixi si aquest alumne té dret a ésser avaluat o no.
  • La justificació de l’absència als tutors cal que es faci amb la documentació adequada. Es consideraran causes justificades:
    – Malaltia o accident: cal que s’acrediti amb justificant mèdic.
    – Per malaltia greu o defunció de familiars fins a segon grau d’afinitat o consanguinitat: cal que s’acrediti amb el certificat mèdic, certificat de defunció i documentació justificativa del parentiu.
    – Compliment d’un deure inexcusable de caràcter públic o personal: cal que s’acrediti mitjançant certificació del compliment o per altres mitjans que ho demostrin.
    – Realització d’exàmens per a l’obtenció del títol acadèmic, professional o laboral, oposicions, carnet de conduir:  cal que s’acrediti mitjançant un certificat de la seva realització.
  • Els tutors es reserven el dret de no acceptar les justificacions no oficials.
  • La justificació de falta d’assistència es lliurarà al tutor/a com a molt tard dins la setmana següent a la incorporació.
  • Les absències no justifiquen el no estar al corrent dels deures, continguts i exàmens.
  • Es demana puntualitat a l’entrada i sortida de classe. Tres faltes de puntualitat (més de 15 minuts) seran considerades una falta d’assistència, tant si s’arriba tard com si es marxa d’hora.

PÈRDUA DE PLAÇA

• L’alumne/a que durant 3 setmanes seguides no assisteixi a classe i no ho justifiqui perdrà el dret de matrícula i es donarà de baixa.
  • Qui reiteri el comportament de no assistir amb regularitat a les classes, també pot perdre el dret segons la decisió del claustre.
  • No es podrà matricular a un ensenyament qui s’hagi matriculat en aquest dues vegades seguides i no l’hagi superat. Excepcionalment, es podrà concedir un curs de gràcia sempre que el claustre ho consideri convenient.

PARTICIPACIÓ I CIVISME A L’ESCOLA

• El dispositiu mòbil haurà d’estar apagat o en silenci i guardat. Només es podrà utilitzar en cas d’urgència comprovable (caldrà fer-ho saber al professorat) i finalitat acadèmica.
    No es poden realitzar fotos dins a la classe (ja sigui als exàmens, a la pissarra…) sense l’autorització del professor/a. En cas d’utilitzar el mòbil sense el permís del professorat, aquest podrà fer anotacions que, exposades en el claustre, afectaran l’avaluació de l’alumne.
  • No es pot menjar ni beure a l’aula durant les classes. Es pot beure aigua, però cal tenir-la guardada.
  • Per assistir a l’escola, cal una higiene personal correcta com a respecte als companys i al professorat. Així mateix, cada alumne/a es farà responsable de mantenir net el seu lloc de treball i les instal·lacions en general.
  • Cal no fer soroll als passadissos per no molestar la resta d’usuaris del centre
  • No es pot fumar dins del recinte escolar. S’ha de sortir al carrer.
  • Cal complir les normes de convivència del centre. Les persones que amb el seu comportament o actitud dificultin el desenvolupament de les activitats, es podrien veure privades de continuar al centre si així ho acorda el Consell Escolar, ja que es un ensenyament no obligatori.

RESPONSABILITATS DE L’ALUMNAT

• Cal estar assabentat del calendari del curs i de les activitats programades, que es publicaran a la pàgina web i a les xarxes socials del centre.
  • L’alumnat és el responsable de recuperar els continguts de la classe si falta un o diversos dies. Si s’escau, un company/a podrà recollir-li el material que s’hagi pogut repartir.

AVALUACIÓ

• El professorat té el dret de no recollir feines fora de termini.
  • L’avaluació és continuada. L’alumnat que no realitzi les tasques i proves que es demanin no obtindrà el certificat llevat que per causes justificades la Junta d’Avaluació o el professor/a responsable de l’ensenyament acordi el contrari.
  • En cas de no poder fer una prova cal justificar prèviament la no assistència per poder fer-la un altre dia mitjançant justificant, que caldrà acompanyar amb documentació (justificants mèdics, citacions judicials, exàmens oficials, oposicions, notaris, laboral, etc.)