Història

Fins al curs 2004-05 l’Escola de Sants i la de Sant Raimon funcionaven per separat, al carrer Tarragona i al Passeig de la Zona Franca, respectivament. A l’inici del curs 2005-06, el Departament d’Ensenyament pren la decisió de fusionar les dues escoles en una i el resultat és el CFA Sants-Sant Raimon de Penyafort. El nou Centre està situat al Passeig de la Zona Franca, a la mateixa ubicació on estava l’escola de Sant Raimon de Penyafort.

El nostre Centre està a la zona coneguda com La Marina-Zona Franca, que la formen els barris de La Marina de Port i La Marina del Prat Vermell. És el CFA públic de referència del districte Sants-Montjuïc. Una part significativa  del nostre alumnat prové d’altres districtes i poblacions animat per experiències d’alumnat antic.

Actualment, el trasllat de serveis públics (hisenda de Catalunya) i d’empreses emblemàtiques de Barcelona (Aigües de Barcelona), així com d’altres serveis han donat porositat al barri i a l’Escola. Un transport de qualitat amb l’arribada del metro i noves línies de Bus han dinamitzat l’arribada d’alumnat d’altres barris i districtes.