L’edifici

L’edifici on es troba el CFA Pere Calders, ubicat als números 66-78 del carrer Calàbria, té una superfície útil de 6.733 metres quadrats entre el subterrani, la planta baixa i sis pisos. El 60% de la superfície està dedicat a serveis municipals com l’empresa Barcelona de Serveis Municipals, la grua, el Bicing i el Zoo. El 40% restant està dedicat a usos veïnals i educatius.

Un total de 1.221 metres quadrats es destinen al Centre de Formació d’Adults Pere Calders i el Consorci de Normalització Lingüística (CNL) de l’Eixample, i 4.030 metres quadrats a la Direcció d’Atenció al Ciutadà, l’empresa municipal B: SM, l’atenció al usuari del Bicing i Àrea Verda.

El nou pol d’equipaments del barri de Sant Antoni compta amb 10.995 m2 de superfície construïda i acull equipaments que donaran servei al barri, al districte i a la totalitat de la ciutat de Barcelona i també serveis municipals. Els usos d’aquest espai es van consensuar amb el teixit associatiu del barri i es distribuieixen en un 60% de serveis municipals i un 40% per a usos veïnals.

Equipaments de barri: 1.618 m2 de programa funcional per a espais comuns i l’espai de veïnatge.

• Espais comuns: el conformen les zones comuns de l’edifici, són els espais compartits amb un total de 613 m2 útils i que estan a la planta baixa i a les plantes 1a, 2a i 3a. Inclouen recepció, una sala polivalent de 100m2 per a 60 persones i una sala- aula d’estudi per uns 25 alumnes i l’aulari, un teatre/auditori equipat amb vestidors; magatzem i escenari.
  • Espais per al veïnatge: són els espais necessaris per realitzar activitats i fomentar la relació dels veïns del barri de Sant Antoni amb un total de 1.005 m2 a la planta baixa i la planta soterrani distribuïts en: recepció i vestíbul; espai de trobada i sala polivalent; tallers, aules i sales de reunió; espais de treball per a la dinamització de les activitats; espaís logístics com són, magatzems, serveis sanitaris, arxiu i locals tècnics.
  • Espais Educatius: 1.307 m2 que transformen l’actual AFA Pere Calders en Escola d’Adults Per Calders al barri, amb unes instal·lacions millorades i també s’hi trasllada el Consorci de Normalització Lingüística. La distribució és la següent:
  • Centre de Formació d’Adults Pere Calders: Es tracta d’un espai destinat a l’ensenyament d’adults que ocupa la 1a planta amb una superfície de 749,55 m2. Disposa dels següents espais: recepció i vestíbul; aularis presencial i autoaprenentatge; sala d’estudi polivalent; espais de treball pel personal i professorat, sales de reunió; i logística com són magatzems, serveis sanitaris, arxiu i locals tècnics.
  • Centre de Normalització Lingüística: Aquest espai d’ensenyament del català ocupa la 2a planta i té 558 m2 de superfície. Compta amb recepció i vestíbul; aularis presencials i d’autoaprenentatge; espais de treball pel personal i el professorat, sales de reunió; i logística com són magatzems, serveis sanitaris, arxiu i locals tècnics.
  • Empreses i serveis municipals: són 5.634 m2 distribuïts entre els espais destinats a Barcelona Serveis Municipals (BSM) i la Direcció d’Atenció al Ciutadà.
  • BSM: 4.634 m2 de programa funcional distribuïts entre la planta soterrània -1, planta baixa, i plantes 3a, 4a i 5a. Es troba la recepció i control d’accés; atenció a l’usuari: Bicing, Àrea Verda…; oficines de direcció i divisions corporatives i de negoci; espais específics per operacions: centre de control i centre de dades a la planta -1. A la planta soterrània -2 hi ha magatzems, arxius i aparcament. En aquest espai estaran les oficines de B:SM que actualment estan a Gran Via de Carles III i a Rosa Sensat, concentrarà els Serveis d’Atenció al ciutadà de l’empresa municipal i també acollirà el centre de control de l’estacionament i la mobilitat.
  • Direcció d’Atenció al Ciutadà: espai de treball del servei municipal amb una superfície de 975 m2 de programa funcional a la planta 6a. Hi ha recepció, vestíbul i control d’accés; direcció, departaments, àrees de treball obertes, despatxos, sales de reunió; i logística: magatzems, serveis sanitaris, arxius i locals tècnics.

Primera planta: Sala polivalent de 100m2 per a 60 persones i una sala- aula d’estudi per uns 25 alumnes.

Segona planta: Sala d’actes-auditori que és completament polivalent i a on s’hi podran realitzar tota mena d’actes: teatre amateur, conferències en “streaming” i videoconferència, sopars, projeccions audiovisuals i concerts de petit format. L’aforament màxim és de 186 persones i disposa de grades retràctils i cadires que s’emmagatzemen sota l’escenari. Aquest espai, que està adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, també disposa de dos camerinos i un magatzem a peu d’escenari.

Tercera planta: Aquí es localitzen els espais tècnics de l’auditori com ara la sala de control equipada, un magatzem d’equipament tècnic i un espai per a la traducció simultània.