Lectura fàcil

Llegir és una activitat fonamental que afavoreix l’aprenentatge i l’adquisició de la llengua. Per aquest motiu, el centre participa en el programa del Consorci d’Educació de Barcelona Lectura fàcil. Els objectius del programa són:

• Fomentar el gust per la lectura a partir de textos literaris que s’han adaptat per facilitar-ne la lectura
  • Millorar la comprensió
  • Ampliar vocabulari
  • Conversar

Curs 2023-2024

• Lectura fàcil: projecte adreçat enguany als alumnes de GES 1, dins del mòdul de Castellà I. Els alumnes han llegit el llibre Trampa de fuego, de Núria Martí Constans. Dins les les activitats de dinamització a la lectura podem destacar una visita a la biblioteca Gabriel García Márquez el dia 29 de gener, on una persona dinamitzadora  va fer la presentació del llibre. El dia 19 de febrer, la dinamitzadora va venir al centre per tal de fer el seguiment de la lectura. Paral·lelament, dins de l’aula, quinzenalment es feia un repàs del que els alumnes havien llegit (frase resumint cada capítol, caracterització dels personatges, descripció dels lloc on passa la història). Finalment, el dia 18 de març es va dur a terme un debat de cloenda a càrrec de la dinamitzadora.
Curs 2021-2022
  • Lectura fàcil: projecte adreçat enguany als alumnes de GES 1, dins del mòdul de Castellà II. Els alumnes han llegit el llibre Historia de un caballo, de Lev Tolstoi. Dins les les activitats de dinamització a la lectura podem destacar una visita a la biblioteca Manuel Arranz, el dia 15 de febrer, on la companyia Cos de Lletra, Teatre i Literatura  va fer la presentació del llibre. Dins de l’aula, cada dia es va dedicar una estona de lectura en veu alta. Per altra banda, els alumnes disposaven d’una app, Tellfy, on podien comentar les seves impressions sobre la lectura. Finalment, el dia 15 de març es va dur a terme un debat de cloenda a càrrec dels dinamitzadors.
Curs 2020-2021
  • Lectura fàcil: projecte adreçat als alumnes de Castellà. Els alumnes han llegit el llibre Nahid, mi hermana afgana , de l’ Anna Tortajada. Al voltant d’aquesta lectura, hi ha previstes tres activitats: dinamització de la lectura a càrrec del CNPL, un taller a l’aula sobre cultura afganesa amb la Nadia Ghoulam i una trobada amb l’autora
Curs 2019-2020
  • Lectura en anglès: Projecte adreçat al nivell d’anglès 3. Es proposava la lectura comuna de tots els participants , mitjançant una dinàmica conduïda per un professor d’EOI. (A causa del tancament derivat del COVID-19 l’activitat es va haver de suspendre.)
  • Lectura fàcil: projecte adreçat als alumnes de Català 2 . Van llegir el llibre La felicitat, d’en Lluís-Anton Baulenes, i van comptar amb la dinamització del CNPL.