ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
14/11/23
Resultats de les votacions per renovar el Consell Escolar.
Els representats escollits per part de l’alumnat són:
Joan Pocorull
Fàtima Boudebbouz
Salma Yilali
Resultats de les votacions per renovar el Consell Escolar.
Els representats escollits per part de l’alumnat són:
Joan Pocorull
Fàtima Boudebbouz
Salma Yilali
Matrícula GES IOC Trimestre de hivern 2024 |
||
ALUMNAT NOUPREINSCRIPCIÓ: del 2 al 8 de novembreENTREVISTA PERSONAL del 3 al 10 de novembre
|
ALUMNAT ANTICMATRÍCULA telemàtica o presencial del 4 al 13 de desembre en el mateix horari que per l’alumnat nou. |
ACABEM EL CURS 2022-23 AMB UN BERENAR MULTITUDINARI.
El CFA Jacint Carrió i Vilaseca va celebrar dijous, dia 8 de juny, el final de les classes amb un berenar per a tot l’alumnat i professorat. A més, la festa va estar animada amb actuacions musicals a càrrec dels propis alumnes del centre. En total, van assistir-hi unes dues-centes persones, entre alumnat, professorat i personal no docent.
Durant prop més de dues hores, els diferents grups-classe del centre es van poder reunir en un mateix espai, el pati de l’edifici de Casa Caritat, aprofitant l’eix central, que ha estat el foment de la convivència entre les diferents cultures que conformen la nostra escola, tot dins d’una ambient de pau i alegria.
Amb aquest acte de cloenda, donem per finalitzat aquest curs i us desitgem que tingueu un bon estiu.
Els dies 23 i 24 de maig, els grups de català, CFI, GES i CAM van portar a terme una sortida de descoberta de Manresa.
Durant prop més d’una hora i mitja, l’alumnat, organitzat en diferents grups i horaris, va estar acompanyat per un(a) guia turístic(a) de Manresa que els va portar a través dels esp ais històrics i artístics més emblemàtics de la ciutat.
El punt d’inici de l’itinerari va ser el parc de la Seu, on es van donar unes primeres pinzellades sobre la geologia del terreny i els materials emprats en la construcció de la basílica. A continuació, es va entrar dins el recinte i es va explicar com els diferents gremis de la ciutat van contribuir a finançar econòmicament aquesta magnífica obra. També l’alumnat va poder informar-se d’alguns detalls sobre els retaules que hi ha en el seu interior.
Sortint de la Seu, els diferents grups es van dirigir cap al carrer del Balç i van travessar aquest carreró medieval cobert i tan emblemàtic del nucli antic d’un cap a l’altre. Seguidament, es van dirigir cap a la plaça de l’ajuntament, on també van poder observar l’arquitectura d’alguns edificis.
Baixant tot seguit pel carrer Sant Miquel, el recorregut va continuar fins a Plana de l’Om. Allà es va fer atenció a Ca l’Oller, una casa de la plaça que testimonia el passat barroc de Manresa.
Per acabar, l’alumnat va poder documentar-se sobre tres dels edificis modernistes per excel·lència de Manresa: la Buresa i el Quiosc de l’Arpa, a la plaça de Sant Domènec, i el Centre Cultural El Casino, al passeig de Pere III, on es va donar per finalitzada la sortida.
En resum, l’itinerari de descoberta de Manresa va resultar molt satisfactòria i profitosa per a la setantena d’alumnes i els sis docents que van assistir-hi.
Clica aquí per veure més fotografies
Del 17 al 24 d’abril, l’alumnat del CFA ha portat a terme diferents activitats relacionades amb la celebració de Sant Jordi. Més imatges…
En el cas dels grups de matí i tarda de segon curs de Graduat en Educació Secundària, es va treballar el còmic en la matèria de llengua catalana. A través d’una aplicació, l’alumnat va crear un seguit d’històries dialogades sobre la diada de Sant Jordi. Posteriorment, es van imprimir i es van penjar a les cartelleres dels passadissos per tal que tothom les pogués gaudir.
L’alumnat del curs d’accés a cicles formatius de grau mitjà (CAM) va fer una activitat al voltant de ressenyes de llibres de lectura. Es va fer una petita indagació sobre la biografia d’autors i autores i un resum de l’argument de diferents novel·les.
També les cançons sobre el tema de les roses van ser presents al nostre centre. L’alumnat del curs de francès va recitar, i posteriorment cantar i enregistrar, la cançó del cantautor francès Gilbert Bécaud que porta per títol “L’important, c’est la rose”. Per la seva part, un grup d’alumnes de GES2 tarda van treballar a l’aula, i posteriorment recitar i cantar, la cançó que porta per títol “Roses are red (my love”, de Bobby Vinton.
En els diferents grups de CFI i de català també es van fer activitats diverses de lectoescriptura sobre la llegenda de Sant Jordi i la tradició de la rosa i el llibre.
Al vestíbul del centre hi va lluir la senyera, decorada amb unes roses grogues i vermelles. El professorat va ser obsequiat amb un punt de llibre commemoratiu d’aquesta diada.
Enguany la Marató de TV3 tracta de les malalties cardiovasculars, la principal causa de mort als països desenvolupats i un dels problemes de salut més rellevants actualment. Professionals de la salut han portat a terme dues sessions divulgatives al centre i l’alumnat ha tingut l’oportunitat d’apropar-se més a aquesta realitat mèdica.
Segueix-nos!