Descripció
- Una de les vies per a accedir als Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) és la superació de les proves que es convoquen anualment, normalment al mes de maig.
- L’assistència als curs de preparació no només proporciona els coneixements necessaris per a la superació de la prova, sinó que atorga puntuació addicional
Requisits
- Tenir 19 anys a 31/12/2026
- No tenir CFGM
- Alumnes d’Esports de Règim Especial:
- Sí que han de tenir el títol de CFGM (Tècnic)
- Hauran de fer la prova específica de l’esport triat.
- Pot haver-hi requisits addicionals en alguns esports.
- Podrien cursar Història (IOC) en lloc de matemàtiques, però recomanem de fer Matemàtiques a la part comuna per si més endavant es volgués fer un canvi en el CFGS triat. No es pot passar d’un CFGS d’esports a un altre que no sigui de Règim Especial sense les matemàtiques.
Continguts del curs
El curs té dues parts: la part comuna i la part específica. S’han de cursar totes dues obligatòriament.
- Part comuna
- Llengua catalana (1,5 h/set)
- Llengua castellana (1,5 h/set)
- Llengua anglesa (3 h/set)
- Matemàtiques (3 h/set)
- Part específica
- Cal triar dues matèries en funció del grau superior que es vulgui cursar en el futur.
- A CFA Anna Murià ofertem algunes assignatures específiques; la resta es poden cursar a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).
| OPCIÓ A | OPCIÓ B | OPCIÓ C | OPCIÓ D |
|
|
|
|
|
|
|
|
L’oferta concreta de matèries específiques està subjecta a un nombre mínim d’alumnes matriculats.
Exempció de català
Els aspirants que poden acreditar que, en la data de realització de la prova farà menys de dos anys que resideixen a Catalunya i que amb anterioritat no han cursat la matèria de llengua catalana, poden sol·licitar l’exempció d’aquesta matèria.
La resolució es notifica a la persona interessada (també es pot consultar a la publicació definitiva d’admesos i exclosos).
Exempció de la part específica (tramitada per l’alumne/a)
Poden sol·licitar-la les persones que poden acreditar alguna de les circumstàncies següents:
- Tenir experiència laboral relacionada amb el cicle formatiu a què es vol accedir, a jornada completa (o el temps proporcional en cas de jornada a temps parcial), d’1 any o més amb una categoria professional igual o superior a la que correspon el cicle formatiu de grau superior, o de 3 anys o més si la categoria reconeguda oficialment (grup de cotització) és inferior o en diverses categories professionals equivalent a les dues anteriors.
- Només per als cicles de la família d’activitats físiques i esportives, tenir experiència en l’entrenament, la direcció d’equips esportius o altres activitats complementàries (competicions, preparació o planificació), amb una dedicació mínima equivalent a 1 any laboral a jornada completa o acreditar la condició d’esportista d’alt nivell o alt rendiment.
- Només per als cicles de la família de serveis socioculturals i a la comunitat, haver participat en tasques de voluntariat en entitats que tenen com a finalitat activitats socioculturals, socioeducatives o de lleure, de nivell i tipus relacionats amb el cicle formatiu, amb una dedicació mínima equivalent a 1 any laboral a jornada completa.
Documentació necessària per a tramitar la sol·licitud d’exempció. Informació adreçada als centres educatius:
- Full de sol·licitud d’exempció de la prova d’accés emplenat.
- Documentació acreditativa emesa per l’organisme corresponent.
Organització
- El Centre organitza els estudis en franja horària de vespre (de dilluns a dijous, de 16:00 a 21:30, horaris variables segons el dia i les assignatures específiques).
- El curs es desenvoluparà de mitjans de setembre fins a la celebració de les proves (habitualment al maig).
- Els materials per a fer el curs són d’elaboració pròpia, així com les proves d’avaluació.
Criteris d’avaluació
- La formació és presencial i amb suport d’eines d’aprenentatge virtual com, per exemple, Google Classroom. Els dossiers de cada matèria els lliurarà a l’aula cada professor/a.
- Es faran dos simulacres de prova per avaluar l’assoliment dels objectius.
- Dilluns 19 de gener (comunes) i dimarts 13 de gener (específiques)
- Dilluns 13 d’abril (comunes) i dimarts 14 d’abril (específiques)
El dia de simulacre de les matèries de la fase general no es farà classe de cap matèria.
- L’assistència, la participació, el lliurament de tasques i l’actitud a l’aula conformen, juntament amb la nota del simulacre, l’avaluació final del curs.
Qualificació del curs
- Nota entera de l’1 al 10.
- Es calcula la mitjana de la part comuna i de la part específica per separat. Després es calcula la mitjana aritmètica d’ambdues mitjanes.
- Si d’alguna part se n’està exempt, la qualificació serà la mitjana de la part no exempta.
- La qualificació és positiva si és igual o superior de 5.
- Cal assistir a, com a mínim, el 80% de les classes.
Si s’aprova el curs…
- Si la qualificació global de les Proves és igual o superior a 4 s’hi pot sumar el 20% de la qualificació del curs i un punt extra (com a currículum).
- Els alumnes d’Arts Plàstiques i Disseny no sumen el punt extra.
- Els alumnes d’Ensenyaments Esportius de Règim Especial poden sumar el 15% de la qualificació del curs i el punt extra.
Recursos
Més informació aquí.


