Llengua catalana i Llengua castellana

Horaris curs 2023-2024

Els cursos de català estan adreçats a totes aquelles persones que necessitin millorar la seva competència en llengua catalana, tan si no en saben i comencen des d’un nivell inicial, fins a les persones que volen millorar i perfeccionar la seva ortografia i gramàtica.

Preinscripció: clica per formalitzar la teva preinscripció

Prova de nivell

Al CFA Tremp disposem de 4 grups:

• Nivell 2 alfabetització:

El segon nivell va dirigit a l’alumnat que ha adquirit una alfabetització inicial en les llengües oficials, però que necessiten consolidar-les. Els destinataris són persones que ja tenen les habilitats pre-lectores i escriptores bàsiques assolides, o sigui, són neolectores. Es tracta de persones amb un nivell comunicatiu executiu, que relacionen grafema i fonema i necessiten desenvolupar velocitat lectora, accedir a textos més complexos i millorar aspectes com la gramàtica, el traç o l’adquisició de vocabulari.

3 hores setmanals

• Nivell 3 alfabetització:

Aquest nivell s’adreça a l’alumnat que ha consolidat el procés d’alfabetització, que ja és capaç de comunicar-se en el seu entorn proper o quotidià, o per cobrir necessitats immediates, i que necessita ampliar continguts d’una manera més sistemàtica, aprofundint en qüestions de gramàtica i lèxic i assegurant la comprensió oral i escrita. L’alumnat que cursa aquest nivell ha de partir d’un nivell equiparable a l’A1 del MECR.

3 hores setmanals

• Nivell 4 alfabetització:

El quart nivell va dirigit a l’alumnat que necessita consolidar les competències i els coneixements de la formació instrumental, obtenir la certificació oficial corresponent, i que té interès per seguir els seus estudis al GESO.  El perfil d’aquest nivell ja es pot considerar pre-GESO, doncs presenta una estructura curricular (horari, àmbits, avaluacions)  més semblant al GESO.

4 hores setmanals

• Català 3:

Correspon al nivell B2 del MECR (Marc europeu comú de referència de les llengües) però s’adapta a les necessitats de l’alumnat que es vulgui preparar per a nivells inferiors i/o superiors.

3 hores setmanals presencials i 1 hora de treball telemàtic, distribuïdes en dues sessions, de setembre a juny, seguint el calendari escolar de Catalunya.

Horaris curs 2023/2024
Alfabetització nivell 2 3h Horari definitiu no disponible
Alfabetització nivell 3 3h Horari definitiu no disponible
Alfabetització nivell 4 4h Horari definitiu no disponible
Llengua Catalana nivell 3 (B2-C1) 4h Horari definitiu no disponible
Accés

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Quan hi ha un motiu justificat, també hi poden accedir les persones que tenen més de 16 anys i les que els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació. Consulteu a ESTUDIAR A CATALUNYA si us trobeu en aquesta situació.

Preinscripció i matrícula:

Cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb els criteris i calendaris fixats pel Departament d’Educació.

Aquest estudi és gratuït en les centres dependents del Departament d’Educació, sens perjudici que el centre demani una única aportació de l’alumnat que dona dret als materials proporcionats pel professorat (fotocòpies, dossiers,…) i a la participació en les activitats organitzades pel centre durant el curs (festes de Nadal, fi de curs, visites, sortides, xerrades…) Aquesta aportació és aprovada pel Consell Escolar cada curs.

Normativa
  • Resolució de 10 de maig de 2013, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments corresponents a llengua catalana i castellana, llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, i a les llengües estrangeres, d’aplicació als centres de formació d’adults que depenen del Departament d’Educació.