GESO ( CFA Teresa Mañé )

Aquests estudis permeten:

• Completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GESO).
  • Es poden cursar de manera presencial (CFA Teresa Mañé) o també online com a centre de suport de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

Contingut

Els estudis estan organitzats en 34 mòduls, amb una càrrega lectiva de 35 hores per mòdul. La durada d’aquests estudis és de 1.190 hores. Els mòduls, que estan relacionats amb l’àmbit de la comunicació, el cientificotecnològic i el social, es distribueixen en 2 nivells:

GES-1
  GES-2

• Amb caràcter general poden accedir a l’educació d’adults les persones que han complert 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural que inicien la formació.
  • També hi poden accedir les persones que compleixen com a mínim 16 anys l’any natural que inicien la formació si tenen un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari o si són esportistes d’alt rendiment.
  • Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon, valorar els coneixements previs de l’alumnat i orientar-lo, durant el període de preinscripció o en el moment que l’alumne/a accedeix al centre passa per una avaluació inicial que consisteix en una entrevista personal i, si s’escau, per una prova de nivell.

Convalidacions i acreditacions

A partir de l’expedient acadèmic o llibre d’escolaritat de l’alumne, en el moment de la matrícula es farà la convalidació pertinent en funció de:

• Assignatures aprovades de 3er de l’ESO per convalidar assignatures de GES 1
  • Assignatures aprovades de 4rt de l’ESO per convalidar assignatures de GES 2.
  • Títol de EGB per convalidar GES 1.

GES 1: de setembre  a juny

GES 2: de setembre  a juny

Organització horària setmanal

GES 1: 17h setmanals

GES 2: 18h setmanals

HORARI CURS 2023/2024

Aula Virtual

PROMOCIÓ DELS CURS. OBTENCIÓ DEL CERTIFICAT DE LA GESO
  • Un cop s’hagin superat els 34 mòduls del GES l’alumne obtindrà el títol de l’ESO.

Continuïtat

Les persones que superen aquesta formació obtenen el títol de Graduat/da en Educació Secundària Obligatòria i poden accedir de manera directa als ensenyaments següents:

1. Batxillerat
  2. Cicles formatius de grau mitjà.
  3. Preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior.
  4. Preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys.

• Dossiers preparats pel professorat.