Cicles formatius de Grau Superior GS

Descripció

• Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles formatius de Grau Superior que convoca el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
  • L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.

ACCÉS ALS NOSTRES CURSOS
  • Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys. Cal tenir en compte que per realitzar les proves d’accés als cicles formatius de grau superior s’han de tenir més de 19 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova.
  • Requisit per accedir a l’escola CFA Teresa Mañé: tenir el certificat de l’ESO aprovat o, en cas contrari, es realitzarà prova de nivell. (Cicles formatius de Grau Superior)

Contingut

Les matèries de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior són les següents:

Matèries de la part comuna

• Llengua Catalana
  • Llengua Castellana
  • Llengua estrangera (a triar entre anglès, francès, alemany, italià o portuguès). l‘Anglès al CFA Teresa Mañé
  • Matemàtiques
  • Història (les persones que vulguin accedir als ensenyaments artístics poden cursar aquesta matèria en comptes de matemàtiques)

Matèries de la part específica

• Pots cursar presencialment al nostre centre CFA Teresa Mañé les assignatures de : Biologia, Química, Geografia i Psicologia (en horari de matí) i la resta, online a traves  de l’IOC on l’escola està adherida com a centre de suport.
  • Segons la família professional o cicle al qual l’alumne vol accedir, cal escollir dues matèries de les opcions A, B, C o D.

DURADA
  • Les classes comencen al setembre, amb l’inici de l’any acadèmic, i finalitzen abans de la prova d’accés.
  • Preparació de les proves d’accés a Grau Superior és de 300 hores per a la part Comuna.
  • Preparació de les Proves d’accés a Grau Superior és de 99 hores per a les 2 matèries de la part específica.

HORARI CURS 2023/2024
  • Les classes estan organitzades de dilluns a divendres, amb 6 assignatures que sumen un total de 16 hores setmanals.
  • Preparació de la part comuna (10 hores) matí o vespre.
  • Preparació de la part específica (6 hores) matí

PROMOCIÓ DEL CURS. OBTENCIÓ DEL CERTIFICAT (CFA TERESA MAÑÉ)
  • La superació d’aquest curs no atorga cap titulació ja que es tracta d’un curs de preparació per la prova d’accés a Grau Superior.
  • L’acreditació s’obté tant sols amb la superació de la prova que organitza el Departament d’Ensenyament.
  • La qualificació obtinguda en el curs de preparació, si és positiva, es multiplicarà pel coeficient 0,20 i s’afegirà a la qualificació obtinguda a la prova d’accés sempre que sigui positiva.

ENLLAÇOS D’INTERÉS