Carnaval a l’escola!

Durant la setmana del 5 al 8 de febrer a  les aules hem parlat i hem fet lectures de l’origen del Carnaval, el Dijous Llarder, la Quaresma. Un grup ha elaborat un pregó del Carnaval, amb les ordres del rei Carnestoltes i s’han pogut veure per l’Escola algunes disfresses!

Fins i tot, en una aula s’ha celebrat el Dijous Llarder amb truita, coca de llardons i pastissos!!! Vinga menjar, beure, ballar i cantar!!! Però també hem parlat del Carnaval als diferents països del món i de les tradicions d’aquesta època a Catalunya.

VISITA A LA BIBLIOTECA DE SANT ADRIÀ DE BESÒS

Dimarts 6 de febrer, dos grups de Català de l’Escola hem fet una visita a la Biblioteca de Sant Adrià de Besòs.

Ens han explicat l’origen de l’edifici i el servei de préstec, les col·leccions de llibres de lectura i altres recursos per a millorar en l’aprenentatge de la llengua catalana.

Qui no tenia el carnet se l’ha fet i algunes persones ja s’han emportat llibres.

VISITA AL MHIC

Dimarts 30 de gener, tres grups de l’Escola hem visitat el Museu d’Història de la Immigració de Catalunya.

Hem vist que a Catalunya hi ha arribat gent de diferents cultures des de la Prehistòria, hem visitat un vagó del Sevillano i hem vist els diferents tipus de fronteres i dificultats que tenen les persones nouvingudes per aconseguir vivenda, treball, permís de residència…

Hem tingut la sort de veure una exposició de cartes originals de personatges coneguts i gent anònima.

Gairebé totes les persones que hem fet la visita som migrants. Algunes han explicat les seves experiències. Ha estat molt emotiu.

L’escola participa en el “20è Certamen Literari Escolar en llengües d’origen”

L’escola participa en el “20è Certamen Literari Escolar en llengües d’origen”. S’han enviat 30 treballs dels alumnes dels grups de Castellà, Català i Francès. L’alumnat ha estat treballant els textos durant les últimes setmanes i ha estat una activitat molt interessant.

Els felicitem per la seva participació i la feina feta, i els desitgem molta sort!

Festa de Nadal 2023

Marxem de vacances i no hi ha millor forma de tancar el curs que celebrant-ho amb els companys i els professors de l’escola amb una gran festa. Ens ho vam passar d’allò més bé i pel que podeu veure en les fotografies, vam riure molt. També vam menjar molt i, fins i tot, alguns es van endur grans regals!

D’això es tracta, de ser feliç sempre i compartir aquesta felicitat amb els altres.

BONES FESTES!