Informació sobre la prova

1. Sobre la prova.

Objectius de la prova

1. Poder matricular-se en un cicle formatiu sense tenir la titulació exigida.

2. Que l’aspirant demostri que té les capacitats, els coneixements i les habilitats suficients per cursar un cicle formatiu.

Per a què et serveix superar la prova?

Permet l’accés a qualsevol cicle de grau mitjà de formació professional, a qualsevol especialitat esportiva de grau mitjà dels ensenyaments d’esports i a les formacions esportives de nivell 1. La validesa és per a tot l’Estat espanyol.

Requisits d’accés

Poden presentar-s’hi les persones que no disposen del Graduat d’Educació Secundària Obligatòria i que tenen 17 anys complerts o que els compleixin durant l’any de realització de la prova.

Consulta al final d’aquesta pàgina, la informació relativa a la matrícula, taxes i exempció de la prova o de parts d’aquesta.

2. Dates importants per fer la prova

• Les dates concretes hi seran quan estigui disponible el calendari oficial de la Generalitat.
  • Les dates importants apareixeran també al calendari electrònic.
  •  Les persones inscrites que no puguin presentar-se a la prova d’accés per causes de força major alienes a la seva voluntat (i que acreditin documentalment aquesta circumstància) poden presentar-se a la convocatòria d’incidències.

3. Pautes de qualificació de la prova

La qualificació global de la prova d’accés a grau mitjà està compresa entre 0 i 10 i la comissió avaluadora la calcularà aplicant el barem següent a la qualificació de cada matèria:

Competència en llengua catalana: 15% Competència social i ciutadana: 10% Competència matemàtica: 25% Competència en tecnologies: 12,5%
Competència en llengua castellana: 15% Competència en llengua estrangera: 10% Comp. d’interacció amb el món físic: 12,5%
  • Si una persona aspirant està exempta d’una o més matèries, la qualificació global es calcula sobre 10 punts, modificant proporcionalment les ponderacions anteriors sense tenir en compte les matèries exemptes. Per tant, cada matèria val un 20%.
  • Les persones aspirants que obtinguin una qualificació global inferior a 4 es declararan no aptes, i en cap cas a la qualificació de la prova se n’hi pot sumar cap altra.
  • A les persones aspirants que obtinguin una qualificació global igual o superior a 4 se’ls podrà sumar, si escau, un 20% de la qualificació obtinguda en la formació de la preparació a les proves d’accés o un 20% de la qualificació amb què supera el programa de formació i inserció amb nota inferior a 8, i la puntuació relativa al currículum formatiu, professional i d’experiència.
  • La qualificació final s’obté al sumar la qualificació global i les puntuacions complementàries a què tingui dret l’aspirant. Si la qualificació final és igual o superior a 5, l’aspirant és considerant apte.

4. Estructura de la prova i material

La prova té tres parts, estructurades en dos blocs:

• Part comunicativa i social: comprèn les matèries de competència en llengua catalana, competència en llengua castellana, competència en llengua estrangera (anglès o francès) i competència social i ciutadana.
  • Part científica i tecnològica: comprèn les matèries de competència d’interacció amb el món físic i de competència en tecnologia.
  • Part matemàtica: comprèn la matèria de competència matemàtica.

El temps de realització és de 4 hores, que es distribueixen en 2 blocs temporals. En el primer bloc la competència en llengua catalana i en llengua castellana, la de llengua estrangera i la social i ciutadana. En el segon bloc la competència matemàtica, la d’interacció amb el món físic i la de tecnologies.

Consulta el material específic que cal dur el dia de la prova aquí.

5. Altres informacions

Inscripció a la prova

El vostre tutor us orientarà i tutoritzarà en el moment de fer la matrícula. No l’heu de fer pel vostre compte; si no és del tot impossible que la feu a l’Escola.

Preus de la taxa

El preu de la taxa ordinària a la convocatòria de l’any 2014 va ser de 17,65 €. Recordeu que existeixen exempcions per familiar nombrosa, discapacitat, renda mínima o d’altres que poden sol·licitar-se sempre i quan es puguin documentar. L’exempció de la realització de la prova no comporta l’exempció de pagament de la taxa.

Exempció de la prova o de parts de la prova

Les matèries de naturals i tecnologia poden ser convalidades segons formació o experiència laboral acreditada. També els alumnes amb títol PQPI. Consulta aquest enllaç per a més informació.