Les proves d’accés són amb periodització anual i cada candidat disposa d’un nombre il·limitat de convocatòries per superar-les. Una vegada superada la prova d’accés, els candidats podran presentar-se de nou en convocatòries posteriors per millorar la qualificació.
-
La prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys, un cop superada, té validesa indefinida Aquesta prova consta de dues parts, la Fase General (Comentari de text; Llengua Catalana; Llengua Castellana; Llengua estrangera) i la Fase Específica (dues matèries de modalitat).
-
-
- Cal tenir 25 anys abans de l’1 d’octubre del curs actual.
- Més informació: Accés i admissió a la Universitat majors de 25 anys
-
-
Per accedir a la universitat via més grans de 45 anys cal superar una prova d’accés (només la part de la Fase General) i realitzar una entrevista personal. La prova d’accés, un cop superada, té validesa indefinida, mentre que l’entrevista personal, obligatòria i amb resolució final d’apte, té una validesa de tres anys, únicament per a l’estudi de grau i universitat a la qual s’ha presentat l’estudiant.
- Tenir 45 anys abans de l’1 d’octubre del curs actual.
- Més informació: Accés i admisió a la Universitat majors de 45 anys
- Durada i horaris: De setembre a la data de convocatòria de la prova. Torn de tarda. L’horari varia en funció de les matèries matriculades.

