Assegurança escolar

ASSISTÈNCIA SANITÀRIA EN CAS D’ACCIDENT ESCOLAR I ASSEGURANÇA ESCOLAR OBLIGATÒRIA

Els estudiants menors de 28 anys que cursin estudis oficials, des de 3r d’ESO fins al 3r cicle universitari, estaran protegits per l’assegurança escolar obligatòria.

Queden inclosos, també, els estudiants menors de 28 anys que cursen el segon curs d’educació secundària per a persones adultes.

Els estudiants del curs de formació específic per a l’accés als cicles de grau mitjà i grau superior, a l’efecte únicament d’incloure’ls en el règim de l’assegurança escolar, seran considerats alumnes dels cicles formatius de grau mitjà.

Els alumnes dels programes de formació i inserció, als efectes únicament de la inclusió en el règim de l’assegurança escolar, seran considerats com a alumnes de cicles de formació professional bàsica.

Tots els centres que imparteixin els ensenyaments que estiguin inclosos en l’assegurança escolar obligatòria han de liquidar la quota corresponent i informar els beneficiaris i/o famílies de l’existència i cobertures d’aquesta.

L’assegurança escolar obligatòria cobreix l’accident escolar, la malaltia i l’infortuni familiar.

L’accident escolar dóna dret a l’assistència mèdica i farmacèutica i a les indemnitzacions o a la pensió que corresponguin, segons la incapacitat produïda per l’accident, i també a la indemnització de despeses de sepeli en cas de mort.

Les accions per reclamar les prestacions derivades de l’accident escolar prescriuen al

cap d’un any d’haver-se produït l’accident.

En cas d’accident escolar, els estudiants s’han d’adreçar als centres sanitaris públics del seu municipi o als centres sanitaris concertats o autoritzats per la Direcció General de l’INSS. Aquest servei no suposa cap despesa per a l’estudiant.

Si en la població on es produeix l’accident no hi ha cap metge o un centre sanitari públic o concertat, o si es tracta d’una assistència urgent justificada degudament, l’estudiant haurà d’assumir les despeses, en primera instància, però tindrà dret a rebre’n l’abonament amb posterioritat.

Els alumnes fills de col·lectius que pertanyin a la Mutualitat General de Funcionaris Civils de l’Estat (MUFACE) que necessitin atenció sanitària d’urgència hauran d’adreçar-se, en primera instància, als facultatius de l’entitat a la qual estan adscrits o als serveis d’urgència que constin en el catàleg de serveis de la seva mutualitat. Els alumnes que, per decisió pròpia (alumnes majors d’edat) o dels familiars, utilitzin altres mitjans no concertats per MUFACE, hauran d’abonar, sense dret a reintegrament per part d’aquesta, les despeses que puguin ocasionar-se, llevat dels supòsits i amb els requisits que s’estableixin en el concert per a l’assistència urgent de caràcter vital.

Aquestes despeses es podran reclamar posteriorment a través de l’assegurança escolar obligatòria.

La prestació per malaltia comprèn l’assistència farmacèutica i l’assistència mèdica i inclou l’hospitalització quan escaigui. Així mateix, s’hi inclouen les indemnitzacions per despeses de sepeli en cas de mort.

La prestació per infortuni familiar té per objecte assegurar la continuïtat dels estudis ja iniciats per l’estudiant, quan concorrin circumstàncies que ocasionin la impossibilitat de prosseguir-los com a conseqüència directa de la situació econòmica sobrevinguda en la seva llar.

Quan es produeixin desplaçaments a països membres de la Unió Europea cal tramitar la TSE (targeta sanitària europea). Els desplaçaments a qualsevol altre país fora d’Espanya no estan protegits per l’assegurança escolar obligatòria.

La documentació necessària per acudir a un centre autoritzat o concertat és la següent:

• Sol·licitud original emplenada en tots els apartats necessaris (1, 2, 3 i 4 si cal), signada pel pare, mare o tutor o tutora legal de l’estudiant o pel mateix estudiant si és major d’edat.
  • Fotocòpia del DNI, NIE o passaport en vigor de l’estudiant, si és major d’edat, o fotocòpia compulsada del DNI i llibre de família de l’adult sol·licitant, si l’estudiant és menor d’edat.
  • Justificant d’haver abonat la quota de l’assegurança escolar del curs

FULLETÓ INFORMATIU

TRÀMITS I GESTIONS