Graduat en secundària

El Graduat en Educació Secundària per a persones adultes (GESA) és l’única titulació oficial d’ensenyament bàsic (equival a l’ESO que s’obté als Instituts d’Educació Secundària). L’Escola d’Adults l’Alzina és un centre autoritzat per la Generalitat de Catalunya per impartir aquests estudis que permeten a les persones adultes, a partir de 18 anys, obtenir aquesta titulació.

La titulació del GESA permet accedir a estudis post-obligatoris, com un Cicle Formatiu de Grau Mitjà o el Batxillerat.

Les persones que superen aquesta formació poden accedir als ensenyaments següents:

• el batxillerat,
  • els cicles formatius de grau mitjà,
  • el curs de preparació per a les proves d’accés als Cicles Formatius de Grau Superior,
  • el curs de preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys.

Estructura

El GESA s’organitza en dos nivells, el GESA 1 i el GESA 2, i en tres àmbits. Cada nivell dura 1 curs escolar,

Per obtenir la titulació s’han de cursar un total de 34 mòduls o, si escau, convalidar-ne o acreditar-ne. Els mòduls són trimestrals i es distribueixen de la manera següent:

a) Àmbit de la comunicació: 12 mòduls comuns que inclouen les matèries de Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura i Llengua estrangera.

b) Àmbit científic tecnològic: 10 mòduls comuns que inclouen les següents matèries de Matemàtiques, Ciències de la naturalesa i Tecnologia.

c) Àmbit social: 6 mòduls comuns que inclouen les matèries de Ciències socials, Geografia i història i Educació per a la ciutadania.

d) Mòduls opcionals: 6.

Cal tenir 18 anys o complir-los durant de l’any natural de matriculació.

Durada del curs

El curs està distribuït en tres trimestres. Una persona pot incorporar-se al curs a principis de cada trimestre.

El temps que es necessita per aconseguir la titulació depèn del nombre de mòduls que s’han de cursar.

Acollida

A cadascuna de les persones que accedeixen al GESA se’ls efectuarà una avaluació inicial (PAI) i caldrà portar l’historial acadèmic per avaluar possibles convalidacions.

Proves lliures

El Departament d’Educació estableix un calendari de proves lliures per àmbits al llarg del curs (novembre – març).