Jornades ‘STEM #ABP: Treball per projectes en àmbits STEM

L’Aprenentatge Basat en Projectes és una metodologia didàctica en què un propòsit (que pot ser extern a l’aprenentatge), compartit i cogestionat amb l’alumnat, guia l’acció educativa. Aquesta metodologia té connexions amb referents actuals de la innovació en l’ensenyament de les matèries d’àmbit científic (com el tinkering, l’ensenyament basat en indagació, ciència ciutadana, treball amb controvèrsies…) i conceptes clau de la renovació pedagògica (aprenentatge-servei, treball col·laboratiu…).

Les Jornades van ser organitzades pel CESIRE del Departament d’Ensenyament i la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, i es van celebrar els dies 22 de Febrer, 8 de Març, 22 de Març i 5 d’Abril de 2017. Les sessions van incloure ponències i tallers pràctics en què els participants van desenvolupar propostes de projectes amb l’ajut de professors experts.

La Revista Ciències ha publicat en el seu número 33 un especial dedicat a les ponències de les Jornades STEM ABP . Les ponències s’han resumit en 8 articles:

Per més informació, podeu adreçar-vos a l’espai web de les Jornades.

Organitzen: