Mapes de llocs que encara no existeixen. Design Fiction en projectes STEAM a primària

• Dia i hora: Dimarts, 12 de novembre de 2019 (de 18.00 a 20.00 h)
  • Sessió a càrrec de Laura Malinverni (investigadora postdoctoral en el grup Esbrina –UB–) i Cristina Valero (investigadora en el grup SPECS –IBEC), ambdues cofundadores de l’Associació CosiCosa dedicada a la recerca educativa.
  • Organització: CESIRE
  • Lloc: CESIRE, Av. de les Drassanes, 10, 08001 Barcelona
  • Inscripció (fins al 8 de novembre)
  • Crònica de la sessió

Presentació

En l’àmbit educatiu, el concepte de Design Fiction, definit com l’ús del disseny i de la ficció com a mitjans per a obrir espais de discussió i reflexió sobre els futurs que volem, ofereix un potencial innovador per a generar contextos evocatius on explorar diferents possibilitats creatives i imaginatives amb l’alumnat en la realització de projectes vinculats a disciplines STEAM.

Per a descriure i reflexionar sobre els potencials d’aquest enfocament presentem els resultats del projecte “Mapes de llocs que encara no existeixen” realitzat en col·laboració amb els grups de 3r i 4t de primària de l’Escola Primària Ferrer i Guàrdia, la Sala d’Art Jove i l’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana.

Organització de la sessió

La sessió, d’una durada de 2 hores, s’ha organitzat en tres parts: en la primera introduirem el concepte de Design Fiction i el seu potencial en l’àmbit educatiu. En la segona part exposarem el treball realitzat a l’escola, les tècniques utilitzades i els seus resultats. Finalment, proposarem unes dinàmiques per a explorar activament algunes de les tècniques utilitzades.

A qui va dirigida?

Dirigit al professorat i altres professionals d’educació que vulguin explorar el concepte Design Fiction a les seves classes. Les dinàmiques presentades es poden aplicar a segon i tercer cicle de primària

Per saber-ne més