Projectes de fusteria creativa: Eines manuals i fabricació digital

Us presentem els materials de formació del curs Projectes de fusteria creativa: Eines manuals i fabricació digital. Aquests materials fan una proposta didàctica contextualitzada en el marc de l’aula de tecnologia i en les aportacions de la visió del món maker. Es posa molt d’èmfasi en els aspectes metodològics, de treball en equip, en el disseny i la creació i en el treball amb seguretat per tal d’evitar riscos. En aquest sentit s’ofereixen pautes i eines per concretar la seqüència educativa en la que es dóna molt de valor a aquesta part relacional i creativa.

En la proposta s’integra el treball artesanal, amb les eines bàsiques de taller que estan presents a les aules de tecnologia, amb la fabricació digital. Aquesta es concreta amb dues màquines de fabricació digital: la fresadora CNC i la talladora de vinil. Aquestes màquines solen estar disponibles en fablabs i en espais maker amb els que es pot gestionar el seu ús.

Els materials estan adreçats a docents, tant de primària com de secundària, que estiguin interessats a programar projectes de disseny i construcció d’objectes amb fusta. Està especialment indicada per a docents que treballen amb alumnat amb algun tipus de risc abandonament escolar.

L’accés és a través d’un curs Odissea obert a visitants:

Aquests materials han rebut el finançament de: