LITERATURA CONFI(t)ADA 4. Posem fil a la poesia

Dimecres passat, dia 10 de juny, vam fer la 4a sessió de Literatura Confi(t)ada, i vam posar fil a la poesia amb Agustí Lleyda, Montserrat Peláez i Miqui Giménez

L’Agustí Lleyda, mestre durant 39 anys de l’escola de Fonollosa, actualment jubilat; la Montserrat Peláez, mestra, treballa com a membre de l’equip CESIRE en l’etapa d’ed. infantil; i en Miqui Giménez, mestre de l’escola Tecnos de Terrassa.

En aquesta quarta tertúlia, van parlar sobretot del llenguatge poètic que hauria d’aparèixer en l’itinerari literari dels nens i les nenes d’infantil  i primària.

“La poesia ho és tot. La poesia té la bellesa, té la puresa, té la música, te les imatges, té la paraula dita, té la llibertat i té la capacitat de commoure i de deixar-te entreveure l’infinit.” Jo canto i la muntanya balla. Irene Solà.

Compartint aquestes paraules de la Irene Solà, en aquesta nova trobada, van parlar tres mestres apassionats de la poesia: l’Agustí Lleyda, actualment jubilat,  mestre durant  39 anys a l’escola de Fonollosa; forma part del jurat que fa la preselecció dels llibres del premi “Atrapallibres” i participa de 3 grups de lectura: infantil i juvenil, de poesia i de literatura en general. La Montserrat Peláez és mestra, treballa com a membre de l’equip CESIRE en l’etapa d’ed. infantil,  porta la secció “Posem fil a la poesia” en el programa infantil de ràdio Sant Quirze “ La Moixiganga, i participa de 2 grups de lectura: infantil i juvenil i un altre de poesia.  En Miqui Giménez és mestre a l’escola Tecnos de Terrassa, imparteix cursos per a educadors/es sobre la cançó tradicional i popular en l’etapa de 0-6. Realitza espectacles familiars (música, contes i jocs), actualment és president de l’Associació Terrassenca de Jocs VADEJOC…entre moltes d’altres coses.

Entre els tres van parlar de la poesia com un procés de personalització fet col·lectivament. Van parlar de la seva importància en l’adquisició de la llengua oral, van fer recomanacions de llibres, van parlar de com com la literatura oral ha anat creant amb el temps petits poemes, útils per acollir l’infant. Joies que sovint s’han anat convertint en cançons…

Podeu accedir a la tertúlia al següent enllaç:

Equip de responsables de l’àmbit lingüístic i d’Educació Infantil del CESIRE

#JoAprencACasa #JoEmQuedoACasa

@cesirecat