Idees centrals de Matemàtiques (Infantil i Primària)

Nivell: Infantil Primària
Format: Document
Àrea de coneixement: Matemàtic

Una Idea central és aquella que és fonamental per a l’aprenentatge de les matemàtiques i que vincula nombrosos aprenentatges matemàtics de manera coherent. És una idea o estratègia sobre algun aspecte clau de les matemàtiques sense el qual el progrés dels alumnes en matemàtiques es pot veure seriosament afectat. Engloba i connecta altres idees i estratègies. Vincula conceptes i processos matemàtics.

El progrés en l’aprenentatge de les matemàtiques implica que l’alumnat estableixi xarxes entre els diferents conceptes i processos que va integrant, perquè les matemàtiques no són lineals, sinó un tot coherent i estretament connectat. En aquest marc de treball prenen rellevància les Idees Centrals.

El document d’Idees centrals les presenta com a trajectòries d’aprenentatge. El podeu consultar de diferents maneres:

Enllaç al web sobre les Idees Centrals

Aquest document ha estat elaborat per la Carme Burgués i la Tana Serra, amb la participació de la Montserrat Torra i la Maria Roca en la part d’Educació Infantil.

Objectius

Facilitar la identificació de les idees centrals en educació matemàtica a infantil i primària per coordinar l’aprenentatge a nivell de centre i donar-hi coherència

Data d'incorporació: 07/06/2021