BiblioLab Ciència

ISGlobal (Institut de Salut Global de Barcelona) junt amb la Biblioteca Sagrada Família (Barcelona), la Biblioteca Municipal Les Voltes (Sant Vincent dels Horts) i la Biblioteca Martorell (Martorell) de la xarxa de Biblioteques de Barcelona, ha posat en marxa el projecte BiblioLab Ciència per fomentar la creació del coneixement sobre la ciutat del futur més saludable a i partir de la participació de la ciutadania per co-crear coneixement sobre la mobilitat activa, la promoció dels espais verds, foment de l’activitat física, disminució de la contaminació atmosfèrica i acústica, etc.

En el marc del BiblioLab organitzaran un cicle de tallers de ciència ciutadana per escoles i instituts sobre salut, contaminació i mobilitat. A més, es desenvoluparan tallers de co-creació per il·lustrar diferents espais de la ciutat. Podran participar escoles i instituts de Barcelona, Martorell i Sant Vicenç dels Horts. Els resultats del projecte formaran part d’una mostra que s’exposarà a la Biblioteca Sagrada Família a Barcelona.

• Com participar als tallers de Barcelona?

La participació és gratuïta. Cada taller tindrà una durada de dues hores i es realitzaran a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, 08025 Barcelona). En el cas dels tallers de ciència ciutadana, els estudiants seguiran treballant en grup en el projecte durant una setmana, amb sensors i material de suport. El taller està pensat per entre 25 i 32 alumnes.

Algunes de les dates proposades per fer els tallers són:

Tallers de ciència ciutadana (de 10h a 12h):

• Dimecres 16 de gener
  • Dimecres 30 de gener
  • Dijous, 4 d’abril
  • Dijous, 25 d’abril
  • Dijous, 2 de maig
  • Dimecres, 15 de maig
  • Dimecres, 29 de maig
  • Dijous, 6 de juny

Tallers de co-creació (de 10h a 12h):

• Dimecres 20 de febrer
  • Dijous, 7 de febrer
  • Dimecres, 3 d’abril
  • Dimecres, 8 de maig
  • Dimecres, 22 de maig

L’objectiu principal dels tallers de ciència ciutadana serà aprendre a fer projectes de ciència ciutadana, treballant en equip com un grup de recerca amb sensors de baixa resolució però eficients per mesurar la contaminació atmosfèrica. Els alumnes aprendran a presentar els resultats. Entre tots els grups, se seleccionarà un únic projecte que es presentarà a la jornada final del projecte durant el mes de juny a la Biblioteca Sagrada Família. En els tallers de co-creació aprendran a veure i analitzar l’entorn per tal de reflectir-ho i millorar-ho entre tots.

Coneixements que s’assoliran: en els tallers de ciència ciutadana aprendran en grups de treball mixtos a establir una hipòtesi de treball, planificar una recerca, desenvolupar-la, analitzar les dades, comprovar si la hipòtesi era correcta o no i presentar els resultats. En els tallers de co-creació aprendran a co-crear espais per fer una ciutat més saludable.

Si voleu sumar-vos al projecte cal omplir el següent formulari (indicant la data preferencial). L’organització es posarà en contacte amb els centres per concretar-ho!