L’Assemblea General de les Nacions Unides (ONU) ha proclamat el 2019 Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics (AITP 2019), amb l’objectiu de celebrar la gènesi i el desenvolupament de la taula periòdica des del descobriment del sistema periòdic de Dmitri Mendeléiev, ara fa cent cinquanta anys.

Amb aquesta celebració es pretén, també, donar a conèixer el paper de la química en la recerca de solucions a reptes mundials, com ara el desenvolupament sostenible, el futur d’una energia neta, l’alimentació o la salut.

Activitats per a alumnes de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics.

• 8 de Febrer 2019

10 h: Col·loqui “Química i salut. La química és la resposta”
Lloc: CosmoCaixa (Carrer d’Isaac Newton, 26 Barcelona)
Entrada gratuïta prèvia inscripció enviant correu a: arcosmocaixa@magmacultura.net especificant el títol de l’activitat, el dia i l’hora i el nombre d’alumnes que hi assistiran.

12 h: Col·loqui “Emmagatzemar energia. Molt més que carregar el mòbil”
Lloc:CosmoCaixa (Carrer d’Isaac Newton, 26 Barcelona)

Per consultar el web de l’AITP cliqueu aquí

En el web trobareu, també, recursos educatius adreçats a alumnes de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius així com, en l’apartat bloc, articles de divulgació científica sobre la taula periòdica però també sobre el paper de la química en la recerca de solucions a reptes mundials com ara: el desenvolupament sostenible, el futur d’una energia neta, l’alimentació o la salut.