VI Jornada d’innovació a l’ensenyament de la Tecnologia: Connecta la Tecnologia amb la didàctica i la vida. 1 i 2 de juliol

La Societat Catalana de Tecnologia i el CESIRE organitzem les VI Jornada d’innovació a l’ensenyament de la Tecnologia amb el lema: Connecta la Tecnologia amb la didàctica i la vida. La jornada és una ocasió de trobada del professorat de Tecnologia per compartir experiències i inquietuds.

Un dels objectius d’aquestes jornades és oferir al professorat l’oportunitat d’intercanviar, compartir i debatre sobre la didàctica pròpia de la Tecnologia, reflexionant com podem millorar els aprenentatges de l’alumnat tot aplicant estratègies didàctiques i metodologies actives.

L’altra objectiu és reflexionar sobre què i com potenciar l’aprenentatge amb sentit, amb sentit per a la vida dels alumnes, infants i joves amb capacitat d’actuar, des de l’òptica de la tecnologia, en la millora del món actual i del futur.

Dates: 1 i 2 de juliol

Horari: de 9 h a 14 h

Modalitat: connexió telemàtica

Inscripcions (docents amb identificació xtec) [+]

Inscripcions (altres professionals) [+]

1 de juliol

09.00 Benvinguda i presentació de les Jornades.
Núria Salan, Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (UPC)
Elisabet Aznar, representant del Departament d’Educació i Directora del CESIRE
Jordi Regalés, vicepresident de la Societat Catalana de Tecnologia i tècnic del CESIRE

09.05 L’aprenentatge amb sentit. Tecnologies per repensar la vida creant. Elisabet Aznar Directora del CESIRE i Jordi Regalés, tècnic del CESIRE
09.45 Tecnologia vestible. Oriol Boix, tresorer SCT i professor UPC
11.00  Descans
11.30 Taller de disseny i fabricació de drons. Joan Cànoves,  estudiant Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (UPC)
12.45 Exemples de bones pràctiques d’entitats col·laboradores
12.45  FADISEL: Nous kits per a l’aprenentatge de la tecnologia. Lluís Beltran
13.00  SOKO: Projectes tecnològics STEAM. Mariona Ciller
13.15 L’experiment del cub: Determinació de la constant d’Avogadro i la constant de Planck. Albert Garcia i Eugeni Vilalta, professors de la UPC i  membres de la SCT.
14.00 Finalització de la jornada.

2 de juliol

09.00 Els reptes de l’ensenyament de l’energia. Víctor López, professor UAB i col·laborador CESIRE
09.45 Taller sobre internet de les coses (IoT). Jordi Orts, vocal de la SCT,  catedràtic de tecnologia de secundària i col·laborador CESIRE
10.30 Projecte “Muntem la nostra indústria”. Estela Sánchez, Alícia Bosch, Ester Creus i Puri Martínez, impulsores d’indústriaMÉSdona
11.00 Descans
11.30 Com ensenyar/com aprendre a l’era Internet amb el suport de la tecnologia. Pere Marquès, investigador i director de la Xarxa Educativa DIM-EDU
12.30 Making Things. Doing Science and Engineering. Arvind Gupta, Professor i divulgador científic. Pune (Índia)
          Aquesta conferència és possible gràcies a OPITEC. S’emetrà amb traducció simultània gràcies a SOKO Tech, SL
13.40 OPITEC: Equipaments i materials per a les aules de tecnologia. Selina Loesch
13.50  Sorteig de kits tecnològics oferts per FADISEL.
13.55
 Cloenda de les Jornades. Núria Salan, presidenta de la SCT i professora de la UPC

Organitzen

Col·laboren